Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

kenny wrote: Ja maker, nog meer zever #-o
-Rohloff vindt je terug op elke beurs. Ik ben niet naar expo velo geweest maar het zou me verbazen moesten ze daar gestaan hebben.
[sacastic mode]Expo velo bestaat dat nog?[/sacastic mode]
kenny wrote: We spreken hier over een budget die waarschijnlijk nog geen 4de beslaat van dat van Sram en Shitmano.
Een bedrijf met een grotere omzet kan nu éénmaal meer geld uitgeven aan reclame en zo zal dat altijd zijn maar ik vind dat we een beetje aan het afwijken zijn van het onderwerp. Nietwaar? :-)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

LuckyIron wrote:ik kan bevestigen dat Rohloff niet op Expo Velo stond, zou me straf lijken dat ze veel beurzen doen.

Zelfs zeer weinig fietskes gezien met Rohloff naaf, vorig jaar stonden er meer (Endorfin oa.)

'k vind je argumentie toch ook ni echt overtuigend hoor Nebraz.

:drunk:
daar wel hel veel nerxussen gezien.
nochthans niet zo modder proof

Str.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Hubertje wrote:De volgende die hier shitmano zegt is een mietje...
Tis ni omdat je een merk niet af kan, dat je dat systematisch moet laten merken he.. Ik spreek ook niet constant over scrap...
Hey die had ik nog niet gehoord :drunk: Van mij mag jij zeggen wat je wilt, daar heb ik geen problemen mee.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Streets wrote:
daar wel hel veel nerxussen gezien.
nochthans niet zo modder proof

Str.
Maakt GT dat Dh model nog met die nexus? Stond vorig jaar op bike-motion, maar dit jaar niet gezien. Dat was een nexus omgebouwd naar het Rohloff G-box concept. Bovendien is dit slechts 7-speed dacht ik
Deze dus
Image
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nebraz M/30j. wrote:- De 9 versnellingen op het middenblad gebruik ik meestal op technische pistes. Dit schakelt dan net als een rohloff, ik kan ze alle negen benutten en meer heb ik er niet nodig op die momenten. De tussenstappen zijn ook kleiner waardoor ik mijn trapfrequentie minder hoef te wijzigen en minder energie en rendement verlies.
De whisperer heeft weer toegeslagen :

Image

conclusies zijn aan u !

Mijn gedacht : ge hebt het echt ni begrepen en zijt maar wat uit uwe nek aant lullen ...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nebraz M/30j. wrote:Zonder enige reclame? Laat me niet lachen.
- Rohloff vind je terug op zowat elke beurs die met mtb te maken heeft.
- Rohloff heeft een eigen professionele uitgebreidde website.
de whisperer strikes again !
ps: op elke grote beurs staat rohloff ofwel met een piepklein standje, ofwel bij op een stand van een andere fabrikant die rohloff-fietsen in het gamma heeft en aan rohloff die 2 m2 bijna kado geeft.
wat betreft de website enzo. toen ik bij rohloff (nog in het oude gebouw)
was, liepen daar verschillende studenten van de unief van Kassel rond die
zich (ivm hun opleiding) mee bezighielden. ik weet niet of dit nu ook nog
het geval is.
STRIKE, ik amuseer me hier rot, ook al is het copy paste werk ...
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

lekker! =D>
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nebraz M/30j. wrote:
phille wrote: en ik heb het niet over indrukken he, NO SLOGANS BUT FACTS !
Haha k'ga die toch vlug eens quoten voor hij verdwijnt. :-D
zal ik hem ook nog eens quoten ! Deze heb je dus ook weer niet door ... tja aan u ga ik niveel woorden meer vuil maken ... Zoals de directeur zegt in de jeugd van tegenwoordig" "Uw verstand is een zeef zo lek als wat, steek dat in uw verstand eer ge nog eens trapt"

LoL
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Hubertje wrote:De volgende die hier shitmano zegt is een mietje...
Tis ni omdat je een merk niet af kan, dat je dat systematisch moet laten merken he.. Ik spreek ook niet constant over scrap...

Awel iemand met verstand, ge hebt daar wel gelijk, maar ik zeg shitmano omdat ik kweeeni hoeveel CS troubles had, en geen enkele manier bood soelaas, niets of nix, en dat kost dan zoveel geld :-(
Ik onderhield mijn velo zoals het hoorde, ketting ging elke week in bad, en kamwielen werden steeds gecontroleerd ... tja FRUSTRATIE heeft me gedwongen
phille
Mountainbiker

Post by phille »

9 november 2004 :
phille wrote:Shimano heeft enkele jaren geleden een bod gedaan op de ganse handel, tiens waarom zou een multinational zich moeien in een bedrijf dat toen nog maar 10.000 naven had verkocht !
kweet niet of het waar is ... maar wil toch al iets zeggen over het Shimano standpunt omtrent Rohloff ...
Post Reply