wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
attitude-mantra
Mountainbiker

Post by attitude-mantra »

Over zo'n km-stand kan ik alleen maar dromen met m'n Duc maar ik moet je inderdaad groot gelijk geven dat het heel erg veel te maken heeft met het warm rijden van het blok. Mijn, lichtelijk terug getuned naar 147 pk, fabrieksblok was eigenlijk bedoeld voor 1 a 2 races van in totaal zo'n 250 km.

Ik heb er nu al bijna 26000 km mee gereden, geen ritjes om de kerktoren inderdaad, en er is nog geen revisie in zicht. Alles werkt nog zoals 't moet en zal 't hopelijk ook blijven doen.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Kilometers kilometers, 't is maar hoe je het spel onderhoudt.
Mijn blade heeft er nu 78.000 en ik moet nog steeds nikske olie bijvullen tussen de beurten door (6000km).
Moet er wel bij gezegd dat hij niet uit zijne stal komt om minder dan pakweg 300km te rijden, dus geen "naar-de-bakker-ritten".
In de verkoop vang je niet veel met die kilometers, maar ik weet wat ik nu heb, en dat zal hopelijk nog een tijdje zo blijven [-o< 8)

PS: Over de "raspaardjes"; Ne 998(S) komt ooit hopelijk naast de blade te staan, just for fun and looks =P~ :wink:
ridley86
Mountainbiker

Post by ridley86 »

ik toer het land rond op een yamaha bulldog. Niet super kwa prestaties maar rijdt wel goed. Diepe roffel door de 2 carbon laser uitlaten.

Voordien had ik een suzuki savage 650 en mijn pa een suzuki bandit 1200.
Omdat ik vanaf men 21 ook met een zwaardere moto mocht rijden en men pa de bandit te hevig vond hebben we allebei onze moto verkocht en samen 1 gekocht.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

vriend van mij heft ook een bulldog, best wel leuke moto =D>
philip85
Mountainbiker

Post by philip85 »

Zit hier toevallig iemand van jullie tussen?? :wink:
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

philip85 wrote:Zit hier toevallig iemand van jullie tussen?? :wink:
ik kan je enkel vertellen dat er na 2min en 11 sec een landgenoot tegen de grond gaat :P ik ken hem niet persoonlijk maar weet wel wie het is via het supermotardforum
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ben hier nog eens weer. :-D
In mijn zoektocht tot de vaststelling gekomen dat er in de categorie 1000EUR nogal wat moto's met valschade zitten. Rond 2000EUR worden de modellen ook al wat aantrekkelijker (niet meer de hoekige vorm maar ronder afgewerkt).
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met: Yamaha YZF600/750, Suzuki GSX600/750F, Kawasaki ZX6R en ZZR600, Honda CBR600(F)? De modellen rond periode 1992-1997. Met ervaring bedoel ik de prestaties maar ook waar op te letten bij 2ehands aankoop van sommige modellen.

Het zal dus toch een racer of een touringgerichte racer worden. Eigenlijk heeft Kawa gelijk: je moet rijden met wat je graag ziet. 8)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik heb gereden met een ZX6-R van eerste generatie. Bouwjaar 1997.
Zeer fijne moto, wat sportiever dan de FZR600R die ik ervoor had, op gebied van zithouding en prestaties.

In die tijd vond ik de Honda CBR niet mooi, omdat zij de enige waren die nog steeds een getrapte zadel uit één stuk hadden en omdat de kuip het frame volledig bedekte en ik vond dat toen niet passen op zo'n sportieve moto. Toch niets mooier dan een mooi frame en aparte zadels...

Suzuki GSX-600-750F vond ik ook geen mooie moto's maar smaken verschillen natuurlijk he.

Mijn voorkeur voor die jaartallen blijven de FZR600R, YZF750, ZX6-R al zou ik bij die YZF goed opletten, dat is de enige in het rijtje waar ik al slechte dingen van gehoord heb.

Waar ik zou op letten bij aankoop van toch wel zo'n oudere moto....
- Is de moto nog in originele kleur?
- Algemene staat, werking etc.
- Liever bij een particulier die eerste eigenaar is dan bij een handelaar.

Jammer dat ze zoveel geld blijven kosten, ik weet nog dat ik mijn ZX6-R verkocht voor 3250€ toen deze nog maar 5 jaar oud was.. terwijl men nu meer dan 2000€ vraagt voor moto's van 10-12 jaar oud..
philip85
Mountainbiker

Post by philip85 »

mtb arno wrote:ik kan je enkel vertellen dat er na 2min en 11 sec een landgenoot tegen de grond gaat :P ik ken hem niet persoonlijk maar weet wel wie het is via het supermotardforum
Idd, nummerplaat uit belgië. Kan geberuren é als ge graaf wilt doen. Ik heb dat ook wel eens voor met de MTB :oops:
Boeny
Mountainbiker

Post by Boeny »

philip85 wrote:
mtb arno wrote:ik kan je enkel vertellen dat er na 2min en 11 sec een landgenoot tegen de grond gaat :P ik ken hem niet persoonlijk maar weet wel wie het is via het supermotardforum
Idd, nummerplaat uit belgië. Kan geberuren é als ge graaf wilt doen. Ik heb dat ook wel eens voor met de MTB :oops:
Is de beheerder van het supermotardforum :wink:
Post Reply