25-11-2007 Sint-Baafs-Vijve

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ik heb ze gezien ... een onvervalste, echte veldstrook!!!! :-D :-D Lekker drassig en enkel op karakter te berijden. En eigenlijk is die laatste zone bij die verkaveling ook niet veel meer dan een velddoorsteek.

Soit, ook zonder die velddoorsteek voor mij een topparcours. =D> De kilometerslange passage door het private bos is uiteraard het hoogtepunt, maar ook daarnaast waren er veel mooie (private) stukken, zeker in de twee grote afstanden. Dat het zwaar zou liggen, kon je al vermoeden. Ik vond het eigenlijk nog doenbaarder dan vorig jaar. Enkel in die laatste strook er eens afgemoeten voor een moeilijke oversteek en een keer omdat ik een verkeerd spoor zat. (en misschien nog wel een keer zonder dat het me zelf opviel).

Een toertochtorganisatie die alle lof verdient voor haar parcoursbouw. =D> =D> =D>

Zoals gebruikelijk direct van de forum-TGV gesprongen, de vrouwelijke verkenners na een tijdje bijgehaald, door een later vertrokken intercity-Katrien20 voorbijgesneld, en voor een groot deel met Moustache samengereden tot ik hem voorbij Nokere plots kwijt raakte. Nog wat gewacht, maar niet meer zien aansluiten. Toch een grote proficiat dat je de 50 kon volmaken =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Elke streek heeft zijn tochten die je zeker moet rijden. Sint-Baafs-Vijve is daar zeker bij. Een gevarieerd parcours in een prachtige omgeving, wat wil een mens nog meer? [-o< Samen met Luckyluc en Ivan gestart omstreeks 9u.45. Pluspunt: overal rustig kunnen doorrijden; nadeel: sommige stukken lagen er natuurlijk wel wat vettiger bij. Het viel ons ook op dat er bijna geen bikers meer aanwezig waren op de 50 km. Sommigen opteerden na de bevoorrading waarschijnlijk voor de kortere afstanden. Enorm genoten van deze prachtige tocht. Bovendien was ook het weer beter dan voorspeld. Bij de lange bospassage konden we zelfs van enkele zonnestralen genieten. Bedankt =D> =D> en ik zie voorlopig geen enkele reden waarom ik er volgend jaar niet opnieuw zou bijzijn.
sofeurken
Mountainbiker

st-baafs-vijve

Post by sofeurken »

man,man,man,da was nog s een tochtje,heb me wreed geammuseerd! ,had 19gem op de 50km,t vrouwken 15gem op de 40km wa ook niet slecht is vind ik.Toch een van de topparcours in de streek ,zonder twijfel!Ja in vl-brabant of in de ardennen zijn er vaneigens nog schoondre parcours maar we zitten hier in vlaanderen hé!Zo een glibberig parcourken is ideaal voor den techniek,meer moet dat niet zijn,tot volgend jaar!!!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

naar jaarlijkse gewoonte vandaag St. Baafs gereden samen met de rest van de bende. 'k Voelde mij goed deze morgen en ik hoopte dat mijn benen hetzelfde gevoel hadden. Na als laatste de afdaling van de brug ( die zou er eigenlijk ieder jaar moeten inzitten) gedaan te hebben, op de zijkant van de brug de rest van de meute ingehaald die vast zaten achter wat tragere bikers. Na de strook rond de brug bevond ik mij samen met GP zo'n 200m voor de rest, zonder noemenswaardige inspanning. Bij de samensmelting verkoos ons brokske dynamiet , beter gekend als de Fast, onmiddelijk de inspanning door te zetten, kwestie van de toon te zetten voor de rest van de tocht. Na een overname door VTT-tje Besloot de Fast dat het niet mocht stilvallen en trok hij ferm door. Een bultje in zicht! Yes, Jumpen. Fast, één meter voor mij, besloot hetzelfde te doen, doch niemand kon zien dat er een ferme put juist achter de bult lag. Fast, die zijn voorwiel niet over de put kreeg, stortte te pletter terwijl ikzelf, ondertussen ook al airborn, Alle moeite van de wereld had om hem te ontwijken. Een poeplanding gemaakt en dan de schade overzien. Fast, stond een beetje te shaken terwijl zijn voorwiel in een schone acht veranderd was. Bleek dat wij niet de eerste waren die dit verkeerd ingeschat hadden, jammer dat zij de aankomende bikers niet verwittigden van deze toch wel gevaarlijke situatie. Soit, even verder konden we beginnen aan de boszone. Schoon hoe ze al die zones aan elkaar gebreid hebben, wel jammer dat deze zone zo vroeg in de tocht kwam. Velen zien sukkelen op sommige glibberige en soms ook wel eens modderige zones . Alhoewel het bos voornamelijk bestond uit goed lopende singeltracks. Hier in ons jeugdig enthousiasme, een eerste cartouche verschoten om toch maar als eerste aan de bevoorrading te komen, waar ik mijn zorgvuldig opgebouwde voorsprong opgegeten heb. Na de bevoorrading schoot VTT-tje weg, en heb ik een volgende cartouche verschoten om hem bij te halen. Ongelukkig voor mij zijn de hellende zones rond nokere niet bepaald mijn beste. Lastige stukken vals plat, zonder afdalingen die naam waardig, waar ik mijn achterstand kan goed maken. Na 30km moest ik dan ook GP, Traxer en VTT-tje laten gaan. Met Traxer en VTT-tje in het vizier min of meer samengesmolten met Slijkcrossertje en Jodelaitie, Hoopte ik nog een boszone te krijgen om de achterstand te overbruggen. Een 10-tal km voor het einde plaatste Slijkcrossertje zijn jump naar voor , terwijl Traxer just plat gevallen was. Een reden om efkens uit te rusten , en dan verder te stomen richting aankomst. Uiteindelijk zijn alle wagonnetjes gearriveerd, maar er zat hier en daar wat veel ruimte tussen, de tol van een mooi maar zeer selectief parcours, vooral als er bijna konstant doorgevlamd wordt.
Wat betreft de organisatie had een 2de bevoorrading voor de 50km niet misstaan, dan kon ik wat verse drank inslaan (en terug aansluiten vooraan :wink:), een waarschuwingsbordje aan dat bultje met put had ook wel gemogen.
Besluit voor mij: zorgen dat we tegen volgend jaar beter getraind zijn, want vandaag kwam ik ondanks, het goede gevoel, veel tekort.
Met Pittem volgende week krijgen we evenwel een herkansing, alhoewel
Treksken
Mountainbiker

