SNOWBOARD - WED'ZE FR6 (Decathlon)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Wacko007 wrote:Het hangt er van af wat je gaat doen...
Ik ga binnenkort voor 4 maanden onafgebroken naar Les Arcs als animator bij FlowTrack.
Ha, ga je naar Les Arcs?
Ik zal eens binnenspringen als ik in de buurt ben of als ik op één of andere powderchase die richting uitgestuurd wordt.
Voorlopig zit Les Arcs niet in het winterprogramma, maar wel La Plagne (da's ook een beetje Les Arcs), La Grave, Noorwegen, Canada en Verbier.

Have fun.

En on topic. Alles is idd afhankelijk van wat je gaat doen, hoeveel keer je gaat (of van plan bent het board te gebruiken), wat je eigen niveau is en wat je graag doet.
Om het in vaktermen uit te drukken: hou je van freestyle, koop dan géén swallowtail. Zoek een board dat bij je gewicht, lengte en rijstijl past.
Kortom, een beetje zoals een bike kopen.
Maar, eerlijk gezegd, ik zou het niet doen. Als je echt graag snowboard en er goed mee overweg kan, ga je na één week al op de limieten van zo'n plankje zitten. En dan ga je, zoals Tiles02 al aangeeft, spijt hebben dat je je geld aan die plank gegeven hebt.

Anyway, have fun. Enne, het sneeuwseizoen is al volop begonnen, hoor. Volgende week den auto in en weg dermee.
mudshark
Mountainbiker

Post by mudshark »

Mijn niveau is verre van schitterend. Tja, na éénmaal een weekske in Villars-sur-Ollon en 1 éénmaal 3 dagen (op derde dag gevallen en ribben gekneusd) in Les Arc. Maar ik amuseer me veel meer dan op ski’s. Liefst ga ik snel op een geprepareerde piste.
De commentaren zijn niet zo positief over Decathlon. Spreken jullie uit ervaring? Zo slecht zijn hun huismerken doorgaans niet.
Ik zag intussen op internet een Burton Elite 158 aan 245€ zonder bindingen, mss een betere optie? Kent iemand Sea & Ski uit Kortrijk? Krijg je daar goed advies?
Bedankt inmiddels voor de commentaren!
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Op vlak van specifiek sportmateriaal betrouw ik Decathlon niet al te zeer... Wat betreft hun kledij is dat dan weer wel het beste! Echt goede kledij voor echt wel weinig geld. Maar een snowboard, nee...
Geen ervarging met de Burton. De winkel in Kortrijk is voor mij nogal wat ver, dus die ken ik ook niet.
Veel succes verder!

Greetz,

Julien.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

mudshark wrote:Mijn niveau is verre van schitterend. Tja, na éénmaal een weekske in Villars-sur-Ollon en 1 éénmaal 3 dagen (op derde dag gevallen en ribben gekneusd) in Les Arc. Maar ik amuseer me veel meer dan op ski’s. Liefst ga ik snel op een geprepareerde piste.
De commentaren zijn niet zo positief over Decathlon. Spreken jullie uit ervaring? Zo slecht zijn hun huismerken doorgaans niet.
Ik zag intussen op internet een Burton Elite 158 aan 245€ zonder bindingen, mss een betere optie? Kent iemand Sea & Ski uit Kortrijk? Krijg je daar goed advies?
Blijf gewoon skiën, jongen. :-) Veel meer mogelijkheden dan op een board (en dat is WEL uit ervaring). Zeker als je snel over geprepareerde pistes wilt gaan, moet je gewoon op latten staan :-) (en dat zegt een erg ervaren snowboarder).

Maar, je hebt wel een punt: ik spreek NIET uit ervaring ivm Decathlon. Ik ken die boards ook niet. Ik spreek gewoon uit algemene ervaring: je zit te snel aan de limieten van goedkope, beginnersboards. Als je dan nog graag snel gaat, zal dat plankske alle kanten opflapperen (niet stijf genoeg). Vraag me nu niet wat wel een goed board is voor een laag budget. Het spijt me ten zeerste (en dat zeg ik niet om te stoefen), maar ik gebruik en ken enkel de kwaliteiten van high-level freeride boards.
I am NOT the Vedett
Mountainbiker

Post by I am NOT the Vedett »

greenie wrote:
mudshark wrote:Mijn niveau is verre van schitterend. Tja, na éénmaal een weekske in Villars-sur-Ollon en 1 éénmaal 3 dagen (op derde dag gevallen en ribben gekneusd) in Les Arc. Maar ik amuseer me veel meer dan op ski’s. Liefst ga ik snel op een geprepareerde piste.
Blijf gewoon skiën, jongen. :-) Veel meer mogelijkheden dan op een board (en dat is WEL uit ervaring). Zeker als je snel over geprepareerde pistes wilt gaan, moet je gewoon op latten staan :-) (en dat zegt een erg ervaren snowboarder).

