Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

A d r i wrote:Nee, hij bedoelt denk ik de T nadat je over de weg naar het Don Bosco instituut gereden bent.. maar je moet er in alle geval naar links, naar de Waversebaan toe.
Correct, T-splitsing Don Boscolaan met Bogaardenstraat
Tovaco
Mountainbiker

Post by Tovaco »

Geen idee hoe de straten daar noemen, maar het is een T met asfalt. Rechts gaat naar beneden richting spoor, links naar omhoog om uiteindelijk richting eindpunt te rijden (kan ook zijn dat we voor de T al naar links moesten want iets nadat we aan de T naar links zijn gegaan, stond er langs de kant van de weg een bordje op een volgend kruispunt dat voor ons rechtdoor wees...)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

de bossen lagen er gisteren zalig bij ... hier en daar serieuse mud, maar fietsbaar.

Gelukkig goede gids bij :wink: zodat we hier en daar een extrake kregen.

(fotokes staan op mijne foto-site, zie link onderaan bericht)
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Vrij veel modder, zeker in vergelijking met vorige week maar niks echt overdreven.
Toch blij dat ik mij Schwalbe RR achteraan had vervangen door ne Michelin AT, geen overbodige luxe...

In de voorlaatste kilometer is mijn ketting nog tussen mijn wiel en mijn cassette gevallen (nog nooit meegemaakt), zat goed vast maar toch nog terug kunnen fixen. Vreesde efkes om te moeten wandelen :P .
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Zo rond half 2 vertrokken de zaterdag aan de sporthal van Heverlee (net toen er een andere biker wegreed). Misgereden op het einde, vermoedelijk omdat 'k geen kaartje met kleuren bijhad, en ergens op de terugweg waar je moest kiezen tussen groen en blauw waarschijnlijk de blauwe gevolgd ipv de groene. Ik kwam in elk geval terug uit aan die vijvers. Toch teruggeraakt met 56 km op de teller.

Over de route : In 't begin precies nogal veel baan (buiten die singletrack met aflopende wanden langs de E40 dat niet echt m'n ding is), daarna werd het maar beter en beter. Zeker die lange niet te steile klimmen waren prachtig (Uiteindelijk bij eentje moeten afstappen omdat 'k een verkeerd spoor had - de scouts belemmerden m'n zicht). De afdalingen redelijk voorzichtig genomen (volgende keer gaan we wat sneller), soms toch oppassen met stenen al dan niet onder de bladeren.

M'n fully met noby nic's eronder heeft z'n werk perfect gedaan.

Ik sta hier dus volgende week terug !
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

En vandaag dus opnieuw de 48 zonder verloren te rijden. Maar 'k hing van boven tot onder en van binnen en van buiten vol modder ! Afdalingen zijn nu erg tricky. Ook die afdalingen waar je er hard lijkt te kunnen gaan en dan opeens op een bepaald stuk "vastloopt" in de modder. Goed uitkijken en op tijd reageren is de boodschap want anders treed de wet van actie en reactie in werking ;)

Maarre....geen enkel paard tegengekomen ! En maar een paar (brave deze keer) honden ! En veel minder mensen....Wel wat (veel propere) bikers voorbijgesnord.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Maarre....geen enkel paard tegengekomen ! En maar een paar (brave deze keer) honden ! En veel minder mensen....
Das het voordeel van daar zaterdags te gaan biken, zondags kan er inderdaad veel volk zijn.
Maar van paarden en honden heb ik daar eigenlijk nooit veel last gehad.

En wat die modder betreft, dat het maar rap terug zomer is :-)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

vandaag blauw en rood gaan rijden met mijn oudste zoontje (vertrokken aan de zoete waters). Alles perfect berijdbaar op de laatste off-road klim na...te veel bevrozen sporen van paarden. Zelfs te voet was het opletten geblazen.
Bepijling blauw/rood is perfect in orde (ik ken daar wel mijne weg)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

en vandaag was alles perfect fietsbaar :wink: ...wel alleen blauw gedaan, samen met mijne vaste fietsmaat en 2 gastjes van 10, beiden zijn overal met uitzondering van 5 meter (klim achter Kluis) op gereden
Aan de brug vlak voor de watermolen Jo 'gespot' :wink:
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Ik heb op 24/12 samen met nog 4maten de 3lussen voor de eerste x gereden.Eén woord : perfect. Zowelpepijling als parcours. Wij komen zeker terug en mss wel een marathon van maken en delus van overijse bijnemen. Ik heb wel maar 1geel pijltje voor de verbinding naar overijse gezien ik geloof iets voorbij t station in korbeek Dijle. Is Wij moeten daar links(lange kasseistraat gevolgd door een asphaltklim) en de gele is daar naar rechts. Is dit correct voor naar de bloso route van Overijse te rijden?

Ik geb de 2 vaders ook gezien met de 2kleine pagadders, super hoor jong geleert is... Ik zal nog wat moeten wachten,2 jaar is nog te vroeg zeker :drunk:
Post Reply