17/11/07 sint-andries

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Bouwerke Ed wrote:Ik wens ook iedereen te bedanken voor hun deelname. =D> =D> =D>
Ik zit met gemengde gevoelens over het verloop van de tt. Ik teken al drie zomer- en winteredities voor het parcours en zet me er telkens 200% voor in, daarom moet het volgende van mijn hart.
Wat er nu al in de voorbereiding en tijdens de tocht verkeerd liep was er voor mij over!! [-X
Het is niet de eerste keer dat de aanvulling van de bevoorrading te laat was, wat voor de bevoorradingsmensen ook zeer genant is! Deze personen hadden het gsmnr niet van de aanvuller!! Ikzelf heb driemaal moeten tussenkomen(rijden naar de winkel) wat niet afgesproken was. De pechdienst was dezelfde persoon als aanvuller van de bevoorradingen en als als ik hem belde nam hij meestal niet op.
Laatste twee vergaderingen heb ik moeten missen wegens mijn werk en al parcoursbouwer was mijn voorbereiding af samen met Lieven.
Spijtig van al die tijd dat ik er in steek en dan hoor dat er geen tt-plan uitging.
Ik kan nog meer de vuile was buiten gangen, maar voor mij is de maat vol!!
De bevoorrading moet geen buffet zijn, maar een minimum moet er altijd zijn en de hoeveelheid deelnemers doet daar niet aan, want op zaterdag zijn de winkels open.
Dit zal waarschijnlijk de laatste editie geweest zijn met Bouwerke Ed.
Als je weet dat ik 7dagen verlof daarvoor neem, Dirk en Marc 5dagen en dan nog moet ik twee dagen na de tt alleen het crossparcours en de eenmalige speciale stroken nazien en effen maken.
Jurgen,Peter,Nick en Frederick bedankt!!Ook de mensen aan de inschrijvingstafel,afspuitstand en douches bedankt en niet te vergeten de mensen die ons eenmalige toelating gaven voor het betreden van hun domein.
Dag Eddy,

Met alle respect voor je gevoelens, maar toch moet je beseffen dat alle!!!! 2200 deelnemers een fantastische dag gekregen hebben en dit dankzij de voltallige groep brugse bikers! Je mag je niet vastpinnen aan details zoals een uitgeplunderde bevoorrading etc, want dit zijn bijzaken!
De hoofdzaak van een tocht is en blijft het parcours en dit was TOP!!! =D>
Ik zou vragen, laat alles eens rustig bezinken en maak geen overhaaste beslissingen, want dat zouden wij allemaal jammer vinden!
Het is wel belangrijk om met het bestuur samen te komen en de pijnpunten van die dag te bespreken en dan ...op naar volgend jaar he!

Met vele groeten,

Katrien
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Molje,

Ik heb die dame ook gezien in het Tillegembos, maar die was enkel geïntresseerd in het fotograferen van het zoontje van een beroepswielrenner (naam onbekend). Amai, dat was nen kleine van 9jaar die met zijne cyclocrossfietsje aardig overweg kon hoor! =D>
Ik zag inderdaad dat ze ook van andere deelnemers terloops een fotooke nam.
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Bouwerke Ed wrote: Dit zal waarschijnlijk de laatste editie geweest zijn met Bouwerke Ed.
Kop op man !!
Ikzelf help ook een toertocht inrichten maar ben helaas geen parcourbouwer.Plaatselijke parcourkes doe ik met veel plezier ,maar een hele tocht uitstippelen ...? .Dat is een talent appart , waarover U beschikt .
Al de commentaren die U erbij geeft zijn dingen waarin ik mij ook kan aan ergeren ,maar je kan en mag niet alles voor U rekening nemen .
Bekijk al het positieve en de balans zal zeker aan deze kant doorslaan .
Een goede organisatie bestaat immers uit een kleinere groep die een grotere groep dirigeren .Jij zit ongetwijfeld in de kleine groep .Dat er een pion van de grote groep hapert is dus maar een detail .Het feit dat je de hapering opmerkt wil ook zeggen dat er aan gewerkt kan worden .

