No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
zondagsrijer
- Mountainbiker
Post by zondagsrijer »
Ik heb dit al gebruikt en werkt zeker even goed als notubes, ik meen eens ergens gelezen te hebben dat deze vloeistof zelfs beter is, minder snel opdroogt of kristalliseert. De velgband zelf werkt ook perfect.
De speed king supersonic met latexmelk vind ik persoonlijk nogal zwak, owv dunne zijwanden, veel druk in banden nodig, anders te slap.
De speed king supersonic met latexmelk vind ik persoonlijk nogal zwak, owv dunne zijwanden, veel druk in banden nodig, anders te slap.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik heb het al meermaals gepost (ook in dit topic) : stukken beter. Hiermee vergeleken in NoTubes brol (de racers gebruiken zelf een NoTubes racing formula, en niet wat in de handel verkrijgbaar is, wat voor mij genoeg zegt). Eclipse heeft een degelijke verlijming : de lijmrand tussen band en velg lijkt bij demontage een stevige elastiek uit een geheel. Bij NoTubes hangen er allemaal kleine losse stukjes aan die meteen scheuren wanneer je ze verwijdert.RvBerkel wrote:heeft iemand ervaaring met dezen spul http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16867 wil gaan gebruiken met mijn stan's ZTR Olympic en banden zijn Speed King Supersonic
Last edited by madskatingcow on Sun 25 Nov 2007 18:46, edited 1 time in total.
Mijn bus Notubes is leeg, zal mij eens deze aanschaffen. Eens zien of het zo goed is als ge zegt Kevin.madskatingcow wrote:Ik heb het al meermaals gepost (ook in dit topic) : stukken beter. Hiermee vergeleken in NoTubes brol (de racers gebruiken zelf een NoTubes racing formula, en niet wat in de handel verkrijgbaar is, wat voor mij genoeg zegt). Eclipse heeft een degelijke verlijming : de lijmrand tussen band en velg lijkt bij demontage een stevige elastiek uit een geheel. Bij NoTubes hangen er allemaal kleine losse stukjes aan die meteen scheuren wanneer je ze verwijdert.RvBerkel wrote:heeft iemand ervaaring met dezen spul http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16867 wil gaan gebruiken met mijn stan's ZTR Olympic en banden zijn Speed King Supersonic
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
De barricade is al opgetrokken
Kleine dosissen Eclipse zijn te verkrijgen via Barracuda, maar er zijn ook halve liter flessen. Informeer misschien is bij Bikesport of hij geen halve liter flessen kan bestellen?
In Engeland bij Just Riding Along
Ge zult het u niet beklagen
ps : ik heb ooit de vraag aan NoTube gesteld ivm hun "racing formula". Klik hier
Kleine dosissen Eclipse zijn te verkrijgen via Barracuda, maar er zijn ook halve liter flessen. Informeer misschien is bij Bikesport of hij geen halve liter flessen kan bestellen?
In Engeland bij Just Riding Along
Ge zult het u niet beklagen
ps : ik heb ooit de vraag aan NoTube gesteld ivm hun "racing formula". Klik hier
- ATEGEV
- Mountainbiker
Deze zomer na IB nog wat vakantie genomen in Fréjus.
Ik reed vooraan met een Conti Explorer Protection die reeds een paar maanden met Notubes geïnstalleerd was.
Toen we na een uitgebreid resteurantbezoek in het donker terug naar de camping reden dacht ik een shortcut gevonden te hebben. Niet dus, Ipv een helling was het 1m verticaal naar beneden. Gans mijn smoelo geschaafd.
Volgende dag stond een MTBtocht op programma. Toen zag ik dat de voorband plat stond. Ik pomp hem bij en zie de resterende pap door een scheur spuiten. Ik zag het compleet niet zitten om een nieuwe band te montereen, omdat ik geen compressor daar had. Ik heb de band langs 1 kant losgemaakt, 2 potjes Stan's in gekapt, en beginnen blazen met een staanpomp. Het gat naar onder gericht. De Notubes spoot eruit . Blijven pompen. Tim helpt wat door zijn vinger op het gat te houden en daar waar de lucht langs de velg ontsnapt. Plots 'klak-klak''. De band erop. Tocht gemaakt geen problemen meer. Volgende dag band weer plat. OPgepomt, kort ritje gedaan. Dan 2 dagen in auto naar huis. Thuis was de band een klein beetje gelost. NOg wat bijgepompt. Sindsdien niet meer gelost. Hij is nog 3 maanden opgeblazen gebleven zonder nog 1 keer te moeten bijpompen. Enkele weken gelkeden heb ik nog een ander scheurtje gereden.
Ik wil maar zeggen: NT is super. Zonder rustinneke een scheur 3 maanden lang dichtstoppen. Sindsdien zwaar overtuigd v/d kwaliteit!!
Ik reed vooraan met een Conti Explorer Protection die reeds een paar maanden met Notubes geïnstalleerd was.
Toen we na een uitgebreid resteurantbezoek in het donker terug naar de camping reden dacht ik een shortcut gevonden te hebben. Niet dus, Ipv een helling was het 1m verticaal naar beneden. Gans mijn smoelo geschaafd.
Volgende dag stond een MTBtocht op programma. Toen zag ik dat de voorband plat stond. Ik pomp hem bij en zie de resterende pap door een scheur spuiten. Ik zag het compleet niet zitten om een nieuwe band te montereen, omdat ik geen compressor daar had. Ik heb de band langs 1 kant losgemaakt, 2 potjes Stan's in gekapt, en beginnen blazen met een staanpomp. Het gat naar onder gericht. De Notubes spoot eruit . Blijven pompen. Tim helpt wat door zijn vinger op het gat te houden en daar waar de lucht langs de velg ontsnapt. Plots 'klak-klak''. De band erop. Tocht gemaakt geen problemen meer. Volgende dag band weer plat. OPgepomt, kort ritje gedaan. Dan 2 dagen in auto naar huis. Thuis was de band een klein beetje gelost. NOg wat bijgepompt. Sindsdien niet meer gelost. Hij is nog 3 maanden opgeblazen gebleven zonder nog 1 keer te moeten bijpompen. Enkele weken gelkeden heb ik nog een ander scheurtje gereden.
Ik wil maar zeggen: NT is super. Zonder rustinneke een scheur 3 maanden lang dichtstoppen. Sindsdien zwaar overtuigd v/d kwaliteit!!
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Eclipse latex op bestelling leverbaar bij Bikesport in Asse, gisteren naar geinformeerd