Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

phille wrote:zoals eerder gezegd: lichter kont eraan, maar bedenk gewicht is omgekeerd evenredig aan geld !

Optimalisatie ?
Vertel me eens, wat zou je optimaliseren ?
-lichter
-groter bereik (ik wil mijn 34 achteraan behouden) :wink:
- De 9 versnellingen op het middenblad gebruik ik meestal op technische pistes. Dit schakelt dan net als een rohloff, ik kan ze alle negen benutten en meer heb ik er niet nodig op die momenten. De tussenstappen zijn ook kleiner waardoor ik mijn trapfrequentie minder hoef te wijzigen en minder energie en rendement verlies.
- Klachten opgelost bij de middenste versnelling. Toen ook zelf ondervonden en de eigenaar kloeg dat 'm er soms problemen mee had.
Soms zelfs onverwacht naar 14de. Maar oké dit zal bij jullie duidelijk het geval niet zijn dan.
- systeem bij de cranks ipv in het achterwiel.
(gemakkelijker om een ander wiel te steken en voor aankoop van een reservesetje.zwaartepunt van de fiets in het midden.)
-hydraulisch of pneumatisch schakelsysteem.
-...

Dit is trouwens al allemaal op de markt maar nog niet samengebracht tot één product.
We zien wel wat de nabije toekomst ons brengt. :wink:

CS gehad? Ja, vroeger nog gehad maar de laatste jaren geen last meer van. Ligt vooral aan onderhoud, slechte afstelling of slijtage.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

kenny wrote: @Nebraz: ver zal je met de rohloff niet gereden hebben anders zou je niet zo overtuigt zijn van uwe 27stapkes. Want dat is ferme b*ll-shit. I
Ik blijf er nochtans van overtuigd net zoals heel wat anderen. :wink:
kenny wrote: In de rest van uw argumenten kan ik u nog enigszins volgen hoewel je duidelijk in discutie gaat over iets waar je weinig tot zeer weinig van weet (en dit zal iedereen die WEL ervaring met de Rohloff heeft kunnen bevestigen)
Zou je dan beter gewoon eens niet vertellen waarop je deze uitspraak hebt gebaseerd? Ik heb geen duizenden km's ervaring nodig om te weten hoe het systeem schakelt. :-)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nebraz M/30j. wrote:
kenny wrote: @Nebraz: ver zal je met de rohloff niet gereden hebben anders zou je niet zo overtuigt zijn van uwe 27stapkes. Want dat is ferme b*ll-shit. I
marketing en het feit dat er nog geen wedstrijdrijders op overgetsapt zijn, maar daar speelt gewicht en het rendements verlies een rol, dus mensen trekken een verkeerde conclusie.
De mannen bij rolhoff liggen er niet wakker van, hun productie gaat voort zonder enige reclame te maken ...

als bedrijfszekerheid voor u geen doorslaggevend argument is, tja dan weet ik het ook nimeer ...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nebraz M/30j. wrote:
oh ja, heel wat anderen zijn niet overtuigd van het bestaan !!!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

phille wrote:
De mannen bij rolhoff liggen er niet wakker van, hun productie gaat voort zonder enige reclame te maken ...

als bedrijfszekerheid voor u geen doorslaggevend argument is, tja dan weet ik het ook nimeer ...
Zonder enige reclame? Laat me niet lachen.
- Rohloff vind je terug op zowat elke beurs die met mtb te maken heeft.
- Rohloff vind je terug in eender welk tijdschrift die over mtb gaat.
- Rohloff heeft een eigen professionele uitgebreidde website.
- Rohloff is sponsor van talloze bikers bekijk maar eens het archief op hun site.

