24/11/2007 Tielt
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Biky burger
- Mountainbiker
Post by Biky burger »
Vanmorgen de grote toer gedaan. Ik vond het parcours beter als vorig jaar (toen wel de kleine toer gereden). Er zat meer off-road in, behalve dan na de tweede bevoorrading, maar ik vond dat niet zo erg, want de modder had het al lastig genoeg gemaakt.
Bevoorradingen O.K. Soms mocht er wel eens een pijltje meer hangen.
Jammer ook dat de opstelling van de spuitstand weer dezelfde was (zowel vooraan als achteraan aanschuiven).
Maar de algemene balans was voor mij toch positief.
P.S.: Er was zelfs een extra bevoorrading: een jongentje stond langs het parcours met picknicken (of hoe schrijf je dat?)
Blijkbaar had hij al zijn schoentje gezet.
Bevoorradingen O.K. Soms mocht er wel eens een pijltje meer hangen.
Jammer ook dat de opstelling van de spuitstand weer dezelfde was (zowel vooraan als achteraan aanschuiven).
Maar de algemene balans was voor mij toch positief.
P.S.: Er was zelfs een extra bevoorrading: een jongentje stond langs het parcours met picknicken (of hoe schrijf je dat?)
Blijkbaar had hij al zijn schoentje gezet.
- deurbieter
- Mountainbiker
Post by deurbieter »
deze morgen wat in het heuvelland gaan crossen
een wijselijk besluit !! zo blijkt
Vertrokken vanuit Izegem met de fiets
om 08.30u gestart voor de 30km
het zwaarste (vettigste) parcours dat ik totnogtoe gereden heb
sommige stukken waren bijna niet te doen
bepijling kon beter
bevoorrading was goed
denk dat ik de volgende keer slechts naar Tielt kom als het de week ervoor niet veel geregend heeft
want het waren bijna alleen boereslagen en die liggen er na regenval zowiezo zeer vettig bij
wat is dat met die gestolen fietsen de laatste weken

- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
-
fotografke
- Mountainbiker
Post by fotografke »
Mij hoor je alleszins niet klagen over deze tocht. En de modder, dat hoort toch bij bij het mtb'en hé. Ikzelf (verre van een atleet) heb maar 1 keer voet aan de grond moeten zetten, achteraf gezien viel het dus nog mee met de modder vind ik.
Misschien dat iedere organisatie een bewaakte bike-park heeft, dan is het probleem van de gestolen fietsen bijna zeker verdwenen, want zeg nu zelf, een fiets meenemen houdt in principe niks in. Niemand stelt u de vraag als het uw fiets is.
Tot volgend jaar!
Misschien dat iedere organisatie een bewaakte bike-park heeft, dan is het probleem van de gestolen fietsen bijna zeker verdwenen, want zeg nu zelf, een fiets meenemen houdt in principe niks in. Niemand stelt u de vraag als het uw fiets is.
Tot volgend jaar!
-
briekie
- Mountainbiker
Thuis om iets voor 8uur vertrokken met vl-ardenner om na 15kms aan te komen te Tielt. vlot ingeschreven en er snel ingevlogen. De eerste 10kms
lagen er toch enkele vettige stroken bij, toch maar 1stukje voet aan grond
gezet. Net voor de eerste stop heeft vl-ardenner een kusje gegeven aan het malse gras... De bevoorrading was prima. Daarna waren de stroken beter te doen zodat we met een 4-tal het tempo nog wat konden opdrijven. Ik heb dan nog eens een betonmuurtje van dicht bekeken terwijl vl-ardenner zich bezeerde bij een val op grint door een dom manoeuver van een collega fietser, gelukkig zonder veel erg.
Al bij al toch tevreden met de gereden kms. Na een adempauze terug richting Ooigem om met 75kms op de teller terug thuis te komen.
AVS:24,2
lagen er toch enkele vettige stroken bij, toch maar 1stukje voet aan grond
gezet. Net voor de eerste stop heeft vl-ardenner een kusje gegeven aan het malse gras... De bevoorrading was prima. Daarna waren de stroken beter te doen zodat we met een 4-tal het tempo nog wat konden opdrijven. Ik heb dan nog eens een betonmuurtje van dicht bekeken terwijl vl-ardenner zich bezeerde bij een val op grint door een dom manoeuver van een collega fietser, gelukkig zonder veel erg.
Al bij al toch tevreden met de gereden kms. Na een adempauze terug richting Ooigem om met 75kms op de teller terug thuis te komen.
AVS:24,2
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
deurbieter wrote:deze morgen wat in het heuvelland gaan crossen
khad beter meegeweest
- Freddie Raketie
- Mountainbiker
Post by Freddie Raketie »
Aan alle melkers over het parcours: Ik ben maar een "petattestamper" (Vm= 18km/u) en heb geen enkele keer voet aan de grond gezet, dus zo zwaar lag het er niet bij. En het materiaal ziet altijd af.
Bedankt aan de organisatie voor de fijne dag. Ik heb in de voormiddag eerst een verkenning gedaan van de 1ste 20 km, om dan in de namiddag met mijn moatje de 47 km aan te snijden. Tussen haakjes: "Moatje get je beste gedoan." Twas lastig maar ozo plezant als is het de vettigste vtt die ik dit jaar al heb gereden. Hoewel? Aarsele in februari was nog vettiger. Kan iemand me vertellen of die mannen en hun kerverse club, "de tegenterters" of zoiet, die tocht weer inrichten. Sluukes en tot volgende week in Pittem of in St-Joris.
Bedankt aan de organisatie voor de fijne dag. Ik heb in de voormiddag eerst een verkenning gedaan van de 1ste 20 km, om dan in de namiddag met mijn moatje de 47 km aan te snijden. Tussen haakjes: "Moatje get je beste gedoan." Twas lastig maar ozo plezant als is het de vettigste vtt die ik dit jaar al heb gereden. Hoewel? Aarsele in februari was nog vettiger. Kan iemand me vertellen of die mannen en hun kerverse club, "de tegenterters" of zoiet, die tocht weer inrichten. Sluukes en tot volgende week in Pittem of in St-Joris.