wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

over die moto ga ik mij niet uitspreken, heb er nog geen ervaring mee, maar is totaal mijn ding niet.

voor uw nummerplaat, gewoon vanaf je de motor hebt, naar de verzekering gaan, verzekering afsluiten en aan de verzekering een aanvraag voor nummerplaat vragen, invullen opsturen en dan op uw plaat wachten, op +-1 week ben je in orde voor de baan op te gaan.
als het rapper moet gaan, kan je uw plaat zelf gaan afhalen in een bureel van de div.
ga de mijne altijd halen in mons.
op 10 binnen en buiten met plaatin de hand :wink:
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

en dan deze niet vergeten :lol:
WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Altijd slim natuurlijk, dat op 't net zwieren zonder uw nummerplaat onleesbaar te maken 8)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Tip voor de (te) snel rijders, breek je nummerplaat gewoon af, stop ze in je pak.

Als ze je toch kunnen tegenhouden (eigen schuld) zeg je gewoon dat ze net losgetrild is en dat je het zo snel mogenlijk in orde gaat maken.

Ben er 5x mee weggekomen door ze de dag erop te laten zien bij de broeders (en ben elke keer gesnapt als ik aan de lichten stond te wachten)

Als ze je pakken met zo'n systeem om je plaat onleesbaar te maken, dat kost je meer dan de boetes voor overdreven snelheid, want dat is fraude.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

freezy wrote:En terwijl blijf ik maar rondkijken... 'k Weet echt niet wat kiezen. Ik zie het liefst een racer maar die zijn direct zo extreem. Ben bang om er in het begin weinig rijplezier aan te hebben.
Iemand hier ervaring met een Yamaha XJ 600?
De moto die je het liefst ziet niet kopen omdat je denkt er weinig rijplezier aan te gaan hebben vind ik niet de manier...

Je moet een moto kopen met je hart, niet omdat je een beginner bent en wil beginnen met moto's zoals de Diversion ook al zie je ze niet graag. (het zou me straf lijken moest je zo'n diversion een mooie moto vinden als je meer voor een "racer" bent)

Een discussie opstarten hierover is niet echt mijn bedoeling maar ik blijf erbij, ook met een "racer" kan je op je gemak rijden. Het is niet de moto maar de persoon erop die aan de gashendel draait he.

Zie je liever een "racer" en wens je niet zoveel meer uit te geven dan het bedrag dat men vraagt voor de Diversions zou ik misschien eens kijken of je een Yamaha FZR600R kan vinden, ik heb zelf zo eentje gehad en deze zijn helemaal niet extreem en zeer vlot te berijden, ook voor beginners.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

kawa wrote:ook met een "racer" kan je op je gemak rijden. Het is niet de moto maar de persoon erop die aan de gashendel draait he.
Toch niet met alle racers,
als je dit doet met een 748 of afgeleide modellen dan heb je:
een verbrand rechterdijbeen (uitlaat passeert rechts)
een oververhit achterwerk (uitlaat zit net onder je gat)
op het randje van gebroken polsen (je zit enorm diep)
nek die niet meer recht kan (idem hierboven)
absoluut geen plezier (alles doet pijn)

En je kan geen Honda CBR vergelijken qua zitgemak met een Italiaans raspaard.
Honda maakt een baanmoter, haalt de lichten eruit en noemt het een racer
Ducati maakt een racer, en zet er lichten op voor de homologatie
;)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

[quote="_alain_"

En je kan geen Honda CBR vergelijken qua zitgemak met een Italiaans raspaard.
Honda maakt een baanmoter, haalt de lichten eruit en noemt het een racer
Ducati maakt een racer, en zet er lichten op voor de homologatie
;)[/quote]

Yeah!!! Is ne gele 748 sneller dan ne rode? :-)
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Waarom noemen ze zo'ne italiaanse brol (vooral op elektrisch vlak dan), ook al zijn ze ongelooflijk mooi, toch altijd een "raspaard".
Dat zijn raspaarden met genetische afwijkingen dan :lol: #-o
:P :P
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Raspaarden hebben karakter, en zijn niet geschikt voor mensen die tussen de lijntjes willen lopen.
Mensen die een raspaard berijden moeten zich ook kunnen schikken naar de (mindere / slechtere) kanten van hun paard,
en dat kan niet iedereen.
En pas op voor een Duc die niet meer rammelt,
daar is iets kapot, of het gaat niet lang meer duren 8)

En ene gele is veel sneller als ne rode,
vooral qua aantrekkingskracht van vliegend ongedierte ;)

Ow, nog iets...
Een Italiaan koop je zeker niet met je hoofd,
die moet je met buikgevoel kopen.
Dat is bijna hetzelfde gevoel als verliefdheid op een enorm aantrekkelijke getrouwde vrouw,
je buikgevoel wil er mee stoeien maar het hoofd zegt "noppes"
Maar dat rot buikgevoel overwint bij bijna iedereen toch wel eens ;)
Last edited by _alain_ on Thu 22 Nov 2007 13:45, edited 1 time in total.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

der wordt toch serieus wat overdereven over de onbetrouwbaarheid .
ken wat mensen met een duc en zoooo veel prob hebben die niet, maar het zijn inderdaad raspaardjes.
mijne is ook italiaans , maar er zit wel een jap blok in.
dubbel plezier :P italiaanse fijne afwerking en rijwielgedeelte en als krachtbron een goed betrouwbare ( tot nu toe) jappanees.
Post Reply