Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

Afgelopen zondag ook nog eens vertrokken voor de 3 lussen.

Het lag er eigenlijk nog redelijk proper bij.

da stukje zandbak rijdt nu wel totaal anders dan wanneer het er poeierdroog bijligt.

Der was ook nog redelijk wa volk aanwezig waaronder de Emrin broerkes.
Das ook één van de eerste keren dat ik die ook effectief op de vlo zitten ipv ze te verkopen/eraan te werken :-D
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Collegas mtbers,

Kunnen jullie mij vertellen of de 3 routes goed bepijld zijn aub?
Ik zou mss deze route willen rijden zaterdag 10/11 met een paar vrienden.Als er pijltjes moesten ontbreken hoor ik het graag. Ik heb geen kaart en geen gps! Dus ik zou graag op voorhand weten of het te doen is de routes te rijden zonder al teveel verkeerd te rijden;

GRTZ EN BEDANKT :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Je kan alvast een kaartje dl'en op mtbroutes.be
Verder is de bepijling wel in orde.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

tyro13 wrote:Dus ik zou graag op voorhand weten of het te doen is de routes te rijden zonder al teveel verkeerd te rijden
Teveel is relatief natuurlijk :wink:

Maak je geen zorgen, ze zijn zeer goed bepijld.
Lone
Mountainbiker

Post by Lone »

Heb juist de blauwe en de groene gereden. De bepijling is goed inorde. Aan de pijltjes zal het dus niet liggen als je verkeerd rijdt :P
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Gisterenavond een solo-nachtritje gereden. Thuis op de groene lus aangepikt en enkel deze gedaan. Soit, in het donker rijden is nog altijd heel wat anders. De bloso-lusen van O-H ken ik van buiten maar in het pikkedonker heb je totaal geen benul van afstand. De oriëntatie is veel moeilijker en bepaalde wegen zijn door dwarsbalken afgesloten (tegen de auto´s) en daar zou ik niet willen tegenop botsen. Ik dacht dat het door de paar dagen nachtvorst overal droog en snel berijdbaar zou bijliggen maar ik ben bedrogen thuisgekomen (en 3 kilo vol modder zwaarder ). Er werden de afgelopen weken enorm veel bomen gerooid en de zware machines laten dan duidelijk hun sporen achter. Plezant is anders.
Soit, mijn sigma evo-x lampen hebben het tamelijk lang uitgehouden maar ik ga toch stilletjes aan beginnen uit te kijken naar een deftige hid-lamp. De evo-x geeft voor mij een te geel licht af en ik rij met 2 halogeenspots rond en die zuipen batterijen. Deze avondtochten ga ik de komende winter vaker doen maar dan enkel nog als het een ganse week ervoor goed gevroren heeft of droog is gebleven. :wink:
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

vandaag de 3 lussen gedaan, lag er vrij goed bij vond ik.
Tovaco
Mountainbiker

Post by Tovaco »

Gisteren blauw en groen gereden. Lag er inderdaad goed bij, behalve dan het stuk naast de E-40 op groen waar het boordjes rijden en met de Ralphkes toch serieus glijden was... Bij de afdaling op het einde zelfs even van naderbij kennis gemaakt met het vaderland door een wegslippend voorwiel... :oops:

De uitpijling is dik in orde. Enkel naar het einde toe op groen als je in Korbeek-Lo (???) weer beneden aan de spoorweg uitkomt mankeert er denk ik eentje. Je moet daar op de T in ieder geval links omhoog op een asfaltweg en niet naar beneden richting spoor.

Voor de rest blijft dit een prachtige route (volgens mij één van de mooiste) met heeeeeeeeeeeeeel veel bos dat er gisteren schitterend bij lag in de zon en zeer weinig asfalt. Wel een paar oversteekplaatsen waar het opletten is (Naamsesteenweg).
bumble bee
Mountainbiker

Post by bumble bee »

Kleine correctie, Korbeek-lo is een beetje uit de buurt. Het is Korbeek-Dijle :wink: !
Ik vermoed dat je bedoelt nadat je langs de Dijle het pad hebt gevolgt en dan links de baan met kasseien volgt (stationsstraat). Moet je hier rechtdoor bergje omhoog (s-bocht) treinspoor over en dan direct rechts! Lijkt een privaat-wegje maar je moet dit volgen, omhoog(onder je zie je de treinsporen)
Boven kom je uit op het DonBosco-domein en vandaar is het wel weer duidelijk.
groeNtjes
Bumble bee
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Nee, hij bedoelt denk ik de T nadat je over de weg naar het Don Bosco instituut gereden bent.. maar je moet er in alle geval naar links, naar de Waversebaan toe.
Post Reply