mtb'en is afzien hé
Versluys Ostend Beachrace 2 decemebr 07
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
morreboefer
- Mountainbiker
Post by morreboefer »
men spreekt nu van storm op zee voor zondag en veel regen.
8 beaufort, wordt leuk.
8 beaufort, wordt leuk.
-
ineverdance
- Mountainbiker
Post by ineverdance »
het strand ligt er ook zwaarder bij dan vorig jaar door de opspuitingen..
vorig jaar reed ik ongeveer 20km/h tegenwind en sommige golfbrekers lijken als kleine bergen tegenwind en op het einde van de wedstrijd... in de laatste rond kreeg ik bij de laatste 10 golfbrekers tegenwind iedere keer een kramp in mijn kuit... sommige van de seingevers waren bijna gezandstraald.. ik zal nooit die persoon vergeten met een plastic zak over zijn hoofd om zich te beschermen...
vorig jaar reed ik ongeveer 20km/h tegenwind en sommige golfbrekers lijken als kleine bergen tegenwind en op het einde van de wedstrijd... in de laatste rond kreeg ik bij de laatste 10 golfbrekers tegenwind iedere keer een kramp in mijn kuit... sommige van de seingevers waren bijna gezandstraald.. ik zal nooit die persoon vergeten met een plastic zak over zijn hoofd om zich te beschermen...
- BULL150
- Mountainbiker
vraagje voor de kenners:
Zou het verstandig zijn om de race te rijden met strandbanden?
of toch beter kiezen voor banden met wat profiel (vb fast fred, semi-slick)
Is de eerste strandrace die ik ga rijden in natte omstandigheden en kan me perfect voorstellen dat het toch telkens een risico is om een natte golfbreker te nemen met slicks
Is de eerste strandrace die ik ga rijden in natte omstandigheden en kan me perfect voorstellen dat het toch telkens een risico is om een natte golfbreker te nemen met slicks
Doe maar terug die 7a8 beaufort
Een slechtere tijd als vorig jaar is toch onmogelijk, was toen men eerste strandrace, stonden als een van de laatste in de startbox, en vooral de tweede,derde en vierde ronde enorm veel alleen gereden en da maakt het nu nie direct makkelijker 
Was ook de tweede keer ooit dak met klikpedalen reed, lol da was echt hard afzien, toch wel paar keer gevallen omdak nie boven geraakte op de golfbreker (der zijn er echt stijle bij + die helse wind) en nie kon uitklikken uit de pedalen.
Uiteindelijk tocht uitgereden - in tegenstelling tot vele anderen - als 4de laatste met een gemiddelde van 15,5 km/h. Sindsdien steeds betere en betere resultaten. (Bredene 2007: 211/542, De Panne 2007: 293/1015).
Op naar een hels ritje

Was ook de tweede keer ooit dak met klikpedalen reed, lol da was echt hard afzien, toch wel paar keer gevallen omdak nie boven geraakte op de golfbreker (der zijn er echt stijle bij + die helse wind) en nie kon uitklikken uit de pedalen.
Uiteindelijk tocht uitgereden - in tegenstelling tot vele anderen - als 4de laatste met een gemiddelde van 15,5 km/h. Sindsdien steeds betere en betere resultaten. (Bredene 2007: 211/542, De Panne 2007: 293/1015).
Op naar een hels ritje
Dit nog gevonden op Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=j10kqZSZ ... re=related
Volgens het KMI wordt het terug hels...
http://www.youtube.com/watch?v=j10kqZSZ ... re=related
Volgens het KMI wordt het terug hels...
Zondag kan er flink wat regen vallen en het waait vrij krachtig tot krachtig en aan zee soms hard, met zware windstoten. Het blijft onveranderd zacht met temperaturen tot 10 graden. Maandag is er nog kans op een bui, bij maxima rond 8 graden. De wind neemt dan iets in kracht af.
gaat volgens mij ni veel geven op die golfbrekers... ik zou gewoon met strandbanden rijdenBULL150 wrote:vraagje voor de kenners:
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
zaskar heeft gelijk hoor.zaskar72 wrote:gaat volgens mij ni veel geven op die golfbrekers... ik zou gewoon met strandbanden rijdenBULL150 wrote:vraagje voor de kenners:
de strandbanden kun je zachter zetten ( niet "te" anders snakebite) en je zult er veiliger mee over de golfbrekers geraken.