18/11/07 Noyelles-sous-Lens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

[quote="veeteeteetje"]

Toch weer een ongelooflijke ervaring rijker in "la France" maar vanaf nu richt ik mijn pijlen op ons belgenlandje voor de rest van de winter.Op naar de wintertt's en modder met parcourskes van maximum 45 km.

Veeteeteetje, de Sinterklaasveldtoertocht in Avelgem is er wel 55 (maar dat zal wel geen probleem zijn). :wink:

Vandaag zat ik op de Kluis...om te feesten. Ik zie dat ik weer wat gemist heb. Volgend jaar probeer ik erbij te zijn, tenzij er natuurlijk weer een feest is. #-o
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

motorbiker wrote:Bij de aankomst nog een beetje naar de broodjes staan kijken want ik had geen bonneke.
sorry motorbiker, vergeten door te geven #-o .
deze voormiddag was het weeral genieten daar in Frankrijk, alleen jammer dat er daar zoveel Fransen in de weg rijden. Vooral in het begin moesten we hier en daar afstappen op de talrijke bultjes, gelukkig waren we in goed gezelschap en waren we niet gehaast (14,5km in het 1e uur). Waar we aanvankelijk op een licht bevroren ondergrond reden was de quadtrack na de 1e bevoorrading ,die ik persoonlijk wel kon smaken, het sein om de dooi in te zetten. Na de moustacheterril , ongeveer halverwege het parcours, wilde ik met Tobi het tempo een beetje optrekken, maar werden we vakkundig door traxer gecounterd met nen platten band :evil: . Even verder nog ne keer geprobeerd , maar dan met slijkcrosserke, en toen trapte ik mijne ketting in stukken. Na de 2de bevoorrading begon de jongste van den hoop zowaar alles op een lint te trekken op lang stuk met flink wat tegen-en zijwind ( Hopelijk vind hij gauw een lief om zijn energie kwijt te geraken). Na nog een versnelling van Hans uiteindelijk samen met Jodelaitie voorop geraakt en de goeie samenwerking zorgde ervoor dat we pas 2km voor het einde gegrepen werden door Hanzi en Slijkcrosserke. Na en verkwikkend douchke nog een broodje en een drankje en een meer dan geslaagde vooriddag zat er weeral op. In de terugtocht nog de verkeerde richting van de autosnelweg opgereden #-o en uiteindelijk iets na 2uur thuisgekomen.
Volgende week alweer een hoogdag dan maar iets dichter bij de deur: St Baafs Vijve. De zaterdag is nog een vraagteken.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

iemand de gps tracks? :wink:
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Rock Rider wrote:iemand de gps tracks? :wink:
Ik heb wel een paar garmins zien rondtoeren maar of dat mensen zijn die hier de forum lezen is nog wat anders. Misschien eens proberen via Casper op het forum van 5962
most ugly peter
Mountainbiker

Post by most ugly peter »

Ik heb hier van genoten van de eerste minuut tot de laatste. Ik was wat vroeger weg dan de collega herders en daardoor de spltising wel gezien.
Er waren daar idd veel franse mtb'ers die voor van alles en nog wa afstappen, een beetje steil en het is al van da, die kunnen nog wa bijleren hoor.
Ik kijk al uit naar de volgende tocht over de grens.
Ik heb de tocht gereden met een edge305 , dus @ rock rider ik weet niet of je hier iets aan hebt. (ik heb wel een paar keer misreden)
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

herder peter wrote:Ik heb hier van genoten van de eerste minuut tot de laatste. Ik was wat vroeger weg dan de collega herders en daardoor de spltising wel gezien.
Er waren daar idd veel franse mtb'ers die voor van alles en nog wa afstappen, een beetje steil en het is al van da, die kunnen nog wa bijleren hoor.
Ik kijk al uit naar de volgende tocht over de grens.
Ik heb de tocht gereden met een edge305 , dus @ rock rider ik weet niet of je hier iets aan hebt. (ik heb wel een paar keer misreden)
yep, is altijd welkom, ik kan er wel iets mee aanvangen...

nickvalcke@skynet.Be als je wil... :wink:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

yiepse, ik ben ook terug gesmolten na gisteren.