Groeten ,Pompier .
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook niet mijn gewoonte om hier nog eens op te reageren maar als parcourbouwer van onze TT waar bouwerke Ed ook aanwezig was,wil ik toch nog eens het volgende kwijt.
Ik denk dat jou reactie hier een beetje het gevolg is van de inspanningen ,de vermoeidheid en al het werk dat jullie tt met zich meebrengt.Daarom denk ik dat je best eens alles kunt laten bezinken en daarna zal je er terug met volle goesting kunnen en willen tegenaan gaan.We hebben als parcoursbouwer allemaal wel eens een moeilijk moment of een tegenslag,maar hetgeen hier gesuggereert wordt over de bevoorradingen moet je met een korreltje zout nemen.Eerst en vooral had niemand gedacht dat er zoveel volk zou zijn.Het is maar weinigen gegeven die 2300 man op één dag kunnen bevoorraden zonder dat er heel wat overblijft.Zelf ben ik met Kenny (u wel bekend) en Tobi van het forum gestart rond 13u40.Ik ga mij hier nu niet uitspreken over die bevoorradingen maar wij zagen ook dat het alle hens aan dek was en dat er inderdaad al veel weg was,maar.......er was nog iets!!!Al was er voor mij geen bevoorrading,dan nog doet dit niets af van de schoonte van jullie TT.
Wanneer je eens op een bevoorrading staat rond te kijken,dan zitten daar ook profiteurs tussen en bikers die precies geen eten op hun "telore"krijgen.Dus maw ,wie vroeg start heeft een overaanbod,wie laat start moet het met de kruimels doen.Jullie weten voor jullie zelf ook wel dat jullie daar niet op voorzien waren,maar ik weet zeker dat al het nodige gedaan werd om bij en aan te vullen,dus ik vind dat niemand jullie hier ook maar iets mag verwijten.Ik snap echt niet waarom men zo kan vitten op een bevoorrading.We hebben het hier over een mooie MTB-tocht,niet over een dagje eten,hé.Dus,laat alles maar ne keer goed waaien en als er problemen zijn met bepaalde personen dan is het beter dat jullie dit binnenskamers spreken.Wij hoeven dit niet te weten.
En wat al jouw werk betreft,Eddy,niet iedereen weet dit te apprecieren,maar doordat wij zelf een tt inrichten weten we wat het is.Hoe meer werk en energie je erin steekt,hoe mooier dat jouw beloning mag zijn.Indien je dit niet graag zou doen,dan zou je dit ook niet doen.Veel tt's kiezen voor de gemakkelijke manier door kopies te doen van andere,of de blosoroute te nemen,....enz.,maar jullie tt is echt uitzonderlijk mooi doordat er zoveel werk aan vooraf gegaan is.
Ik redeneer ook als volgt : zorg dat je parcours goed en mooi is en zorg dat alles degelijk uitgepijld is en de rest hoeft allemaal niet.Echte bikers komen om te BIKEN!!!!!

Kop op,dus en bij deze hoop ik je binnenkort eens in levende lijve te zien om jou nogmaals persoonlijk te feliciteren voor al het geleverde werk.
Jij hebt mij een prachtige bike-namiddag bezorgd!!!!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

veeteeteetje wrote:Ook niet mijn gewoonte om hier nog eens op te reageren maar als parcourbouwer van onze TT waar bouwerke Ed ook aanwezig was,wil ik toch nog eens het volgende kwijt.
Ik denk dat jou reactie hier een beetje het gevolg is van de inspanningen ,de vermoeidheid en al het werk dat jullie tt met zich meebrengt.Daarom denk ik dat je best eens alles kunt laten bezinken en daarna zal je er terug met volle goesting kunnen en willen tegenaan gaan.We hebben als parcoursbouwer allemaal wel eens een moeilijk moment of een tegenslag,maar hetgeen hier gesuggereert wordt over de bevoorradingen moet je met een korreltje zout nemen.Eerst en vooral had niemand gedacht dat er zoveel volk zou zijn.Het is maar weinigen gegeven die 2300 man op één dag kunnen bevoorraden zonder dat er heel wat overblijft.Zelf ben ik met Kenny (u wel bekend) en Tobi van het forum gestart rond 13u40.Ik ga mij hier nu niet uitspreken over die bevoorradingen maar wij zagen ook dat het alle hens aan dek was en dat er inderdaad al veel weg was,maar.......er was nog iets!!!Al was er voor mij geen bevoorrading,dan nog doet dit niets af van de schoonte van jullie TT.
Wanneer je eens op een bevoorrading staat rond te kijken,dan zitten daar ook profiteurs tussen en bikers die precies geen eten op hun "telore"krijgen.Dus maw ,wie vroeg start heeft een overaanbod,wie laat start moet het met de kruimels doen.Jullie weten voor jullie zelf ook wel dat jullie daar niet op voorzien waren,maar ik weet zeker dat al het nodige gedaan werd om bij en aan te vullen,dus ik vind dat niemand jullie hier ook maar iets mag verwijten.Ik snap echt niet waarom men zo kan vitten op een bevoorrading.We hebben het hier over een mooie MTB-tocht,niet over een dagje eten,hé.Dus,laat alles maar ne keer goed waaien en als er problemen zijn met bepaalde personen dan is het beter dat jullie dit binnenskamers spreken.Wij hoeven dit niet te weten.
En wat al jouw werk betreft,Eddy,niet iedereen weet dit te apprecieren,maar doordat wij zelf een tt inrichten weten we wat het is.Hoe meer werk en energie je erin steekt,hoe mooier dat jouw beloning mag zijn.Indien je dit niet graag zou doen,dan zou je dit ook niet doen.Veel tt's kiezen voor de gemakkelijke manier door kopies te doen van andere,of de blosoroute te nemen,....enz.,maar jullie tt is echt uitzonderlijk mooi doordat er zoveel werk aan vooraf gegaan is.
Ik redeneer ook als volgt : zorg dat je parcours goed en mooi is en zorg dat alles degelijk uitgepijld is en de rest hoeft allemaal niet.Echte bikers komen om te BIKEN!!!!!

