STRANDRACE BLANKENBERGE op zondag 17 februari 2008

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

bedankt voor de extra info...ik voel me al minder geviseerd :wink: .
Ik snap je wel en kan je verzekeren dat mijn 'zomeruitrusting' al een tijdje opgeborgen zit tot volgend jaar (wat kledij betreft toch).
Wat die banden betreft: ik ben een echte amateur wat fietsen betreft (regelmatig eens een TT en voor de rest op mijn eigen een paar parcourtjes afhaspelen of gewoon op de weg) en heb geen collectie banden liggen waaruit ik kan kiezen. Diegene die erop liggen, gaan er enkel af als ik lek rijd 8) . Dus daar zal ik het ook op het strand moeten mee doen. Wat de druk betreft: wat is mimimum (voor iemand die 85kg weegt)? En wat is 'snakebite'? Ik dacht dat ons landje enkel slangen had in de Ardennen en Hoge Venen... :lol:
Toch zal ik er waarschijnlijk zijn in Blankenberge, ergens achteraan de groep :-)
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

aarcia11 wrote:bedankt voor de extra info...ik voel me al minder geviseerd :wink: .
Ik snap je wel en kan je verzekeren dat mijn 'zomeruitrusting' al een tijdje opgeborgen zit tot volgend jaar (wat kledij betreft toch).
Wat die banden betreft: ik ben een echte amateur wat fietsen betreft (regelmatig eens een TT en voor de rest op mijn eigen een paar parcourtjes afhaspelen of gewoon op de weg) en heb geen collectie banden liggen waaruit ik kan kiezen. Diegene die erop liggen, gaan er enkel af als ik lek rijd 8) . Dus daar zal ik het ook op het strand moeten mee doen. Wat de druk betreft: wat is mimimum (voor iemand die 85kg weegt)? En wat is 'snakebite'? Ik dacht dat ons landje enkel slangen had in de Ardennen en Hoge Venen... :lol:
Toch zal ik er waarschijnlijk zijn in Blankenberge, ergens achteraan de groep :-)
Uw banden toch redelijk straf zetten +/- 3 bar voor en 3,5 (in jou geval met huidige banden) achter.

Snakebite = Doorstootlek : komt voor als je met, vooral je voorband, te hard op een hoekig voorwerp of verhoog (stoeprand) zou rijden. Sprongetje maken helpt, zolang je het op tijd ziet en doet. [-o<

Beste test is je band opblazen tot bv 3 bar vooraan.
Dan een plankje leggen (of iets anders). En je voorband op op rijden terwijl je eventueel voor je fiets staat en keihard duwt op je stuur.
Voel je dat je band zover ingaat dat de velg het plankje raakt, dan moet je bijpompen en op nieuw proberen. Je kunt het ook doen voor je achterband.
t Is een truucje geleerd van de broer Fluppe Meirhaege :wink:
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

bedankt voor de tips !! 't Zal mij zeker 50 plaatsen opleveren bij de strandrace :lol:
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

aarcia11 wrote:bedankt voor de tips !! 't Zal mij zeker 50 plaatsen opleveren bij de strandrace :lol:
en als ge mij passeert 51... =D>
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

'k zal je een schouderklopje geven als ik passeer =P~
ansbiker
Mountainbiker

Post by ansbiker »

Ik zal ook proberen af te komen, maar ik beloof niks. Vooral niet op mij blijven wachten.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

ansbiker wrote:Ik zal ook proberen af te komen, maar ik beloof niks. Vooral niet op mij blijven wachten.

Beste Mountainbikers,

Zoals afgesproken bevestig ik jullie hierbij dat de verkenningsrit doorgaat, nu zondag 25 November om 9.00u.

In tegenstelling tot het eerste bericht spreken we af aan het stedelijk Noordzeezwembad, Achiel Van Ackersquare. (400 m van Pier)

De sportdienst stelt hun douches ter beschikking voor na de rit. Tevens kunnen de fietsen ter plaatse worden afgespoten, en … dit alles gratis! (zwembroek is verplicht)

Op de home site van “Mountainbike.be” onder fotoalbum kun je verder klikken naar een fotoreportage over het ganse parcours.

De gezamenlijke rit gebeurt wel op volledig eigen verantwoordelijkheid.
Dus “weer” of geen “weer”, rijden doen we.
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

long fellow wrote: De sportdienst stelt hun douches ter beschikking voor na de rit. Tevens kunnen de fietsen ter plaatse worden afgespoten, en … dit alles gratis! (zwembroek is verplicht)
een zwembroek om je fiets af te spuiten?? Kinky !!
ansbiker
Mountainbiker

Post by ansbiker »

Jammer,
Ik kan er niet bij zijn. Mijn dochtertje is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. :cry:
Veel plezier morgen!
ronny59
Mountainbiker

Post by ronny59 »

Ik zal er ook niet bij zijn
Ik ben niet de MTBer van de vroege uurtjes :roll:
Hopelijk hebben jullie mooi weer.
Post Reply