18/11/07 Noyelles-sous-Lens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Rodenbach wrote:
jodelaietie wrote:die van die 0% offroad
daarvoor rij ik niet naar frankrijk zulle [-X :wink:
Onze verwarde medemens is een paar cijferkes vergeten #-o
Tis 100% :drunk: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
HanZi
Kerstman
Location: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville

Post by HanZi »

Gisteren was toch weeral hoogdag voor het forumbendeke (o)
Voor de start gemerkt dat ik twee linker handschoenen mee had #-o ,eerst geprobeerd een op mijn rechter hand te steken maar da trok ferm tegen ,dan maar met een verder gereden.Beter een handschoen aan de hand dan twee in mijn zakken :wink: Anders was het terug een prima tocht met alles erop en eraan,heel veel fun beleeft met de bende op de terillekes en bossen daar in het (vuile ,want hier en daar een zwerf vuilhoop doorkruist [-X )noorden van frankrijk.
Ik kijk nu al uit naar de volgende tocht ginder.
Hopelijk komt alles terug goed met de kl...n :oops: van lokske en de k.nt :oops: van jocca (is wel geen koppel he')
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Derde toertocht in evenveel dagen tijd, en na zaterdagavond eerst nog es een motorcrosser te gaan steunen op zijn bal in Hulshout -en pas om 4.15 uur 's ochtends "geland" - zondagochtend om 6.45 u Klerken verlaten om de maten te gaan ophalen voor Noyelles.
Bijtend koud en bijzonder glad waren de eerste vaststellingen, alvorens via smalle paadjes in 'terril-paradijs' te arriveren, met -voor mijn doen toch- een paar afdalingen (klimmen ook trouwens) om 'U' tegen te zeggen. En onze MTB-debutant (wat een tocht om om uw debuut te maken als volslagen leek) Tim heeft het geweten : Op de steilste afdaling niet kunnen weerstaan aan de reflex om de voorrem dicht te knijpen en daar gingen de spiksplinternieuwe Thompson en zijn eigenaar op onorthodoxe wijze de diepte in : één stuureind afgebroken, pijnlijke knie en geschaafde elleboog vielen al bij al nog mee als gevolgen van een bijzonder spectaculaire crash.
Veel spectaculaire vallers en wederopstaanders, trage Fransen (ben nochtans zelf ook geen zo'n haze) , en veel lekke banden waren dan ook de volgende vaststellingen onderweg.
Daarna via een schitterend off-road aanbod bij de eerste bevoorrading gearriveerd : 15 km op de teller (waaronder max. 2 km road) en reeds een uur onderweg ! Kort na de bevoorrading een heel vettige strook en dan onderweg blijkbaar de afslag gemist want, na nog es misreden te zijn, na 38 km al terug bij de inschrijving. Dan maar opnieuw gestart en de route gevolgd en ons nog wat geamuseerd op de terrilsectie-waar de motorcrossers ondertussen reeds de speeltuin hadden ingenomen (wat hebben ook die daar een prachtig terrein om zich uit te leven, om jaloers van te worden in West-Vlaanderen ! ) .Zo uiteindelijk toch nog aan 48 km geraakt, waar we konden mee leven.
Eindconclusie ; schitterende tocht, georganiseerd met de Franse slag (of de Franse charme, zo je wil) : slordig bepijld , ongeorganiseerde inschrijving en andere zaaltoestanden, maar o zo plezant voor wie een beetje flexibel is.
Trouwens achteraf toch ook nog veel plezier beleefd aan onze kortstondige après : Een tombola, waarvoor je gewoon een nummertje uit een doos moest halen en je meteen een prijs kreeg overhandigd, al dan niet overeen stemmend met het getrokken nummertje. Wie geen prijs had, kon gerust even later nog es gaan proberen om een ander nummertje te trekken.
Of de soep - en bier-bedeling achteraf : Neem maar meneer, zoveel je wil. Betalen ? Ah non, on a dèjà payé 4 € inscription hein, monsieur !
En dan moest het strafste nog komen . . . ! !
Tja, 't is nu eenmaal een ander ras hé die Fransen, maar het heeft me, na Allennes vorig jaar, alleszins weer bekoord. Meer van dat, zou ik zeggen !
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Gezien op hun site dat je daar ook een GPS track kan downloaden.
Ik verwacht dat de foto's daar ook binnenkort verschijnen.