Kop op,dus en bij deze hoop ik je binnenkort eens in levende lijve te zien om jou nogmaals persoonlijk te feliciteren voor al het geleverde werk.
Jij hebt mij een prachtige bike-namiddag bezorgd!!!!
ik zou het niet beter kunnen zeggen =D> =D> =D>
Ik denk niet dat er 1 tt is waar alles perfect loopt, je kunt slechts zorgen dat je eigen werk in orde is. Na onze tt in Oudenburg hebben wij ook onze fouten (de meeste waren zelfs door niemand buiten de organisatie opgemerkt) besproken en bekeken hoe we ze gingen aanpakken. Maar wat betreft de controles hadden wij iemand extra voorzien die niets anders moest doen, dus zelfs geen pechdienst. Die gast heeft grotendeels van de tijd foto's getrokken langs het parcours en als we hem ergens nodig hadden daar bijgesprongen.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Kijk, na het lezen van de post van Bouwerke Ed, heb ik besloten om te helpen met deze TT. Kan ik die daardoor niet rijden, dan is dat maar zo.
Maar iemand zoals jij Eddy, mag de handdoek niet in de ring gooien omwille van een paar mensen die er hun voeten aan vegen.

Groeten

i-Mac (Hans)
stoempe
Mountainbiker

vtt st.andries

Post by stoempe »

Ik sluit me volledig aan bij wat veeteeteetje hier beschrijft.Wat betreft de bevoorrading : een drankje en één stukje banaan of koekje is meer dan voldoende.Toch wens ik een oproep te doen aan alle mountainbikers : doe niet zoals een kleine minderheid wel doet en dit onder het voorwendsel van toch nog iets te hebben onderweg: uw zakken volproppen met koeken, stukjes banaan en al het andere die er ligt.Bij sommige en ik heb dit met eigen ogen vastgesteld wordt er werkelijk gehamsterd.Dus aan alle inrichters : jullie treffen GEEN SCHULD.DUS MENSEN VAN ST.ANDRIES? SLA DE HANDEN IN ELKAAR en doe zo voort, want jullie grote werk en inzet wordt door heel veel mountainbikers gewaardeerd. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Tja, bevoorrading...
In een (niet zo) ver vereden als baanjanet reed ik tochten van +/- 120 km. Het enige wat ik bij had waren twee suikerwafels, een bidon en wat kleingeld om mogelijks ergens een cola uit een automaat te plukken. Bevoorrading voor wielertoeristen zijn heeeeel ongebruikelijk.
Ik begrijp dus niet goed waarom op een TT van 'amper' 50 km 2 tot soms 3 bevoorradingen nodig zijn.
Eten moet je doen voor een TT. Als je een hongergevoel krijgt tijdens een TT dan is het te laat.
Maar ja, tracht als organisator eens een TT in te richten zonder bevoorrading #-o .
Natuurlijk begrijp ik Bouwerke Ed. Je zet je als team 500 % in en dan verkloot één iemand de boel. Hoewel ik niet vind dat je dit hier op het forum moet gooien maar best binnenskamer houdt.
Dit jaar was ik er niet bij op de TT maar wil Bouwerke Ed én zijn team wel aanmoedigen om er mee door te gaan. Onthou vooral de vele positieve reacties én de meer dan 2000 deelnemers. Maar onthou ook dat een ketting maar zo sterk is als zijn zwakste schakel....
ansbiker
Mountainbiker

Post by ansbiker »

Bouwerke Ed schreef:

Dit zal waarschijnlijk de laatste editie geweest zijn met Bouwerke Ed.

Jammer genoeg moet ik toegeven dat ik Eddy heel goed begrijp. Als je een MTB-club hebt met meer dan 60 leden, vind ik het niet kunnen dat minder dan 10 leden een handje toesteken. :oops: Jammer genoeg heeft een deel van het bestuur daar geen moeite mee, omdat ze weten dat Eddy het wel zal oplossen.
Als je dan het leeuwedeel van het werk op je neemt, en dan ook nog eens moet steeds inspringen omdat anderen er met hun klak naar gooien dan zou je voor minder gefrustreerd raken.
Toch nog een dik applaus voor ons bouwerke, want het parcours was terug nog beter dan het jaar ervoor. =D> =D> =D> =D> =D>
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi,

ook ik vermoed zoals ansbiker dat er hier iets anders gaande is.
Het zijn niet de 6 kritieken op het forum van de in totaal 2275 bikers.

We moeten het eerder zoeken in de interne keuken. De wereld
van St Andries is klein en ik had ook al iets opgevangen. Eddy,
voor zover ik er iets van weet moet ik toch zeggen dat ik aan jouw
kant sta en je hebt gelijk.

Eddy, laat het wat bekoelen en laat alles rustig bezinken,

je bent een toffe gast Eddy.
Post Reply