Bedrijfszekerheid speelt zeker een rol maar dit is geen doorslaggevend argument om te veranderen. Bij mij toch niet.
Het klassieke systeem laat bij mij ook de indruk na bedrijfszeker te zijn. Als ik na duizenden km's slechts 1 maal heb moeten wandelen omdat er een scheur in mijn buitenband was vind ik dit toch ook al redelijk bedrijfszeker.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nebraz M/30j. wrote:Zonder enige reclame? Laat me niet lachen.
- Rohloff is sponser van talloze bikers bekijk maar eens het archief op hun site.
ga naar jou zo gegeerde menigte op een TT en vraag hen wat een Rohloff is !
En elke rit komt er wel ene mij vragen "wa is datte"
Op een beurs staat iedereen (dus begin weer niet met uw half uit de wind geslagen opmerkingen)
Euh ik heb het nog niet tegengekomen in de boekskeks, maar ik lees ook geen boekskes
Een website moet nog steeds gevonden worden he ... Een google 3 jaar geleden bracht je wel wat hits op (nu is dat al wat meer)

nebraz M/30j. wrote:Bedrijfszekerheid speelt zeker een rol maar dit is geen doorslaggevend argument om te veranderen. Bij mij toch niet.
Het klassieke systeem laat bij mij ook de indruk na bedrijfszeker te zijn. Als ik na duizenden km's slechts 1 maal heb moeten wandelen omdat er een scheur in mijn buitenband was vind ik dit toch ook al redelijk bedrijfszeker.
't mag dus al nekeer kapot gaan voor u ... allez dan, rap content medunkt
en ik heb het niet over indrukken he, NO SLOGANS BUT FACTS !
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

phille wrote:
nebraz M/30j. wrote:Zonder enige reclame? Laat me niet lachen.
- Rohloff is sponser van talloze bikers bekijk maar eens het archief op hun site.
ga naar jou zo gegeerde menigte op een TT en vraag hen wat een Rohloff is !
En elke rit komt er wel ene mij vragen "wa is datte"
Op een beurs staat iedereen (dus begin weer niet met uw half uit de wind geslagen opmerkingen)
Euh ik heb het nog niet tegengekomen in de boekskeks, maar ik lees ook geen boekskes
Een website moet nog steeds gevonden worden he ... Een google 3 jaar geleden bracht je wel wat hits op (nu is dat al wat meer)

nebraz M/30j. wrote:Bedrijfszekerheid speelt zeker een rol maar dit is geen doorslaggevend argument om te veranderen. Bij mij toch niet.
't mag dus al nekeer kapot gaan voor u ... allez dan, rap content medunkt
en ik heb het niet over indrukken he, NO SLOGANS BUT FACTS !
Haha k'ga die toch vlug eens quoten voor hij verdwijnt. :-D
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

nebraz M/30j. wrote: Zonder enige reclame? Laat me niet lachen.
- Rohloff is sponsor van talloze bikers bekijk maar eens het archief op hun site.
Ja maker, nog meer zever #-o
-Rohloff vindt je terug op elke beurs. Ik ben niet naar expo velo geweest maar het zou me verbazen moesten ze daar gestaan hebben. In de andere gevallen kun je eens een vergelijking maken tussen de omvang van hun stand en die van de "concurentie" zoals Sram en Shitmano?
- Rohloff vind je terug in elk magazine die over mtb gaat. Het laatste artikel in de o2bikers over een Rohloff dateerd toch ook al van een hele tijd geleden. In Mountainbike plus zijn ze momenteel wel bezig met een duurtest (1jaar) met een Endorfin VP4-r sl. Maar reclame van Rohloff zul je in tegenstelling tot weeral de "concurentie" als Sram en Shitmano zelden terugvinden.
- Wie heeft er tegenwoordig geen professionele uitgebreide website? #-o
- Nogmaals waar staat hun sponsering tegenover de "concurentie"? We spreken hier over een budget die waarschijnlijk nog geen 4de beslaat van dat van Sram en Shitmano.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

ik kan bevestigen dat Rohloff niet op Expo Velo stond, zou me straf lijken dat ze veel beurzen doen.

Zelfs zeer weinig fietskes gezien met Rohloff naaf, vorig jaar stonden er meer (Endorfin oa.)

'k vind je argumentie toch ook ni echt overtuigend hoor Nebraz.

:drunk:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

De volgende die hier shitmano zegt is een mietje...
Tis ni omdat je een merk niet af kan, dat je dat systematisch moet laten merken he.. Ik spreek ook niet constant over scrap...
Post Reply