en dit wel zelfs voor sidecar-downhill...
noem eens een fietsklassement wat zwaarder is?

Bij crosscountry wordt het schakelsysteem wel stukken zwaarder belast dan bij downhill me dunkt.Tjorque wrote: noem eens een fietsklassement wat zwaarder is?
Wat zijn mensen toch dom en naif Phille.phille wrote: In onze club ben ik de enige die ermee rijd, vreemd genoeg bijten er veel hunnen frank ik twee en durven ze te zweren bij het klassiek systeem, dat op zich is een contra-dictio in terminus.
Ja misschien heb je wel gelijk wat schakelen en aandrijven betreft...nebraz M/30j. wrote: Bij crosscountry wordt het schakelsysteem wel stukken zwaarder belast dan bij downhill me dunkt.
Wel een mooie reclame.
![]()
Over die km's. Wat voor belang heeft het nu dat jij er 6000 rijdt en een ander 2000?Wowtre wrote:bwaaah het scheelt het een jaar bij het ander nietwaar ... het laatste jaar toch zo'n 6000km met mijn Rohlof bike, en net de ketting vervangen door een KMC SS de duurste versie kost 12€nebraz M/30j. wrote: Neem nu dat als je 5000km rijdt op een jaar wat voor een amateur wel erg veel is dan heb je op 12jaar tijd 241€ uitgespaart of 20€/jaar.
en daarbij wij proberen met onze ervaring een objectief verslag te geven, rij er zelf eens 3 maand mee en kom dan met gefundeerde opmerkingen, nu slaat het echt nergens op ge denkt toch echt niet dat ge zo de Rohloff rijders hier gaat overhalen om terug een "open systeem" te gebruiken
Wat heeft de nadelen van een rohloff nu te maken met de aankoop van mijn bike?Wowtre wrote:
en sorry nebraz maar voor iemand die met een Cannondale Rush Carbon Si 2 rijdt kunt ge wel wreed melken over een paar euro's verschil ok iedereen heeft idd een ander tabelleken maar wij ondervinden het aan de levende lijve, we moeten wel degelijk minder stukken vervangen. Maar bon de kost was voor mij niet echt de eerste prioriteit wel het onderhouds aspect maar het ene(kost) is wel een gevolg van het andere (minder stukken vervangen)
al je argumenten die je aangehaald hebt zijn 1 voor 1 weerlegd met feiten, je mag gerust advocaat van de duivel spelen maar zelfs die mannen denken 2 keer na eer ze onzin beginnen neerpennen (scroll de pagina's maar terug)nebraz M/30j. wrote:Ik geeft toe dat niet alle argumenten die ik aanhaal voor iedereen van belang zijn maar voor mij persoonlijk zijn het wel degelijk argumenten. Wat zou ik er trouwens aan hebben om hier wat ongegronde zever te posten waar niemand iets aan heeft?
voila nu zijn we er ! Ne rohloff koop je om mee te rijden en niet om naar te kijken ...nebraz M/30j. wrote:(Mtb is voor mij een zomersport)
slijtage: lees dit maar eens over slijtage of surf maar eens naar de sites van wereldreizigers die met de Rohloff bollen... stel dat je 10000km per jaar doet, dat is ie dus officieel "end of life" na 10 jaar maar dat wil niet zeggen dat ie reeds versleten is ... maar bon na 10 jaar wil je waarschijnlijk wel eens een nieuwe versieByorka wrote:Wanneer je de fiets na 30000 km inruilt heb je nog niets verdiend... Wat kost eventuele reparatie of vervangen van de rohloff naaf? Die slijtage zal toch ook een keer komen of niet soms?

km's: tjach ik weet ook nie wat het er mee te maken heeft, maar jij bracht het punt aan en mijn antwoord was dat ik als amatuur wel degelijk > 5000km per jaar rijnebraz M/30j. wrote:Over die km's. ... Over dat geld... Gewicht
Mijn algemene conclussie. Als ik ooit een rohloff koop en zou dat heel graag willen komt hij op een winterbike.
Tijdens het zomerseizoen mogen ze de aankoopprijs nog in vier delen. Dan nog kies ik voor het klassiek systeem.
ewel phille ik sta soms met een pint in de hand naar mijn pas gekuiste bikes te kijken ... daar kan ik ook wel van genietenphille wrote:voila nu zijn we er ! Ne rohloff koop je om mee te rijden en niet om naar te kijken ...
Daarom dat er voor DH speciale versterkte naven op de markt zijn...nebraz M/30j. wrote:Bij crosscountry wordt het schakelsysteem wel stukken zwaarder belast dan bij downhill me dunkt.Tjorque wrote: noem eens een fietsklassement wat zwaarder is?
Wel een mooie reclame.
![]()