PS: mijn krakkendaal is ook bewust gekozen omdat het een vork heeft die weinig onderhoud behoeft, lees ik moet daar nix aan doen, nekeer den boost liften en de vork kuizen. Voor de rest is 1 malig binnen voor nazicht.
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- phille
- Mountainbiker
Nebras, op uwe "kartonnen" fiets nog nooit last gehad van CS ? Dat was de eerste reden waarom ik de mijne heb aangeschaft ... de andere voordelen zijn er later bijgekomen 
PS: mijn krakkendaal is ook bewust gekozen omdat het een vork heeft die weinig onderhoud behoeft, lees ik moet daar nix aan doen, nekeer den boost liften en de vork kuizen. Voor de rest is 1 malig binnen voor nazicht.
Last edited by phille on Sun 18 Nov 2007 21:14, edited 1 time in total.
Het enige dat in mijn ogen kan verbeteren is idd de shifter, maar dan denk ik in de eerste plaats aan een hydrolisch of pneumatisch systeem.
@Nebraz: ver zal je met de rohloff niet gereden hebben anders zou je niet zo overtuigt zijn van uwe 27stapkes. Want dat is ferme b*ll-shit. In de rest van uw argumenten kan ik u nog enigszins volgen hoewel je duidelijk in discutie gaat over iets waar je weinig tot zeer weinig van weet (en dit zal iedereen die WEL ervaring met de Rohloff heeft kunnen bevestigen)
@Wouwtre: Knap, zééér knap

@Nebraz: ver zal je met de rohloff niet gereden hebben anders zou je niet zo overtuigt zijn van uwe 27stapkes. Want dat is ferme b*ll-shit. In de rest van uw argumenten kan ik u nog enigszins volgen hoewel je duidelijk in discutie gaat over iets waar je weinig tot zeer weinig van weet (en dit zal iedereen die WEL ervaring met de Rohloff heeft kunnen bevestigen)
@Wouwtre: Knap, zééér knap
- phille
- Mountainbiker
oooh kenny, ik denk dat de nebras graag 27 stapkes heeft omdat hij 1 tandje verschil wel heel belangrijk vind, ttz ik zie geen andere reden.
Echter dan kom je tot een essentiele vraag : waarom bike je ...
Als ik ga fietsen dan pak ik mijne fiets en ben ik weg, ongeacht welke tocht er vooraf gegaan is. Dit gaat niet op voor een klassiek systeem
Als ik ga fietsen wil ik er geen wandeltocht aan over houden, na 7 jaar heb ik al menig deraillkes in de kant zien liggen en de biker zien transformeren tot hiker (zie ook post van de fons 2 keer per jaar amai ni) Dit gaat niet op voor een klassiek systeem, veralgemeen
Als ik ga fietsen dan wil ik steeds en ten allentijde kunnen schakelen zonder dat het kraakt en schuurt en doet dat ge goed weet "oei das ni goe voort vloke". Dat gaat niet op voor een klassiek systeen,
Als ik ga fietsen dan wil ik niet dat mijn ketting nog eens omhoog trekt met de gekende schade tot gevolg. Laar staan dat ik het voorheb onderweg, neje op een helling van 20%
Als ik ga fietsen dan kijk ik niet naar de indexering op mijn shifter, waarom zou ik liever op een boom rijden ?
Als ik ga fietsen dan maakt het mij niet of ik 1 minuut of 10 minuten later dan de rest aankom, ik fiets om van mijn pens af te geraken en omdat fietsen gezond is, niet omndat het koers is, daarvoor zijn er andere mensen gemaakt, mensen die het KUNNEN en geen wannabee zijn
allez foert ik stop zenne vult gijle maar aan ...
Echter dan kom je tot een essentiele vraag : waarom bike je ...
Als ik ga fietsen dan pak ik mijne fiets en ben ik weg, ongeacht welke tocht er vooraf gegaan is. Dit gaat niet op voor een klassiek systeem
Als ik ga fietsen wil ik er geen wandeltocht aan over houden, na 7 jaar heb ik al menig deraillkes in de kant zien liggen en de biker zien transformeren tot hiker (zie ook post van de fons 2 keer per jaar amai ni) Dit gaat niet op voor een klassiek systeem, veralgemeen
Als ik ga fietsen dan wil ik steeds en ten allentijde kunnen schakelen zonder dat het kraakt en schuurt en doet dat ge goed weet "oei das ni goe voort vloke". Dat gaat niet op voor een klassiek systeen,
Als ik ga fietsen dan wil ik niet dat mijn ketting nog eens omhoog trekt met de gekende schade tot gevolg. Laar staan dat ik het voorheb onderweg, neje op een helling van 20%
Als ik ga fietsen dan kijk ik niet naar de indexering op mijn shifter, waarom zou ik liever op een boom rijden ?
Als ik ga fietsen dan maakt het mij niet of ik 1 minuut of 10 minuten later dan de rest aankom, ik fiets om van mijn pens af te geraken en omdat fietsen gezond is, niet omndat het koers is, daarvoor zijn er andere mensen gemaakt, mensen die het KUNNEN en geen wannabee zijn
allez foert ik stop zenne vult gijle maar aan ...
- phille
- Mountainbiker
Wawtre, ge zijt ne leugenaar want uw kosten zijn niet compleet !!!
Het intern schakelkabeltje moet je na 10.000km vervangen (uwen distributieriem dus) nog eens een VETTE 3.5eur erbij !
Vergeet niet dat ge elk jaar wel eens de kabels en de gein moet vervangen, maar da moet bijna iedereen, tenzij de echte signle speeders hun gaan moeien
Het intern schakelkabeltje moet je na 10.000km vervangen (uwen distributieriem dus) nog eens een VETTE 3.5eur erbij !
Vergeet niet dat ge elk jaar wel eens de kabels en de gein moet vervangen, maar da moet bijna iedereen, tenzij de echte signle speeders hun gaan moeien
- phille
- Mountainbiker
de Rohloff-Whisperen die hier steeds meeleest speelt me nog iets toe :
1998: 0-300
1999: 301-2415
2000: 2416-5502
2001: 5503-10812
2002: 10813-17603
2003: 17604-27008
2004: 27009-37183
2005: 37184-50000
2006: 50000~60000
2007: 60001- (zitten nu aan +/-78500 als ik me niet vergis)
bron: rohloff handboek p128.
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
lekker niet, ik heb em net terug van onderhoud bij Hilset en enkel de olie vervangen, de kabels zijn nog steeds ok, heb wel geen externe schakelboitphille wrote:Wawtre, ge zijt ne leugenaar want uw kosten zijn niet compleet !!!
tiens nog even gekeken en ik heb idd 060280 en gemonteerd in november 2006phille wrote:de Rohloff-Whisperen die hier steeds meeleest speelt me nog iets toe :
De vraag is, hoe oud is die handboekWowtre wrote:tiens nog even gekeken en ik heb idd 060280 en gemonteerd in november 2006phille wrote:de Rohloff-Whisperen die hier steeds meeleest speelt me nog iets toe :