Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Wicked_Uncle_Ernie
- Mountainbiker
Post by Wicked_Uncle_Ernie »
Vandaag in de regen zowel de blauwe, groene en rode lus gedaan.
Het parcours is zeker de moeite, met schitterende beklimmingen en enkele snelle afdalingen in de rode lus..
De bepijling is zeker en vast in orde op dit parcours. Verschillende nieuwe pijltjes opgemerkt en de pijltjes zijn overal goed zichtbaar.
Er zijn BLOSO-routes die veel slechter onderhouden zijn !
Het parcours is zeker de moeite, met schitterende beklimmingen en enkele snelle afdalingen in de rode lus..
De bepijling is zeker en vast in orde op dit parcours. Verschillende nieuwe pijltjes opgemerkt en de pijltjes zijn overal goed zichtbaar.
Er zijn BLOSO-routes die veel slechter onderhouden zijn !
- LuckyIron
- Mountainbiker
maar ge hebt het pijltje uiteindelijk wel gevonden preciestailspin wrote:Heb gisteren de route opnieuw gereden en wederom voorbij het pijltje gefietst![]()
Voor al wie er belang bij zou hebben: het pijltje staat dus aan de linkerzijde van de weg op een betonnen paal.
staat inderdaadop een betonnen verlichtingspaal, vroeger stond er nog een tweede, zal dit nog eens melden om er daar eentje bij te hangen.
Wij hebben de tour van het weekend ook gereden, de 3 lussen. Mooie tour, vergelijkbaar met burdinne. Burdinne heeft geen recuperatie, Overijse nog wel, maar de hellingen zijn toch steviger in overijse.
Ik was gewaarschuwd voor dat pijltje links om tussen 2 huizen door te rijden, dus dat hebben we wel gevonden. Een beetje vroeger, tussen een paardenwei en een tuin, daar hebben we wel de pijl gemist. ipv linksaf te gaan, hebben we de trapjes rechtdoor genomen om daarna de nog steilere helling op te kruipen. Boven aangekomen en geen pijlen te zien. Terug naar beneden dan maar, on dan de pijlen te vinden.
Ik was gewaarschuwd voor dat pijltje links om tussen 2 huizen door te rijden, dus dat hebben we wel gevonden. Een beetje vroeger, tussen een paardenwei en een tuin, daar hebben we wel de pijl gemist. ipv linksaf te gaan, hebben we de trapjes rechtdoor genomen om daarna de nog steilere helling op te kruipen. Boven aangekomen en geen pijlen te zien. Terug naar beneden dan maar, on dan de pijlen te vinden.
- medguy
- Mountainbiker
ik ben van plan om hem morgen (misschien) helemaal te doen, ik ga zien hoe de benen zijn.
De vorige keer dat ik de volledige route had gedaan zat ik vast, nu denkt iedereen in de ... modder, maar nee in het zand, ik slipte altijd weg op de rode route dus afgestapt op ne heuvel en te voet in het zand erop. :s
De vorige keer dat ik de volledige route had gedaan zat ik vast, nu denkt iedereen in de ... modder, maar nee in het zand, ik slipte altijd weg op de rode route dus afgestapt op ne heuvel en te voet in het zand erop. :s
-
BelAir_500
- Mountainbiker
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Gisteren de drie routes gereden en ik moet zeggen dat het vrij stevig werk was
. We zijn vertrokken aan het CC van Overijse op blauw en daar gaat het al direct stevig omhoog! Ook de kasseiklimmen op rood en groen zijn zeker niet van de poes! Maar al een geluk dat na elke klim een mooie tot zeer mooie (blauw) tot schitterende (rood, man man die zijn zalig, vooral die na het bordje 'gevaarlijke afdaling'!) afdaling volgt. Ook de modder viel zeer goed mee ondanks de overvloedige regen van de dagen ervoor. We waren wel lekker vuil maar mits het nodige stuurwerk overal vlot berijdbaar. We lekker glad die leemmodder! Ook de bepijling is volgens mij quasi perfect
. Enkel op de hogervermelde plaats in de Kausdelle aan het bordje voorbij (maar dat lag voroal aan ons - we waren al blij dat het eens een beetje rustig bergaf ging om wat bij te komen en wat te kletsen)
.
-
SUPER_CUPRA
- Mountainbiker
Post by SUPER_CUPRA »
Kgaan dees route van het weekend ook eens rijden hopelijk is ze zo goed als overal vermeld. Hoe ligt het er daar nu bij kwa modder en dergerlijke?
Grtz
Grtz
-
herder pollie
- Mountainbiker
Post by herder pollie »
waarshijnlijk ligt de zone langs het spoor er onbereidbaar bij maar voor de rest zal het wel doenbaar zijn denk ik