Maar, je hebt wel een punt: ik spreek NIET uit ervaring ivm Decathlon. Ik ken die boards ook niet. Ik spreek gewoon uit algemene ervaring: je zit te snel aan de limieten van goedkope, beginnersboards. Als je dan nog graag snel gaat, zal dat plankske alle kanten opflapperen (niet stijf genoeg). Vraag me nu niet wat wel een goed board is voor een laag budget. Het spijt me ten zeerste (en dat zeg ik niet om te stoefen), maar ik gebruik en ken enkel de kwaliteiten van high-level freeride boards.
1. als beginner heb je niets te zoeken op een high-level freeride board, veel te stijf en kan je totaal niet controleren, als ik les geef komen er soms gasten nr hun eerste les volledig uitgerust met een board dat duurder is dan het mijne mr staan ze na een uurtje te mokken langs de kant omdat ze er niets van bakken...
2. niets erger dan het geluid van een klotesteen die een diepe schreef trekt in je nieuwe en dure Burton.
3. koop eerst mr een basisboard, leer daarop boarden en stap na 2 of 3 jaar over nr iets duurder
4. dan heb je ook nog een board op de kamer staan om in slechte condities te boarden, je hoeft dan enkel mr de bindingen te wisselen...
5. koop nooit het duurste board, als je echt zot graag begint te boarden ga je toch om de 2 à 3 jaar een nieuw board kopen en die duurste zijn echt niet altijd de beste
mudshark
Mountainbiker

Post by mudshark »

Ik vond nog een paar mooie aanbiedingen waaronder Burton Elite 155/158, Forum Recon 158, Rosisignol Avalon 155 en Salomon AMP 159. Die 155's zal voor mijn 75kg en 176 een beetje kantje boord zijn zeker?
Heeft iemand van de ervaren snowboarders goed advies?

Wat het skiën betreft. Ik heb het snowboarden uitgeprobeerd uit nieuwsgierigheid en was niet van plan om echt over te schakelen, maar het heeft me gebeten. Al heb ik nog niet hetzelfde niveau als bij het skiën, toch geeft het mij een veel natuurlijker gevoel en vraagt minder inspanning en concentratie. Het is voor mij gewoon relaxer.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

I am the Vedett wrote: 1. als beginner heb je niets te zoeken op een high-level freeride board, veel te stijf en kan je totaal niet controleren, als ik les geef komen er soms gasten nr hun eerste les volledig uitgerust met een board dat duurder is dan het mijne mr staan ze na een uurtje te mokken langs de kant omdat ze er niets van bakken...
2. niets erger dan het geluid van een klotesteen die een diepe schreef trekt in je nieuwe en dure Burton.
3. koop eerst mr een basisboard, leer daarop boarden en stap na 2 of 3 jaar over nr iets duurder
4. dan heb je ook nog een board op de kamer staan om in slechte condities te boarden, je hoeft dan enkel mr de bindingen te wisselen...
5. koop nooit het duurste board, als je echt zot graag begint te boarden ga je toch om de 2 à 3 jaar een nieuw board kopen en die duurste zijn echt niet altijd de beste
we dwalen ver af, maar ik ga toch even reageren:
1. ik zeg nergens dat hij een high-level freerideboard moet kopen. Ik zeg alleen maar dat dat de enige boards zijn waar ik momenteel eigenschappen van ken
2. ik zeg zeker nergens dat je een Burton moet kopen
3. volledig akkoord, maar dan kan je evengoed een paar seizoenen een board huren. Als je dan een kras trekt, ga je terug naar de shop en vraag (al dan niet mits betaling van onderhoud) een ander board
4. akkoord. Heb ik ook lang gedaan, meerdere boards meepakken op reis, maar met het vliegtuig wordt dat iets moeilijker. Vorig jaar dan ook beslist bijna alle boards (behalve ééntje) weg te doen
5. ook akkoord.
I am NOT the Vedett
Mountainbiker

