ervaringen scalpel 2008

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

waf
jerommeken
Mountainbiker

Re: ervaringen scalpel 2008

Post by jerommeken »

jimi wrote: de fiets is echt gemaakt om bergop mee te rijden,mede dankzij die dt swiss 1.4 wielen denk ik
de achtervering 'joept' minder dan de oude
de nieuwe lefty is merkbaar lichter dan de vorige
de fiets wil er hard tegenaan,maar om marathons mee te rijden mist hij denk ik wat 'comfort'
Mijn FSR staat te koop omdat ik terug ne Cannondale wil. Maar ik twijfel nog tussen Scalpel en Rush.
Als ik achter Fieldbiker rij zie ik zijne Rush nie pompen bergop maar ik hoorde vorige week van ne Rush'er die net een scalpel getest had dat die Rush van belange niet het rendement heeft van een Scalpel.

Jimi, jij bent ervaringsdeskundige 8) wat zou jij aanraden ?
Ik wil ne fiets die zalig klimt en die bergaf gelijk nen train op rails naar beneden dendert. En ik zou hem alleen gebruiken op marathons en Ardennenritjes. Voor de rest heb ik mijn Ti-ke.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Scalpel... Je geeft het zelf al aan: meer rendement... :wink:
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

meer rendement,ja,maar mijn rush is in d eafdalingen toch ietskes stabieler
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Is die Rush dan stabieler dan je ex-Scalpel of de testbike van bij Bruno? Want dan kan het wel gewoon een kwestie van afstelling zijn. Zeker als je er nog niet echt veel en lang mee onderweg bent geweest...
Zal wel stabieler zijn dan mn Taurine in vollen bergaf... :P
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

ik zou voor ardennenmarathons de rush pakken..........
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

stevenvde wrote:Is die Rush dan stabieler dan je ex-Scalpel of de testbike van bij Bruno? Want dan kan het wel gewoon een kwestie van afstelling zijn. Zeker als je er nog niet echt veel en lang mee onderweg bent geweest...
Zal wel stabieler zijn dan mn Taurine in vollen bergaf... :P
Ik kan je bevestigen dat de Rush stabieler is dan de vorige versie van de Scalpel. De nieuwe Scalpel heb ik nog niet gereden, maar 'k ga 's bij Bruno passeren voor een testritje :bounce: :bounce:

Field
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

de nieuwe scalpal voelt lichter aan dan de vorige,maar ook harder had ik d eindruk,'tis een kanon
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Proficiat met uw nieuwe Scalpel !
Voor wanneer de eerste echte vergelijking ?
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

katrien heeft een scalpel,ik niet é...........maar ze is er zot van(en ik van haar)
Post Reply