18/11/07 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

:bounce: Voor allen die de strandraces nog zien zitten !!!! :bounce:

AAN ALLEN (Reeds ingeschreven of niet)
VERKENNINGSRIT nu zondag 25 november om 9.00 u aan de Pier te Blankenberge
Gezien de week nadien de strandrace te Oostende plaats grijpt (2 december) is dat reeds een goede kennismaking met het kuststrand.

Wel verzoek ik jullie uw deelname te bevestigen, gezien ik speciaal mijn wekelijkse Toutocht laten vallen, en geen zin heb op mijn eentje rond te toeren.

De weersverwachtingen ( wat ge er kunt van geloven ) zijn goed.
Natuurlijk is het ook LAAG WATER (laagste punt om 7.49u)
Indien jullie het zien zitten kunnen we ook vroeger afspreken.

Zegge het voort
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Op het verslagske van mtbike.be staat iets van een 1400 man.

(Maar daar spreken ze ook van de zon en die was tijdens de koers wel niet meer te zien!)
lorre88
Mountainbiker

Post by lorre88 »

Ik dacht te horen dat 1500man waren aan de start, ik doe vooral mij hoed af voor rondelez.

Ik ben ook een van de opgevers, jmr genoeg is mijn versnellingskabel afgebroken en kon ik niet meer schakelen dit leek niet zo erg probleem maar ik had mijn versnelling op het grote mes :(, na een twee tal km zag ik een vooral de benen het nut niet meer in voor het einde van de wedstrijd te halen. Jammer want ik rijd dan toe voor een plaats tussen de 175-200
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

De start vond ik ook nogal bizar.
Eerst een man met bordje 'nog 10 min' , een minuut erna 'nog 5 min' en vervolgens zag ik iedereen voor mij vertrekken (stond redelijk langs achter).
En wat daarna gebeurde begreep ik ook al niet zo goed. De ganse meute reed richting zee ipv Bray-Dunes. Allez, er werd een enorm wijde bocht gemaakt. Lag daar echt de beste zandstrook???

In elk geval had ik de indruk dat er dit jaar veel meer stroken waren waar het zand in van die 'bubbels' lag. Of heb ik nu een gebrek aan "strand lezen"? :-?

Enfin soit, ik had weinig getraind voor de race en heb op mijn tempo de race proberen uit te rijden. In 3u3min is het mij gelukt. Relatief gezien moet ik daarmee tevreden zijn, alhoewel ik liever binnen de 3u had geeindigd.

Ik vond het wel leuk dat er in Bray-Dunes een poging werd gedaan om op dat pleintje wat sfeer te creeren. Maar slalomen voor en na een bevoorrading ... is dat niet om problemen vragen?
Last edited by BikingBrecht on Mon 19 Nov 2007 12:31, edited 1 time in total.
Van Hoey Gert
Mountainbiker

Post by Van Hoey Gert »

ER waren iets meer dan 1300 startende of ingeschreven, weet het niet juist, maar dit was het getal dat in de sporthal hing, volgens mijn vader.
Er was allezins geen recordopkomst zoals voorgaande jaren.
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

raketwomanFIE wrote:wanneer komen die uitslagen maar op de site?

of waar unt ge die terug vinden??
Alles is al terug te vinden op de link van de race De Panne zelf
http://www.depanne.be/frame.aspx?page=/ ... rance.aspx

Daar dan doorklikken op elite, master...en in uw geval dames.
Staat ook elke keer vermeld hoeveelste scratch iedereen was.

Was inderdaad een lastige race, 3 keer gevallen waarvan 2 keer in eerste ronde door voorliggers (oa op die aangelegde brug). Man man man, en na derde val rond km 35 had ik zin om op te geven. Maar heb doorgebeten, maar wel kopke laten hangen. Zie nu dat ik toch nog 134ste was...verdomme. Das een leske voor de toekomst...kopke niet laten hangen. Anders had ik wel rond 100ste kunnen zijn.
BikeFanatic
Mountainbiker

Post by BikeFanatic »

Heeft er iemand een idee van het aantal inschrijvingen want had vooraf gehoord dat dat er ongeveer 1700 zouden zijn maar er staan er maar 1000 in de uitslag.. zijn er dan zoveel uitgevallen???
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Omdat de tijd om binnen te komen beperkt was tot 3h30min is er in de uitslag ook maar met deze tijd rekening gehouden.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

is waarschijnlijk nog maar een voorlopige uitslag
want er staan er veel tussen waar er geen 1ste rondetijd op staat ,
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

jonathan wrote:is waarschijnlijk nog maar een voorlopige uitslag
want er staan er veel tussen waar er geen 1ste rondetijd op staat ,
Dit zou best wel eens kunnen. Ik heb ook al een foutje ontdekt. Zo staat Peter Coddens tweemaal in de top tien. #-o
Post Reply