jeugdvoetbal: inkom voor ouder betalen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

jeugdvoetbal: betalen inkom als ouder

ja
11
30%
neen
23
62%
soms
3
8%

Total votes: 37

wim040
Mountainbiker

jeugdvoetbal: inkom voor ouder betalen

Post by wim040 »

Hoi,

Ik bracht mijn kleine spruit naar de voetbalclub, Ze hadden hem gevraagd om een match mee te voetballen op zaterdag. Stel je er niets van voor, bij de kleinste duiveltjes is dit gewoon een leuke bedoening.

Aan de ingang van het terrein moest ik inkom betalen, terwijl ik toch maar mijn kleine spruit kom brengen voor een match.

Dit is voor de eerste maal dat ik zoiets meemaak in een sportclub (ik had nog geen ervaring in voetbalclubs).

Navraag op mijn werk leerde me dat dit blijkbaar een exclusief verschijnsel zou zijn bij een minderheid van de voetbalclubs. Bij clubs in andere sporten is dit vrij onbekend.

Wat zijn jullie ervaringen ?

thx

Wim
Maorten
Mountainbiker

Post by Maorten »

nog nooit ni van gehoord, ben nu wel gene ouder, maar een grote broer en in den tijd dan mijn broertje (leeftijdsverschil van 13j) voetbal speelde en ik ging kijken toch nooit ni meegemaakt
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Ik ben overlaatst naar de allereerste voetbalwedstrijd van mijn petekindje (5 jaar) gaan kijken. En ja hoor, daar vroeg men ook inkom : 1,50 euro per persoon.
Maar : daar staat dan wel tegenover dat die kleine mannen geen lidgeld moeten betalen, hun voetbaltenuekes (sokken, broekske, truitje) liggen vóór elke wedstrijd properkes gewassen klaar in de kleedkamer, na de match kunnen ze genieten van een lekkere warme douche, tijdens de pauze krijgen ze ietske te eten en te drinken, en ze hebben een trainer die zich met hart en ziel inzet om die snotneuzen een beetje wegwijs te maken in 't voetbal ... Dan vind ik het niet erg om als toeschouwer 1,50 euro neer te tellen, zelfs al is 't maar een matchke van ochgottekes 2 keer 20 minuten ...
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

Akkoord in voorgaande posting maar ik heb voor die spruit 100 € lidgeld moeten betalen!
Biker Zjé
Mountainbiker

Re: jeugdvoetbal: inkom voor ouder betalen

Post by Biker Zjé »

wim040 wrote: Navraag op mijn werk leerde me dat dit blijkbaar een exclusief verschijnsel zou zijn bij een minderheid van de voetbalclubs. Bij clubs in andere sporten is dit vrij onbekend.

Mijn zoon doet aan atletiek en daar betaal je ook inkom op de jeugdmeetings of veldlopen hoor.
Jeugdmeetings (zomer op piste) ligt meestal rond € 2 (1 consumptie inbegrepen), terwijl het voor de veldlopen € 4 bedraagt.
Nu ja, ik kan het wel begrijpen. Clubs hebben erg weinig inkomsten en proberen elk strohalmpje aan te grijpen om toch maar iets te innen.

A propos...als wedstrijdjeugdatleet van de VAL betaal je ook ± € 65 lidgeld
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

wim040 wrote:... ik heb voor die spruit 100 € lidgeld moeten betalen!
Inkom betalen voor een wedstrijd vind ik normaal. 100 euro lidgeld voor ne kleine van nog geen 10 jaar daarentegen, dat noem ik "iemand ferm in 't zak zetten" ...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Zo wordt het nu éénmaal gespeeld Thierry.
€ 100 voor een voetbalvergunning
€ 65 voor een atletiekvergunning
€ 65 voor een BMX-vergunning
...allemaal voor kinderen 5-10 jaar.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Dan ga 'k toch ne keer horen hoe 't zit met mijn petekindje. Als ik het goed begrepen heb, betaalt diene dus niks lidgeld. Nochtans, 't is gene Ronaldinho zenne, 't is zeker niet omwille van zijn voetbaltalent dat ze hem binnengehaald hebben :P ...

Oooooow shit, wacht eens ... Sinterklaas komt eraan ! Seffes staat diene kleine daar : Peter Thierry, vraagt gij aan Sinterklaas of hij mijn voetbal-lidgeld wil betalen dees jaar :oops: ??? 'k Zal al maar de nodige budgetten voorzien :P
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

hij gaat zijne zoon gewoon brengen,hij kijkt ni naar de wedstrijd en moet toch inkom betalen.Vind ik wel een beetje schandalig eigenlijk.
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Da zou mij heel hard verwonderen : geen lidgeld. [-X

Mijne zoon heeft tot over een jaar of 5 ook gevoetbald (pre-miniem), lidgeld was toen al 120 € om te voetballen onder "abominabele omstandigheden" #-o
(ouders waren trainer in beurtrol, soms geen truitjes aanwezig, te weinig spelertjes...)
Inkom werd er niet gevraagd, bij andere clubs werden er soms lotjes voor een tombola verkocht ( ook een genre "inkom"....)

Zijn nieuwe hobby bevalt hem veel meer : MTB !
Last edited by crash biker on Tue 27 Nov 2007 22:41, edited 1 time in total.
Post Reply