http://www.vttistes62.com/
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

roy111 wrote:Gezien op hun site dat je daar ook een GPS track kan downloaden.
Ik verwacht dat de foto's daar ook binnenkort verschijnen.

http://www.vttistes62.com/
indeed, de foto's van André Tignon staan hierzo
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

cowboy peter wrote: deze voormiddag was het weeral genieten daar in Frankrijk, alleen jammer dat er daar zoveel Fransen in de weg rijden. Vooral in het begin moesten we hier en daar afstappen op de talrijke bultjes, gelukkig waren we in goed gezelschap en waren we niet gehaast (14,5km in het 1e uur). Waar we aanvankelijk op een licht bevroren ondergrond reden was de quadtrack na de 1e bevoorrading ,die ik persoonlijk wel kon smaken, het sein om de dooi in te zetten. Na de moustacheterril , ongeveer halverwege het parcours, wilde ik met Tobi het tempo een beetje optrekken, maar werden we vakkundig door traxer gecounterd met nen platten band :evil: . Even verder nog ne keer geprobeerd , maar dan met slijkcrosserke, en toen trapte ik mijne ketting in stukken. Na de 2de bevoorrading begon de jongste van den hoop zowaar alles op een lint te trekken op lang stuk met flink wat tegen-en zijwind ( Hopelijk vind hij gauw een lief om zijn energie kwijt te geraken). Na nog een versnelling van Hans uiteindelijk samen met Jodelaitie voorop geraakt en de goeie samenwerking zorgde ervoor dat we pas 2km voor het einde gegrepen werden door Hanzi en Slijkcrosserke. Na en verkwikkend douchke nog een broodje en een drankje en een meer dan geslaagde vooriddag zat er weeral op. In de terugtocht nog de verkeerde richting van de autosnelweg opgereden #-o en uiteindelijk iets na 2uur thuisgekomen.
Volgende week alweer een hoogdag dan maar iets dichter bij de deur: St Baafs Vijve. De zaterdag is nog een vraagteken.
Kheb kik eeen liefken... Alleen vind zij dak moet actiever zijn de zondag namiddag #-o

Uiteraard vond ik het ook een pracht tochtje :-)
Khad het mooi verwacht, maar zo mooi... [-X
Twas mijn eerste franse ervaring, beviel me wel!!
Kben blij dak weer geen drie platte banden gereden heb #-o
Bij mijn eerste waalse ervaring wast van da :oops:

Grtz tobi
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Op de foto's van Andre Tignon staat (of ligt :lol: :lol: :lol: ) onzen Tim der schoon op.Voor zijn eerste mountainbike tocht in zijn nog jonge leven kan dezen wel tellen.(hopelijk niet zijn laatsten)Al bij al viel de schade nog mee:handelbar kapot,knie bijna kapot,hoofd bijna kapot(ne ferme buil op ziene kop)(eerst volgende aankoop zal wel nen helm zijn)en voor de rest ferm verschoten.maar twas toch nen schoonen toer,alleen spijtig van dien eenen afslag die we nie gezien hadden zodat we na 38 km alweer aan de start stonden.nie getreurd zij den Rik we goan nog een beetje spelen op de terril en weg waren we voor nog ne km of 11 derbij te doen .terug aangekomen nog nen lekker stokbroodje gegeten met nen tasse andjoenesoeppe en dan terug richting klerken . voor mijn eerste "buitenlandse" toertocht hebben we der toch wel nen hele schoonen uitgekozen ,dus gaan ze me daar zeker nog terug zien in la douce france.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Traxer,hoe zit het met de beelden van onze nieuwe tuimelperte????

"Ne Jocca"??? #-o

Zwijggeld gekregen???
Of de rechten niet kunnen bemachtigen???
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

die tuimelperte speelt mij wat parten momenteel. Mijn blauwe bil is nu gelig aan het kleuren maar de pijn die blijft en is nu geconcentreerd ter hoogte van de bovenkant van mijn heup ... :-?
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Toeme jocca, nie gedacht dat zo pijnlijk ging zijn...
Nja, veel sterkte! Dak je maar rap terug zien :-)
Post Reply