greenie wrote:
I am the Vedett wrote: 1. als beginner heb je niets te zoeken op een high-level freeride board, veel te stijf en kan je totaal niet controleren, als ik les geef komen er soms gasten nr hun eerste les volledig uitgerust met een board dat duurder is dan het mijne mr staan ze na een uurtje te mokken langs de kant omdat ze er niets van bakken...
we dwalen ver af, maar ik ga toch even reageren:
1. ik zeg nergens dat hij een high-level freerideboard moet kopen. Ik zeg alleen maar dat dat de enige boards zijn waar ik momenteel eigenschappen van ken
2. ik zeg zeker nergens dat je een Burton moet kopen
3. volledig akkoord, maar dan kan je evengoed een paar seizoenen een board huren. Als je dan een kras trekt, ga je terug naar de shop en vraag (al dan niet mits betaling van onderhoud) een ander board
4. akkoord. Heb ik ook lang gedaan, meerdere boards meepakken op reis, maar met het vliegtuig wordt dat iets moeilijker. Vorig jaar dan ook beslist bijna alle boards (behalve ééntje) weg te doen
5. ook akkoord.
héhé greenie, no hard feelings hoor, ik ben gewoon nogal direct :-D

btw kheb jouw foto's eens bekeken, hoe zit met de pistes, liftaccomodaties, sneeuwkwaliteit (ziet er wel ok uit precies) in russia and kashmir, wat kost zo een boardtrip nr kashmir, mooie hotels of bungalows of ....?
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

I am the Vedett wrote:
héhé greenie, no hard feelings hoor, ik ben gewoon nogal direct :-D

btw kheb jouw foto's eens bekeken, hoe zit met de pistes, liftaccomodaties, sneeuwkwaliteit (ziet er wel ok uit precies) in russia and kashmir, wat kost zo een boardtrip nr kashmir, mooie hotels of bungalows of ....?
pistes: onbestaande
liftaccomodaties: :evil: paar liftjes, één kabelbaan, maar wel tot 4000m. Reken maar vooral op je eigen "walking power"
kosten: eenmaal ter plaatse valt het wel mee (d'er is gewoon niets om je geld aan op te doen), maar tickets naar Kashmir of de Caucasus kosten een behoorlijke pak geld
hotels: :evil: ik denk echt dat je een verkeerd beeld hebt van die landen, hoor. In Kashmir zijn een paar hotels die een beetje comfort (lees warm water en soms centrale verwarming) bieden. In rusland liep het water van de muren en de lawine door de ruiten binnen.

Maar, als je naar Kashmir of Caucasus wil gaan, laat maar weten. Ik ga direct terug mee.

Mijn Kashmir story lees je in de huidige editie van Wintersportgids of (delen ervan) op de wintersportgids blog, of vorige week in Metro.
Mijn Rusland verhaal in de vorige uitgave van wintersportgids of in Taste (Nederlands snowboard magazine, jaargang 2, nummer 8 )

Zo, daarmee hebben we dit topic definitief verkloot.
I am NOT the Vedett
Mountainbiker

mudshark wrote:Ik vond nog een paar mooie aanbiedingen waaronder Burton Elite 155/158, Forum Recon 158, Rosisignol Avalon 155 en Salomon AMP 159. Die 155's zal voor mijn 75kg en 176 een beetje kantje boord zijn zeker?
Heeft iemand van de ervaren snowboarders goed advies?

Wat het skiën betreft. Ik heb het snowboarden uitgeprobeerd uit nieuwsgierigheid en was niet van plan om echt over te schakelen, maar het heeft me gebeten. Al heb ik nog niet hetzelfde niveau als bij het skiën, toch geeft het mij een veel natuurlijker gevoel en vraagt minder inspanning en concentratie. Het is voor mij gewoon relaxer.
158 ok maar die 155's vormen ook geen probleem hoor en als je 75kg weegt speelt gewicht echt geen rol

wat betreft de boards: in jouw geval zou ik voor de recon of de elite kiezen, ga je zeker enkele jaartjes plezier aan beleven, recon zal wel iets goedkoper zijn dan de elite (voordeel burton: zalige looks en natuurlijk ook zot goeie boarden, nadeel burton: veel reclame, mooie catalogussen, veel sponsoring dus ook duurdere boards, je betaalt dus ook een stuk de naam)
rossignol en salomon ben ik zowiezo geen fan van, vraag me niet waarom, ze maken zeker geen slechte boards mr tis zoals bij mtb's vb. je bent een specialized epicfan of je bent het niet...
Post Reply