18/11/07 De Panne Beach Endurance
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- big-Mac
- Mountainbiker
Ik keur het niet goed dat ze over het hek klimmen maar heeft er iemand zich al afgevraagd waarom.
Een 10 tal minuten voor de start is het koord tussen Box 1 en 2 losgedaan. Dit was een stuk vroeger dan andere jaren waardoor de helft nog maar op zijn plaats stond in box 1. Wat doet de andere helft die gaan er gewoon voor staan en het spelletje is aan de gang. Iedereen begint te schuiven.
Ze moeten duidelijk maken aan de renners dat ze moeten maken dat ze in de box zitten en dan de koord verwijderen.
Maar ik denk niet dat dat het ergste was. Waarom rijd de quat die voor het peleton uitrijd zo ver richting zee? Vlak bij de kuststrook stonde wandelaars die geen kant meer uit konden. Die zijn in het midden door het peleton gegaan. Ik hoop voor hen zonder kleerscheuren wat me straf zou lijken.
En als laatste waarom staan er in Frankrijk auto's geparkeerd in de straten van de doortocht. Dat is om problemen vragen met zo'n groep.
Voor de rest heb ik mij goed geamuseerd
Een 10 tal minuten voor de start is het koord tussen Box 1 en 2 losgedaan. Dit was een stuk vroeger dan andere jaren waardoor de helft nog maar op zijn plaats stond in box 1. Wat doet de andere helft die gaan er gewoon voor staan en het spelletje is aan de gang. Iedereen begint te schuiven.
Ze moeten duidelijk maken aan de renners dat ze moeten maken dat ze in de box zitten en dan de koord verwijderen.
Maar ik denk niet dat dat het ergste was. Waarom rijd de quat die voor het peleton uitrijd zo ver richting zee? Vlak bij de kuststrook stonde wandelaars die geen kant meer uit konden. Die zijn in het midden door het peleton gegaan. Ik hoop voor hen zonder kleerscheuren wat me straf zou lijken.
En als laatste waarom staan er in Frankrijk auto's geparkeerd in de straten van de doortocht. Dat is om problemen vragen met zo'n groep.
Voor de rest heb ik mij goed geamuseerd
Ik als wedstrijdrijder voel me aangesproken. Ik kwam om 11u45 aan aan de startbox en moest noodgedwongen langs voor aansluiten (ik had nr 27 dus op zich had ik daar recht op, maar dat boeit ni). Het grootste probleem echter was dat er plots renners met nummers hoger dan 200 of 300 tussen de klassementsrijders komen staan. Dat ze daar komen staan en zo een gunstigere startpositie verwerven vind ik al vrij oneerlijk, temeer omdat die startbox niet voor hen is vrijgehouden. Maar het zijn vaak diegenen die nog voor het effectieve startschot liggen drummen om toch maar als eerste weg te zijn.WoodWheel wrote:Als ik hier lees dat de wedstrijdrijders op de eerste rij over het starthek kruipen voor het startschot is gegeven, dan vind ik dit nogal triestig.
In de start zelf wordt vaak ook al duidelijk dat net die drummers voor problemen zorgen, valpartijen dus
Alleen en alleen de organisatie is te kort geschoten.
Het kan toch niet dat een wedstrijd 7 à 8 minuten te vroeg op gang word geschoten. Dan zet je beter eerst orde op zaken en geef de start een kwartier later.
Als je 1500 personen op hun fiets wil laten starten dan moet je toch iets georganiseerder werken. twas de eerste keer dat ik hier deelnam en qua organisatie had ik toch meer verwacht.
Het kan toch niet dat een wedstrijd 7 à 8 minuten te vroeg op gang word geschoten. Dan zet je beter eerst orde op zaken en geef de start een kwartier later.
Als je 1500 personen op hun fiets wil laten starten dan moet je toch iets georganiseerder werken. twas de eerste keer dat ik hier deelnam en qua organisatie had ik toch meer verwacht.
Het touw die tussen de wedstrijdrijders en klassementsrijders hangde is veel te vroeg weggedaan. Daarom zijn alle wedstrijdrijders uit 2de box beginnen aanschuiven naar heel vooraan. Maar starten zal altijd wel een probleem zijn met zo een grote bende
. En die quad reed van aan de start volledig naar rechts en het was daar ferm lastiger rijden en gevaarlijker ook .
-
stiffmeister
- Mountainbiker
Post by stiffmeister »
ik ben geen wedstrijdrijder en had nr 704,dus stond in box 2
ik rijd meestal top 50 en was vorig jaar 17de in het eindklassement,hebben wij dan geen recht om in box 1 te staan,het is zo al moeilijk om plaatsen op te schuiven.
ik rijd meestal top 50 en was vorig jaar 17de in het eindklassement,hebben wij dan geen recht om in box 1 te staan,het is zo al moeilijk om plaatsen op te schuiven.
Dan vind ik idd dat je een startplaats vooraan verdient hoor ! Ik dacht wel dat in De Panne de uitslag van vorig jaar de startplaats voor dit jaar bepaalde.stiffmeister wrote:ik ben geen wedstrijdrijder en had nr 704,dus stond in box 2
-
mariska vd pijnacker
- Mountainbiker
Post by mariska vd pijnacker »
Veel medelijden met de laatkomers voor box 1 heb ik niet hoor.
Zelf stond ik al 3 kwartier kou te lijden in de laatste box. Het touw ging inderdaad vroeg omhoog. Ik ben gewoon naar voor gewandeld, over dat hek gekropen (zoals iedereen) en stond ineens op de vierde rij, zonder trek- of duwwerk.
Zelf stond ik al 3 kwartier kou te lijden in de laatste box. Het touw ging inderdaad vroeg omhoog. Ik ben gewoon naar voor gewandeld, over dat hek gekropen (zoals iedereen) en stond ineens op de vierde rij, zonder trek- of duwwerk.
- alainvwbike
- Mountainbiker
Post by alainvwbike »
In het reglement van Oostende volgende week staat duidelijk startboxen sluiten om 10u45 (15min voor de start dus).Als ze dit strikt en voor iedereen toepassen is dat een beter systeem.(Bij De Panne werd geen sluitingstijd vermeld denk ik).Dan is er tijd om de boxen laten aan te sluiten en de laatkomers moeten dan maar achteraan aansluiten.
In de Panne zullen ze hun leske nu wel geleerd hebben zeker!!Is trouwens het eerste jaar bij mijn weten dat er zoveel prul was met de start.
In de Panne zullen ze hun leske nu wel geleerd hebben zeker!!Is trouwens het eerste jaar bij mijn weten dat er zoveel prul was met de start.
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Klein vraagje, zijn er nog mensen die problemen hebben bij de fotodienst action photo team?