petruske wrote:wat noem je vlakbij (maasmechelen village) zodat ik eventueel vrouwke kan mee brengen is het te voet goed te doen of moet ze auto nemen voor daar heen te gaan
groetjes
01/12/2007 Maasmechelen, Eisden (Nieuw Patroplein)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
De village is 250meter van het vertrek en aan de andere kant is er nog de pauwengraaf en de shopping M2 aan 250 meter.Kunt misschien de auto aan de village zetten en met de fiets komen aan de start
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
jaaaa, die was ik nog vergeten. Maar het gaat om een MTB tocht en niet over de geschiedenis van de mijnen... Heel interessant en belangrijk, maar niet op een MTB forum.Wimbeest wrote:Waterschei!!?
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
Vanaf 11u30 officieel.BASSMAN wrote:Hoe laat is de start weer?![]()
![]()
Zaterdag 1december 2007 : 12de Mountainbiketocht “Dc Toekomst”(VTT-ATB)
voorheen te Rekem, nu te Maasmechelen Village
Start: van 12h30 tot 14h30
lnschrijvinq: 3 Euro all in
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
Zondag is voor ons geen optie. Fotos genoeg van de vorige edities, dat is ook geen probleem. afwijkende route voor niet terrilrijders is voorzien. freeride en downhill? We moeten ons jammer genoeg aan de plannen van Bos en Groen houden, anders zou het er heel anders uitzien! maar we zijn gebonden.Biker_01 wrote:Het zijn de terrils van Eisden voor alle duidelijkheid.
Buiten de terrils zijn er nog enkele mooie klimmetjes bij.
Als de organizatie kenners zijn kan dit een van de mooiste van vlaanderen worden.
Enkele opmerkingen voor de organizatie:
Op een zondag laten doorgaan, vertrek uur vroeger, meer reklame, etc... wat fotos in dit forum zou moeten kunnen want zijn foto genoeg te vinden van de buurt. en met maasmechelen village achter je zou er meschien wel een reklame spot op TV kunnen. Hebben ze toch ook gedaan toen men de Eddy Merkx route voorstelden. een afwijkende route voor diegene die de terills niet willen doen (tezwaar of te moe) en meschien een stukje op de route van de free ride / downhill dan hebben die jongens er ook wat aan want nu weet bijna niemmand dat dit er ook is in die buurt.
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
+-5 min wandelen.petruske wrote:wat noem je vlakbij (maasmechelen village) zodat ik eventueel vrouwke kan mee brengen is het te voet goed te doen of moet ze auto nemen voor daar heen te gaan
groetjes
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
dat is het beste! Dan kan uw vrouwke veel shoppen en kunt gij langer biken zonder blabla..BASSMAN wrote:De village is 250meter van het vertrek en aan de andere kant is er nog de pauwengraaf en de shopping M2 aan 250 meter.Kunt misschien de auto aan de village zetten en met de fiets komen aan de start![]()
petruske wrote:wat noem je vlakbij (maasmechelen village) zodat ik eventueel vrouwke kan mee brengen is het te voet goed te doen of moet ze auto nemen voor daar heen te gaan
groetjes
- toon pertetotal
- Mountainbiker
Post by toon pertetotal »
Net zoals de laatste 4j ook nu weer aanwezig met ons clubje.
Erg mooie tocht. Tot zaterdag.
Erg mooie tocht. Tot zaterdag.
Johnny de Wit,
Ik neem aan dat je niet weet wat ik bedoel met free ride downhill daar je er een vraagteken bij zet.
Vlak bij de terril, jullie route komt er vlak langs. Er zijn daar een aantal mannen bezig met een bike park. Je kan er van een berg af ze hebben allerlei opstakels opgezet waarover je kan rijden. Je moet er eens gaan zien de moeite om die jongens bezig te zien. bv over een wip rijden, een bruggetje 2 mm hoog etc... Men werkt er al maanden aan en dat in hun vrije tijd het zou een de moeite zijn om die jongens te contacteren om langs hun park te rijden. En dit heeft helemaal niets te maken met regels. De mensen van maasmechelen village weten wie je hiervoor moet contacteren.
Gr ..
Ik neem aan dat je niet weet wat ik bedoel met free ride downhill daar je er een vraagteken bij zet.
Vlak bij de terril, jullie route komt er vlak langs. Er zijn daar een aantal mannen bezig met een bike park. Je kan er van een berg af ze hebben allerlei opstakels opgezet waarover je kan rijden. Je moet er eens gaan zien de moeite om die jongens bezig te zien. bv over een wip rijden, een bruggetje 2 mm hoog etc... Men werkt er al maanden aan en dat in hun vrije tijd het zou een de moeite zijn om die jongens te contacteren om langs hun park te rijden. En dit heeft helemaal niets te maken met regels. De mensen van maasmechelen village weten wie je hiervoor moet contacteren.
Gr ..
Dat is echt geen goed idee...
Zet dan maar een ambulance of 10 gereed.
Ik denk dat 90% van de TT rijders te weinig technische bagage heeft om daar veilig te rijden.
Niet dat ik dat heb (ik behoor bij die 90%), of dat ik hoogmoedig wil doen.
Maar als je leest dat men begint te zeuren als er boomstammen over het pad liggen,
lijkt het mij geen goed idee die groep over drops, skinnies, jumps of step-ups te sturen.
Laat die maar gas geven op brede bospaden..
Ik denk dat 90% van de TT rijders te weinig technische bagage heeft om daar veilig te rijden.
Maar als je leest dat men begint te zeuren als er boomstammen over het pad liggen,
lijkt het mij geen goed idee die groep over drops, skinnies, jumps of step-ups te sturen.
Ik zei er langs rijden niet over die opstakels, laat dat maar aan die jongens over. Over techniek heb ik toch een ander idee ben er zeker van dat de TT rijders die regelmatig naar de ardennen gaan echt wel techniek in de benen hebben. Berg op en berg af heeft veel met techniek te maken of ben ik mis_alain_ wrote:Dat is echt geen goed idee...