25-11-2007 Sint-Baafs-Vijve

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Gisteren na een veel te korte zaterdag nacht #-o naar st. baafs afgezakt.
Bij het aanschouwen van de troepen wist ik al hoe laat het zou zijn.
Na 2 km zat het spel al op de wagen en het klopte dat de Fast spelmaker van doen was vandaag.
Dan maar beslist van het over een andere boeg te gooien en rustig het gaatje toe te rijden.
Mijn geringe kennis van de streek en tocht was toch juist want niet veel later zat ik alweer in het wiel :-D
Bij het volgende zenuwachtige gedoe voor een singel track me wat op de achtergrond gehouden en de wedstrijd "fietswerpen" vanaf de tweede rij bekeken :roll:
Een 'fastje' is een nieuw woord voor in de lijst.
Vertaald wil het zeggen een wiel als een koffiekoek, just een achtje #-o
Dan zonder den fast verder getrokken door de velden en door het fantastische 7 km bos =P~
zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig
Wel de opmerking gehoord van anderen dat ze dit stuk te lang, te vuil, te veel, te.... vonden [-X
Elk doet zijn ding, maar laat het duidelijk zijn dat iedere "ECHTE" MTB-er er wel even aan gedacht heeft om dit stuk te bissen :-k
Er zijn momenteel individuen die beter nog van het mooie weer zouden profiteren om de baene te doen.
Na een blikske en een paar bananekes terug op het stalen ros gesprongen en de motor weer op temperatuur laten komen.
Vanaf dan de achtervolging ingezet op de kopmannen
Eerst Cowboy en Jodelaietje opgeraapt.
Even met hen meegereden en dan geprobeerd om de jump te maken naar Traxer en Vtt.
Traxer was een (jammerlijk genoeg) makkelijke prooi.
Een weerbarstige zante had hem tot stoppen gedwongen :cry:
Dan maar verder getrokken in de jacht op Vtt.
In de laatste km’s kreeg ik hem in het veschiet.
In een poging om het resterende gaatje te dichten ben ik blijkbaar te diep gegaan #-o
In de laatste lastige strook een jumpke geplaatst richting zijn achterwiel en (zoals geleerd van GP) onmiddellijk derop en derover.
En daarmee was ook het kaarsje uit #-o
De laatste km gereden aan max. 15, geen krampen mo een verlies van benen lag aan de oorzaak.
Nog nooit zoiets meegemaakt :drunk:
Mo na ne warme hoand en een bruintje was dit al vele beter.
Deze ga ik zeker aanduiden voor volgend jaar.
Bedankt aan het organisatie voor een al het werk en een schone zondag.
=D> =D>
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

Ja gisteren samen me vuul vintje vertrokken voor een onbekende afstand, we zien onderweg hoe de benen zijn. Twas weer genieten van het begin tot het eind. We hebben gekozen voor de 40. Da stukske in het begin langs die brug kwam opeens de "Vervecken" in mij los en heb dit al lopend gedaan en zo enkelen ingehaald. In da stuk puur genieten in het bos viel het goed mee van de drukte en daar heb ik het omgekeerde gedaan nl waar liedereen te voet stond kwam dan de modderduivel in mij boven en al trekkend en sleurend toch op de bike kunnen blijven. Toen we begonnen aan het bos kwam de Sven nijs in mij boven en heb ik vuul vintje los uit het wiel gereden en vol gas erdoor tot ik op het einde opeens vuul vintje zag staan. Hij had een stuk afgesneden en staan wachten [-X [-X [-X En na de bevoorrading waren de rollen omgekeerd de Sven nijs kwam bij hem op en moest ik de rol lossen. Maar al bij al ben ik wree content van mijzelf.
Volgend jaar staat deze TT met stip op de agenda(opnieuw)
berggeitje1
Mountainbiker

toertocht sbv

Post by berggeitje1 »

De toertocht was af gisteren, ik had iets zwaarder verwacht met de regen van de afgelopen week. Alles was goed bereidbaar zelfs de zware modderstroken. Het bos in wortegem was de max, beter kan waarschijnlijk niet. Van mijn part mocht het nog langer zijn.
Mountainbiken is een all weather en all season sport dus moet je niet klagen als het vuil en nat is. Volgens mij weet je dit toch op voorhand als je aan een tocht begint.
Toch respect aan alle deelnemers ieder rijdt voor wat hij waard is.
@Tobi bedankt voor het gezelschap tijdens het 2de deel van de tocht.
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Gisteren gekozen om de 50 te doen met heel de bende maar het werden
er uiteindelijk maar 12 door nen domme molhoop met daarachter ne kleine krater(ik kwam 30centimeter tekort of ik was erover,daardoor op
mij voorwiel geland en met mijn bakkes tegen den dek gegaan en bovenmij nog CP zijne fiets nog op mij gehad)
Een geluk dat ik ALTIJD met een helm rij want het eerste dat de grond past was natuurlijk mijne kop(k'ben vandaag zo stijf als een plant en
k'moe straks nog gaan spinnen,hopelijk gaat het een beetje,anders wordt
het weer leffe's achterover kappen :drunk: :drunk: )
Enig voordeel aan zo'n KORTE rit is ne LANGEN après,+-4u :drunk: :drunk: ,maar t'is ook al :( :( :( .
Toch bedankt aan de pechdienst om mij zo vlug op te halen =D> =D> .
En bedankt aan de voorzitter om mij te helpen met de verzekeringspapieren(k'ben blij dat ik lid ben van diene club want ze wimpelen u er zo maar nie af met één of ander smoesje,BEDANKT =D> =D> .

