1 / 12/07 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

vommie wrote:Als (en voor een keertje komt er nu geen feestje aangebold :P ) de ziektekiemetjes die mijn lijf als huis uitgekozen hebben, verdwenen zijn kom ik zeker af ! Vorig weekend al alles moeten laten vallen, hopelijk geen twee weken tereke !
tju hé man, hier van 't zelfde... Deze middag teruggekeerd van 't werk zo ziek gelijk nen hond... We zullen zien wa da geeft tegen zaterdag... Ik vrees dat als het hier niet gauw betert, ik de groten toer al zal mogen vergeten... :evil:
Benny-BOY
Mountainbiker

Post by Benny-BOY »

Ik kom ook af hoor !!!

Ziet er wel naar uit dat het enorm zwaar wordt.
Deze week wordt er nog veel regen voorspeld.

Zal ploeterboel worden :P

Wat raden jullie eigenlijk aan dan ?
Bandendruk verminderen of juist wat verhogen om door de modder te geraken?

Normaal rij ik met achteraan2.8 en voor 2.5.

'k denk eraan om achteraan 2.5 en voor 2.2 te nemen.

btw. kweeg ongeveer 80kg. en heb gewoon "all-road banden".

Greets
B.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Benny-BOY wrote:Ik kom ook af hoor !!!

Greets
B.
ik rij momenteel met zowel vooraan als achteraan een 1.5 en da vind ik persoonlijk heel goed... maar da is allemaal een persoonlijk keuze hé... :wink:
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Benny-BOY wrote:Ik kom ook af hoor !!!

Greets
B.

Hoe minder druk, hoe meer grip want het bandopp. dat contact heeft met de bodem is groter. maw je raakt beter door het off-road gedeelte.

Je boet natuurlijk wat aan snelheid in, dan vooral op het gedeelte "road" vanwege de grotere wrijvingsweerstand natuurlijk. Aan u de keuze.
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Vrienden,

Leg die dikke banden maar op, want het wordt lekker vettig.

Verse remblokskes zullen mss ook een aanrader zijn voor wie de laatste km's niet als een kamikaze-piloot door het landschap wil "tsjezen".
Afdalen zonder remmen is niet alles, en de remmen zullen snel verslijten, wees daar maar zeker van.
johnnyturbo
Mountainbiker

Post by johnnyturbo »

Beste bikers,
Heb zondagmorgen de hele 55km afgehaspeld,(ben lid van de organisatie en ken het parcours onderhand op mijn duimpje).
Het wordt inderdaad een zware tocht, maar dan wel ene om duim en vingers af te likken.
Rustige vlakke start,maar vanaf de kluisberg zit het er bovenarms op !!
Klimmen,kruipen (2 keer van de fiets gemoeten),fantastisch afdalen,behendigheid, het zit er allemaal in!!!!
Niet te missen dus.
Voor de freaks: Als geoefend moutainbiker had ik 3uur en 20min. nodig voor de 55km.+/- 16.2 gemiddeld.
Zo kan je je start-tijdstipeen beetje plannen.
Ik wens iedereen een fantastische tocht toe !

Johhny Turbo.[/b]
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Voila si, tis zeker!
Kheb vervoer, dus komk :-D
Kdenk dat zal tegen acht uur zijn, tzal afgange van de persoon die mij voert natuurlijk :-)

Grtz tobi :-)
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Jawadde da belooft, ga al blij zijn da ik zonder kleerscheuren en heelhuids deze tocht afgehaspeld krijg. Tis namelijk al tijdje geleden da ik nog geklommen heb..toch is dit een van mijn specaliteiten (als het niet te technisch is) Techniek is minder mij ding. Zo graag rond acht uur daar toekomen met de auto zodat ik15min later kan starten.

Tot zaterdag :-D en hopelijk droog [-o<
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

johnnyturbo wrote:Beste bikers,
Heb zondagmorgen de hele 55km afgehaspeld,(ben lid van de organisatie en ken het parcours onderhand op mijn duimpje).
Het wordt inderdaad een zware tocht, maar dan wel ene om duim en vingers af te likken.
Rustige vlakke start,maar vanaf de kluisberg zit het er bovenarms op !!
Klimmen,kruipen (2 keer van de fiets gemoeten),fantastisch afdalen,behendigheid, het zit er allemaal in!!!!
Niet te missen dus.
Voor de freaks: Als geoefend moutainbiker had ik 3uur en 20min. nodig voor de 55km.+/- 16.2 gemiddeld.
Zo kan je je start-tijdstipeen beetje plannen.
Ik wens iedereen een fantastische tocht toe !

Johhny Turbo.[/b]
Ah het doet deugd te horen dat er van de organisatie toch zijn die met een vélo rijden , vandaag met mijn haar geweest en buurvrouw wist me te vertellen dat er geen enkele van de organisatie zelf met de vélo rijdt. 'k Zal ze eens bij haar haar trekken. :-D

Tobi 8 uur, Slijkske 8uur,CP? Ik stel voor dat we onze gereduceerde forumtrein starten om 08:15. Heb zo het vermoeden dat de start ietsjes minder snel zal zijn dan in Sentebaas.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

jodelaietie wrote:Tobi 8 uur, Slijkske 8uur,CP? Ik stel voor dat we onze gereduceerde forumtrein starten om 08:15. Heb zo het vermoeden dat de start ietsjes minder snel zal zijn dan in Sentebaas.
Waarom? Van in't begin goe doorgeven gdvdmme. Dan kunnen we tenminste meer dan ene keer doodgaan. :wink: . 8u - 8u15 is voor mij OK.
'k zie er al naar uit, maar dan met een bang hartje. Dit zijn van die tochten waar ik moet rekenen op mijn afdaalcapaciteiten om de verloren meters bergop in te halen. Ik hoop op enkele moeilijke beklimmingen offroad, en glibberige afdalingen.
Post Reply