Om 6 uur het warme vertrouwde nest verlaten om in de vrieskou te gaan fietsen #-o ,
om 6u30 dan vertrokken naar rekkem en om 7u05 stond ik er al te koekeloeren. Uiteindelijke een kleine 20 min laten begon de rest toe te stromen om dan iets na half 8 te vertrekken richting mtb-land. Daar gestart iets na half 9. Direct een terril op en direct tegen de grond ook. En ik maar stoefen zaterdag dat ik nog nooit tijdens het vallen een letsel of zo had opgelopen #-o . Een kort maar o zo stijl hellingetje op en eens boven in een te kleine versnelling blijven rijden om een kleine pukkel op te rijden. Maar net boven die pukkel vind mijn voorwiel het welletjes en gaat de lucht in. Met als resultaat de fiets van onder mijn edel achterste en pats op mijn bil. Efkes liggen kermen en kreunen (neenee niet van genot hoor). Maar toch verder kunnen fietsen. In het begin alles zo stram als wat maar na een km of 13 begon het soepel te draaien en kon ik overal relatief makkelijk op. Maar na een km of 30 was er plots een vrij strakke maar ijskoude wind en ik begon langzaam maar zeker het vriespunt te bereiken. Mijn bil kwam terug strammer en deed weer meer ai ai, waardoor ik meer op mijn rechterbeen begon te trappen. Aan de laatste bevoorrading beslist om via de weg terug te keren. Bij aankomst was de forumtrein (of toch de kop ervan) ook net aangekomen. Bleek dat het via de weg indd even ver was als over het veld. Dus mss in de toekomst efkes doorbijten en aan een slakkegangetje de tocht afwerken.

Thuisgekomen en een inspectie later van mijn madam beslist om mij verplicht een week op droog zaad te zetten :evil: want mijn bil slaat alle kleuren van de regenboog uit :-?

Volgend jaar kom ik terug om revanche te nemen op die puist. Volgende week mss terug naar frankrijk. :bounce: :bounce:

greetz

jocca
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Gisteren ochtend met een half uur vertraging uit mijn bed gesukkeld.
De werking van mijn brein na een avond stappen met de schoonvader liet blijkbaar te wensen over.
Het plan bestond erin om kwart voor 7 op de staan, zaterdag nacht dan ook mijn wekker met een half oog
(en minder heldere grijze cellen) op 7u45 gezet #-o Gelukkig werkt mijn bio-klok ook nog.
Dan maar de achtervolging ingezet richting Noyelles-sous-lens.

Bij de inschrijving was het ons al meteen duidelijk dat de gemaakte beloftes geen loze zouden zijn.
Onze eerste terril was al na een 3 tal km en twas onmiddellijk onze lieveling.
Of het ook nog Jocca zijn lievelingske is weet ik niet. Mo ge hebt nu een reden om je vriendin eens te laten wrijven :wink:
Na de eerste terril (speeltuin) gingen we via een stukje weg al naar de tweede en derde en…
Het was een zalige opeenvolging van terrils met parken, bosjes en singeltracks langs het water als tussenstukken.
De beentjes waren niet supper, maar der zat blijkbaar toch meer in dan de laatste weken.
Gelukkig een piekske op zo’n prachtige tocht.
Ik vond de tocht van Sallaumines nog iets beter, mo deze ook zo zalig =P~

Op de terugweg nog even geprobeerd met mijn Sprinter 315 CDI een spurtje te plaatsen tegen een Audi R8 :drunk:
Nipt verloren :roll:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

jodelaietie wrote:J
Kortom voor mij de beste TT tot nu toe over de grens.
Ik heb natuurlijk wel al een paar hoogvliegers gemist : Salaumines, Péruwelz (die van de politie),Beuvrages (of zoiets)die van die 0% offroad met alle soorten bos in, Wissant .

Nog heel wat om naar uit te kijken dus volgend jaar.

Het rijtje niet te missen begint toch al grote vormen aan te nemen.
We zullen wel die Fransen een beetje moeten motiveren om naar Vlaanderen te komen , een uitwisselingsproject of iets dergelijk , want gisteren waren ze tot aan de splitsing wel met tamelijk veel. :-D :-D
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

jodelaietie wrote:die van die 0% offroad
daarvoor rij ik niet naar frankrijk zulle [-X :wink:
Post Reply