17/11/07 sint-andries
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Freddie Raketie
- Mountainbiker
Post by Freddie Raketie »
[quote="gustavomtb"]efkes fotos gekeken en toch nog jammer dat er nu nog rondrijden zonder helm
[/quote]
Heb er enen tegen "den dek" zien gaan. Hij haperde aan een braam en dat is taai. Stuur sloeg dubbel en overdekop ging hij op zijn hoofd. Beduusd keek hij rond en stamelde" Gelukkig heb ik mijn helm aan ik stuikte op mijn hoofd. Heb je dat gezien?"
Ik vraag me toch af of hij er niets aan overgehouden heeft want het was een ferme klap.
Heb er enen tegen "den dek" zien gaan. Hij haperde aan een braam en dat is taai. Stuur sloeg dubbel en overdekop ging hij op zijn hoofd. Beduusd keek hij rond en stamelde" Gelukkig heb ik mijn helm aan ik stuikte op mijn hoofd. Heb je dat gezien?"
Ik vraag me toch af of hij er niets aan overgehouden heeft want het was een ferme klap.
Dat zou nochtans gemakkelijk kunnen opgelost worden. Zonder helm = geen deelname. Personen die na het inschrijven toch vertrekken, en (helaas) ten val komen, kunnen niet rekenen op de verzekering.Freddie Raketie wrote:gustavomtb wrote:efkes fotos gekeken en toch nog jammer dat er nu nog rondrijden zonder helm![]()
![]()
Bepaalde hoofd kwetsuren kan je niet bekomen als je een helm aan hebt. En als je valt met een helm, dan zie je dat in de meeste gevallen ook aan de helm.
Ik werk op een grote spoedgevallendienst, en zag al vel fietsers binnenkomen, die ook dachten dat het hen niet zou overkomen. En dat waren de gelukkigen die het konden navertellen.
Wees eens eerlijk, is dat nu zo een grote last op je hoofd, zo een helm?
Met negen Klerkense Erika's Baaikers vanuit het heuveldorp vertrokken zaterdagochtend naar Sint-Andries, waar het ongeveer nog een half uur duurde om de rest van 't gezelschap bijeen te krijgen en uiteindelijk omstreeks 9.15 uur van start te gaan. Onmiddellijk al een leuk pittig stukje zigzaggend tussen de bomen en meteen was de toon gezet voor een schitterende tocht, waar we als toetje nog es het ideale fietsweertje bovenop kregen. Onderweg de tweede en de derde singletrack tussen de bomen, zelfs twee keer gedaan, zo leuk was het daar in Sint-Andries. En onze drie jeugdige 13-14-15-jarigen, die week na week blijven volharden in de MTB-boosheid raken steeds beter op kruissnelheid. Als 't zo blijft verder evolueren dan mogen wij - oud van dagen, en simpel van geest- binnenkort ons baaikske aan de wilgen hangen.
Ook parking, bepijling, bevoorradingen, afspuitplaats, kortom alles was meer dan behoorlijk georganiseerd in Sint Andries.
En als er op je toertocht onverwachts meer dan 2000 deelnemers komen opdagen, dan is 't m.i. niet meer dan normaal zeker dat je op één of andere bevoorrading plots eens zonder voorraad valt. De perfectie is niet van deze wereld.
Net als alle voorgaande jaren hebben we Sint-Andries weer met een meer dan tevreden gevoel verlaten. Proficiat !
Ook parking, bepijling, bevoorradingen, afspuitplaats, kortom alles was meer dan behoorlijk georganiseerd in Sint Andries.
En als er op je toertocht onverwachts meer dan 2000 deelnemers komen opdagen, dan is 't m.i. niet meer dan normaal zeker dat je op één of andere bevoorrading plots eens zonder voorraad valt. De perfectie is niet van deze wereld.
Net als alle voorgaande jaren hebben we Sint-Andries weer met een meer dan tevreden gevoel verlaten. Proficiat !
profi wrote:Leuk tochtje zoals altijd , wat die helm betreft zouden ze die bij de bond moeten verplichten , ook typisch voor baanjanneten (niet allemaal natuurlijk)
Ik fiets meer dan genoeg als "baanjanet", en de meeste collega fietsers dragen wel degelijk een helm. En dat in soms zeer warme temperaturen. Ik denk dat je bij alle wielerliefhebbers mensen hebt die een helm vervloeken. In de Grinta merk je dat trouwens nogal veel.
