24/11/2007 Tielt
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Spijtig dat hier geen ene keer parcours -of off-road info opkwam.Mij een beetje gericht op de topic van vorig jaar en lees dan dat het parcours gewijzigd is.De hele week getwijfeld wat ik ging doen en uiteindelijk zal ik maar passen.Er is hier niets die mij overtuigd om af te komen.
Bijgevolg languit in de zetel deze namiddag en de wereldbekercross van Koksijde ne keer bekijken en dan zal ik de beentjes opladen voor morgen voor de "kraker" Sentebaas.Ik heb het voorgevoel dat het zal nodig zijn.
Zal de reacties wel lezen en wie weet volgend jaar zijn we er dan toch bij.
Bijgevolg languit in de zetel deze namiddag en de wereldbekercross van Koksijde ne keer bekijken en dan zal ik de beentjes opladen voor morgen voor de "kraker" Sentebaas.Ik heb het voorgevoel dat het zal nodig zijn.
Zal de reacties wel lezen en wie weet volgend jaar zijn we er dan toch bij.
Hallo hallo ,
Net terug van Tielt .Een beetje info voor de twijfelaars die deze namiddag willen rijden .
Het eerste deel verloopt over het laatste deel van verleden jaar .D.w.z.Men vertrekt vanuit Tielt dan achter de visput richting wattewy.Vervolgens neemt men stukken van de Pittemse blosoroute om zo richting Egemse veldekes te rijden.Zo komt men aan de Ratte waar een beetje verder de eertse bevoorrading Ligt .
Het vervolg loopt richting Schuiferskappelle waar er als ik mij niet vergist gesplitst wordt .
De groten rijdt dan richting Ruiselede , Kanegem waar een tweede bevoorrading gelegen is .Er resten dan nog 15 km rond Kanegem en Tielt .
Het parcopur zelf is zeer modderig maar niet van de aard dat er van je fiets moet gestapt worden zonder al teveel echt te moeten molenen of baggeren .
Zo wie het nog ziet zitten ,er is nog een klein beetje tijd .
En nu ga ik werken aan het Pittems parcour van volgende week gaan uitvoeren .
Ps.Geen enkele meter van het Tieltse parcour zit in ons parcour opgenomen .
Groeten Pompier .
Net terug van Tielt .Een beetje info voor de twijfelaars die deze namiddag willen rijden .
Het eerste deel verloopt over het laatste deel van verleden jaar .D.w.z.Men vertrekt vanuit Tielt dan achter de visput richting wattewy.Vervolgens neemt men stukken van de Pittemse blosoroute om zo richting Egemse veldekes te rijden.Zo komt men aan de Ratte waar een beetje verder de eertse bevoorrading Ligt .
Het vervolg loopt richting Schuiferskappelle waar er als ik mij niet vergist gesplitst wordt .
De groten rijdt dan richting Ruiselede , Kanegem waar een tweede bevoorrading gelegen is .Er resten dan nog 15 km rond Kanegem en Tielt .
Het parcopur zelf is zeer modderig maar niet van de aard dat er van je fiets moet gestapt worden zonder al teveel echt te moeten molenen of baggeren .
Zo wie het nog ziet zitten ,er is nog een klein beetje tijd .
En nu ga ik werken aan het Pittems parcour van volgende week gaan uitvoeren .
Ps.Geen enkele meter van het Tieltse parcour zit in ons parcour opgenomen .
Groeten Pompier .
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Dedju, weeral niet in Tielt geraakt. Gisteren nog naar de nationale Davidsfondsquiz in Brussel moeten gaan en veel te laat in mijn nest. Wijselijk besloten om eens uit te slapen (was nodig) en nog wat kleinere werken in de nasleep van onze tocht te doen. Jammer, want 'k zag het eigenlijk wel zitten om naar Tielt af te zakken.Lichterveldenaere wrote: Nu, normaal gezien kom ik wel af.
De wintertocht nog nooit gereden. 't zal in de voormiddag zijn, want ik moet 's namiddags nog werken (voorstelling Roeselare, 1(0) jaar terug op 24-25-26/11 mét beelden uit de TT Oekene van 2006)
Alvast een grote
Deze morgen om 8.10u vertrokken en er waren nog niet zoveel gasten gepasseerd zodat het nog te doen was. Het viel mij op dat de organisatie de onverharde stroken toch goed wist liggen (vooral in het 1e gedeelte van de rit). De uitpijling was beperkt tot het minimum zodat we toch enkele keren twijfelden. Bevoorradingen was voor mij oke. Er waren serieus veel boereslagen maar dat is eens een afwisseling. Sommigen rijden liever in boereslagen en andere draaien dan liever 100 keer rond een boom (zo krijgt elk zijn goesting). Bij aankomst bleek dat er 2 fietsen gestolen waren. Ze stonden nogthans op een fietsrek dat afgesloten was met een slot. Slot geforceerd .... Iemand die fietsen verhuurde had al opgemerkt dat er bepaalde typen een uur op de parking aan het rondlopen waren. Misschien moeten we allen wat alerter reageren en vroeg of laat lopen er toch enkele tegen de lamp. Er zijn toch mensen van de organisatie die rondlopen of mensen die folders in de ruitewissers van de auto plaatsen.
Het lag er zééér zwaar bij, enorm veel modder. Wat op zich leuk is, tot op een bepaald punt en dat punt was al snel bereikt. Maw iets teveel modder, al zal dat ook te maken hebben met het feit dat de benen niet dat waren.
We waren gestart voor de 47, maar aan de 30 afgedraaid....
Aan de finish gehoord dat er enkele fietsen gestolen waren... Man man man
De leffe's hebben achteraf wel gesmaakt
We waren gestart voor de 47, maar aan de 30 afgedraaid....
Aan de finish gehoord dat er enkele fietsen gestolen waren... Man man man
De leffe's hebben achteraf wel gesmaakt
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
deze morgn aangezet voor de 47... maar na een strook of 3 was de leute ervan af... onderweg nog tegen enkelen gezegd dat dit parcours enkel goed was om je materiaal naar de knoppen te rijden en dan... je raadt het al: derallieur vastgelopen... zeker een vlotte pechdienst, een tiental minuutjes moetn wachtn... in de wagen gehoord dat er nog een 10-tal waren met hetzelfde probleem
... en ook dat er WEERAL fietsen gestolen waren
... manman, wie houdt er zich daarmee bezig??? mij zien ze nog terug, maar nie als het de week ervoor onafgebroken regent... geen verwijt naar de organisatie, die mensen staan daar ook machteloos tegen...