Post by Treksken »

Lichterveldenaere wrote:
Treksken wrote: Aan wie dit de MAX vindt zou ik zeggen doe eens de verplaatsing naar Regio VL Brabant,Langdorp of Tervuren ENZ... Das andere KAK ze [-o< [-o<
Streken kunt ge onmogelijk met elkaar vergelijken. West-Vlaanderen is Vlaams Brabant niet, Noord-Frankrijk is de Vlaamse Ardennen niet, ... Ik zak elk jaar eens af naar Wolfsdonk en het parcours is in die streek inderdaad van topklasse, maar wij wonen in West-Vlaanderen en dan is Sint-Baafs-Vijve (met passage door Oost-Vlaanderen) TOP-klasse!!!
Je hebt gelijk,elke provincie heeft zijn charme en parcour s =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ochgottekes toch,der waren blijkbaar weer veel "salonbikers" die hier op het forum klagen over een beetje modder.Moa gasten toch,weten jullie eigenlijk wel wat jullie schrijven???
Sommigen zouden beter in hun bedde blijven liggen als ze hun schoentjes of hun bike niet willen vuil maken.

Ik vond het niet eens modderachtig.Het was overal berijdbaar,de ene strook al wat beter dan de andere ,but so what.
Nee,jullie gemiddelde zou niet hoog genoeg liggen om te kunnen stoefen.
Dit zijn volgens mij de mooiste tt's als de lastigheidsgraad wat hoger ligt.

Je zou beter eens nadenken wat een organisatie allemaal moet verzetten om jullie "verwende nestjes" te laten amuseren.Maar nee,het is ook nooit goed!!!

En het zal er voorlopig niet op verbeteren,zulle wat moddertoestanden betreft.Volgende week is het zeker weer van dat.

Dus stopt ne keer met al dat geklaag en gezaag daarover.
Blijf thuis in het vervolg!!!
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Treksken wrote: de toer goed maar niks speciaal Aan wie dit de MAX vindt zou ik zeggen doe eens de verplaatsing naar Regio VL Brabant,Langdorp of Tervuren ENZ... Das andere KAK ze [-o< [-o<
Ja daar ben ik al geweest . :lol: Het is er O zo mooi ,maar ook zo ééntonig.
:evil:
Dat kun je langs deze kanten niet zeggen . =P~
Vl-ardenner
Mountainbiker

Post by Vl-ardenner »

Een verhaal is inmiddels beschikbaar op mijn blog!

Nogmaals proficiat aan de organisatoren van deze schitterende tocht! 8)
Bavikbiker
Mountainbiker

Post by Bavikbiker »

Da's gesproken veeteeteetje! Trouwens, salonbikers is echt wel een schone beschrijving!
Treksken
Mountainbiker

Post by Treksken »

veeteeteetje wrote:Ochgottekes toch,der waren blijkbaar weer veel "salonbikers" die hier op het forum klagen over een beetje modder.Moa gasten toch,weten jullie eigenlijk wel wat jullie schrijven???
Sommigen zouden beter in hun bedde blijven liggen als ze hun schoentjes of hun bike niet willen vuil maken.

Ik vond het niet eens modderachtig.Het was overal berijdbaar,de ene strook al wat beter dan de andere ,but so what.
Nee,jullie gemiddelde zou niet hoog genoeg liggen om te kunnen stoefen.
Dit zijn volgens mij de mooiste tt's als de lastigheidsgraad wat hoger ligt.

Je zou beter eens nadenken wat een organisatie allemaal moet verzetten om jullie "verwende nestjes" te laten amuseren.Maar nee,het is ook nooit goed!!!

En het zal er voorlopig niet op verbeteren,zulle wat moddertoestanden betreft.Volgende week is het zeker weer van dat.

Dus stopt ne keer met al dat geklaag en gezaag daarover.
Blijf thuis in het vervolg!!!
Op een Forum zet iedereen zijn eigen mening mijn gedacht :P
Post Reply