de Fast
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Ook deze 3 herders vonden het prachtig!!!
Onze club is al goe gegroeid en met de uitleg dat we gaan geven aan degene die thuisgebleven zijn moeten we volgend jaar zonder probleem met 30 herders aan de start komen!
Prachtparcours! Prachtorganisatie! Alleen een beetje jammer dat er geen bewaakte fietsstalling was maar voor de rest...chapeau
Tot volgend jaar!
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Eerst en vooral bedankt aan de 1302 deelnemers aan onze 10de toertocht. Niettegensataande weersvoorspellingen hebben we toch wat geluk gehad met de weergoden. Geen regen de dag zelf, niet te koud en niet te warm. Ideaal bikeweer dus.

Dat er modder ging liggen wist iedereen natuurlijk op voorhand, maar ons parcours was wel berijdbaar. Vandaag samen met " den toerist" de volledige tocht afgepijld in flandrien-weer (regenvlagen en koud) en overal konden we blijven rijden, niettegenstaande het er veel zwaarder bij lag dan gisteren. Natuurlijk hadden we het voordeel van parcourskennis en het alleen rijden, zodat we steeds in het juiste spoor konden blijven. Ook de laatste 2 stroken zonder echt veel problemen overwonnen. Voor wie dit niet kon , blijven trainen op het kiezen van de juiste versnelling en je komt er wel :lol: .
We hebben alles uit de streek gehaald waar we nog toelating voor kregen en danken dan ook de vele privé-eigenaars voor het doorkruisen van hun domeinen.

Over de organisatie zelf, denk niet dat er iemand echt te klagen heeft.
Misschien beklagen de zwartrijders het zich , dat ze zich niet hadden ingeschreven.Maar anders enkel maar positieve reactie's gehoord aan de aankomst.

Het enige wat we dit jaar weglieten , maar wat er volgende editie misschien terug zal zijn is een tweede bevoorrading op de 50 km.
Maar dit was vooraf gemeld en iedereen kon zich voldoende bevoorraden.
Een bewaakte fietsstalling vraagt natuurlijk nog eens extra volk, maar we zullen kijken voor een oplossing daarvoor.
Bij deze hoop ik dat we tegen volgend jaar er terug kunnen zijn.

Groeties
Joep Meloen
Mountainbiker

Post by Joep Meloen »

Jip,

heb dus ook ferm genoten van de 50km. Vond het bijna overal goed berijdbaar en vooral de mooie streek was goed meegenomen.
En als ge de brug over de autostrade hebt genomen komen de kleine hellingskes er ook nog eens bij. Nokere-berg werd blijkbaar langs alle kanten genomen, fantastisch!! :lol: :lol:

Gelukkig had ik de volledige som van 1,75 euro betaald zodat ik mocht passeren aan de 'sympatieke boswachters van dienst' aan het hekken. Diegene die dit nagelaten hebben zouden zich diep moeten schamen :oops: :oops: :oops: , maar die gasten zitten waarschijnlijk niet op het forum.

Proficiat aan Filiberke en zijne aanhang voor deze mooie organisatie!! =D> =D> Dit is nog maar mijne derde rit na de zomer maar heb de smaak alweer te pakken.

Tot een volgende.
Herder Joeri
Mountainbiker

Post by Herder Joeri »

Zoals door Herder Froggy aangehaald - ons verslag staat hier te lezen:

http://www.herders.be/verslagen/2007/1125.html

Grtz,

Herder Joeri
vuul vintje
Mountainbiker
Location: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Post by vuul vintje »

Riding Butcher wrote:Ja gisteren samen me vuul vintje vertrokken voor een onbekende afstand, we zien onderweg hoe de benen zijn. Twas weer genieten van het begin tot het eind. We hebben gekozen voor de 40. Da stukske in het begin langs die brug kwam opeens de "Vervecken" in mij los en heb dit al lopend gedaan en zo enkelen ingehaald. In da stuk puur genieten in het bos viel het goed mee van de drukte en daar heb ik het omgekeerde gedaan nl waar liedereen te voet stond kwam dan de modderduivel in mij boven en al trekkend en sleurend toch op de bike kunnen blijven. Toen we begonnen aan het bos kwam de Sven nijs in mij boven en heb ik vuul vintje los uit het wiel gereden en vol gas erdoor tot ik op het einde opeens vuul vintje zag staan. Hij had een stuk afgesneden en staan wachten [-X [-X [-X En na de bevoorrading waren de rollen omgekeerd de Sven nijs kwam bij hem op en moest ik de rol lossen. Maar al bij al ben ik wree content van mijzelf.
Volgend jaar staat deze TT met stip op de agenda(opnieuw)
Welwel, ik die dacht dat jij allergisch was van ons Svenneke #-o en net nu schuilt er zo eentje in jou...geen keure dat de rollen nu omgekeerd zijn!! #-o :lol:
Anders weinig aan toe te voegen; subliem tochtje!! =D> =D> =D>
Post Reply