Ja, voor 2 euro (= juiste prijs) krijg je natuurlijk geen chocoladetaart. Voor mij is een slok sportdrank en een koekje al genoeg voor zo'n een rit van om en bij de 50 km. Ik kom om te fietsen, niet om te schransen.molje wrote:de bevoorrading viel laat en was heel sober. De koude aquarius kon mij zeker niet bekoren. Wie krijgt er dat binnen ? Een warm soepje daarentegen ... !!!
- Bouwerke Ed
- Mountainbiker
Post by Bouwerke Ed »
Ik wens ook iedereen te bedanken voor hun deelname.
Ik zit met gemengde gevoelens over het verloop van de tt. Ik teken al drie zomer- en winteredities voor het parcours en zet me er telkens 200% voor in, daarom moet het volgende van mijn hart.
Wat er nu al in de voorbereiding en tijdens de tocht verkeerd liep was er voor mij over!!
Het is niet de eerste keer dat de aanvulling van de bevoorrading te laat was, wat voor de bevoorradingsmensen ook zeer genant is! Deze personen hadden het gsmnr niet van de aanvuller!! Ikzelf heb driemaal moeten tussenkomen(rijden naar de winkel) wat niet afgesproken was. De pechdienst was dezelfde persoon als aanvuller van de bevoorradingen en als als ik hem belde nam hij meestal niet op.
Laatste twee vergaderingen heb ik moeten missen wegens mijn werk en al parcoursbouwer was mijn voorbereiding af samen met Lieven.
Spijtig van al die tijd dat ik er in steek en dan hoor dat er geen tt-plan uitging.
Ik kan nog meer de vuile was buiten gangen, maar voor mij is de maat vol!!
De bevoorrading moet geen buffet zijn, maar een minimum moet er altijd zijn en de hoeveelheid deelnemers doet daar niet aan, want op zaterdag zijn de winkels open.
Dit zal waarschijnlijk de laatste editie geweest zijn met Bouwerke Ed.
Als je weet dat ik 7dagen verlof daarvoor neem, Dirk en Marc 5dagen en dan nog moet ik twee dagen na de tt alleen het crossparcours en de eenmalige speciale stroken nazien en effen maken.
Jurgen,Peter,Nick en Frederick bedankt!!Ook de mensen aan de inschrijvingstafel,afspuitstand en douches bedankt en niet te vergeten de mensen die ons eenmalige toelating gaven voor het betreden van hun domein.
Ik zit met gemengde gevoelens over het verloop van de tt. Ik teken al drie zomer- en winteredities voor het parcours en zet me er telkens 200% voor in, daarom moet het volgende van mijn hart.
Wat er nu al in de voorbereiding en tijdens de tocht verkeerd liep was er voor mij over!!
Het is niet de eerste keer dat de aanvulling van de bevoorrading te laat was, wat voor de bevoorradingsmensen ook zeer genant is! Deze personen hadden het gsmnr niet van de aanvuller!! Ikzelf heb driemaal moeten tussenkomen(rijden naar de winkel) wat niet afgesproken was. De pechdienst was dezelfde persoon als aanvuller van de bevoorradingen en als als ik hem belde nam hij meestal niet op.
Laatste twee vergaderingen heb ik moeten missen wegens mijn werk en al parcoursbouwer was mijn voorbereiding af samen met Lieven.
Spijtig van al die tijd dat ik er in steek en dan hoor dat er geen tt-plan uitging.
Ik kan nog meer de vuile was buiten gangen, maar voor mij is de maat vol!!
De bevoorrading moet geen buffet zijn, maar een minimum moet er altijd zijn en de hoeveelheid deelnemers doet daar niet aan, want op zaterdag zijn de winkels open.
Dit zal waarschijnlijk de laatste editie geweest zijn met Bouwerke Ed.
Als je weet dat ik 7dagen verlof daarvoor neem, Dirk en Marc 5dagen en dan nog moet ik twee dagen na de tt alleen het crossparcours en de eenmalige speciale stroken nazien en effen maken.
Jurgen,Peter,Nick en Frederick bedankt!!Ook de mensen aan de inschrijvingstafel,afspuitstand en douches bedankt en niet te vergeten de mensen die ons eenmalige toelating gaven voor het betreden van hun domein.