Hoeselt-Bilzen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Justin wrote:@Jan B. : toffe site. Toch is er volgens mij een foutje geslopen in het ritverslag van jou nachtrit in Wellen. Het informatiebord van deze bloso route staat aan de sporthal van Wellen, en niet deze van Borgloon. Bij mijn weten komt deze route zelfs niet in de buurt van de sporthal van Borgloon. ;-)

Tweede vraagje : waar ben jij zwarte en groene pijltjes tegengekomen op de route van Wellen ? Ik weet dat er groene en zwarte pijltjes (maar niet het bloso type) staan, maar deze zijn voor wandelroutes (regio Kasteel van Rulingen)

Voor de rest, nogmaals : toffe verslagen & toffe site. En voor de zekerheid, dit is ook niet als negatieve kritiek bedoeld hé. :wink:
ALoha Justin (btw ik ben ook een kennis van ElStinho),

Opgelet, de training op het parcours van Wellen was geen nachtrit, het woord 'nacht' staat op mijn site tussen haakjes waarmee ik bedoel dat een training niet noodzakelijk 's nachts verreden wordt.

De vergissing van de sporthal van Wellen ipv. Borgloon corrigeer ik zo snel als mogelijk.

De groene pijltjes en de blauwe pijltjes staan ondermeer op een splitsing van de route van Wellen, ze zijn vastgemaakt aan een treindwarsligger tijdens de route, en dienen om een splitsing aan te kondigen.

En ten laatste, ik neem je kritiek volledig opbouwend op! Een mens kan er alleen maar van leren is mijn mening over kritiek! (What doesn't kill you only makes you stronger is mss iets overdreven gesteld.)

Mvg,
Jan B.
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Jan B. wrote: ALoha Justin (btw ik ben ook een kennis van ElStinho),
Idd, ik denk nog vaak terug aan de ritjes die we samen gemaakt hebben. Toch vreemd dat bepaalde mensen in gedachten altijd terugkeren, zeker positief ingestelde mensen. You know what I'm talking about !
Jan B. wrote: Opgelet, de training op het parcours van Wellen was geen nachtrit, het woord 'nacht' staat op mijn site tussen haakjes waarmee ik bedoel dat een training niet noodzakelijk 's nachts verreden wordt.
Toen ik jou verslag nog eens opnieuw las en de temperatuur / datum zag, had ik al het vermoeden dat dit niet kon.

Jan B. wrote: De vergissing van de sporthal van Wellen ipv. Borgloon corrigeer ik zo snel als mogelijk.
En een beetje rap hé !!!! :) :) :) :) (grapje !) Dat viel me toevallig op hoor.
Jan B. wrote: De groene pijltjes en de blauwe pijltjes staan ondermeer op een splitsing van de route van Wellen, ze zijn vastgemaakt aan een treindwarsligger tijdens de route, en dienen om een splitsing aan te kondigen.
Is me nog niet opgevallen. Moet ik eens op letten.
Zou dat toevallig niet iets te maken hebben met een wandeltocht, want ik weet een tweetal van die treindwarsliggers staan (de eerste in de omgeving van het Kasteel van Rulingen waar je na een uitrit voor vrachtwagens rechts omhoog moet en onmiddellijk een spliting hebt / een tweede in de sector Vrolingen). Any way, ik zal er eens naar uitkijken.
Jan B. wrote: En ten laatste, ik neem je kritiek volledig opbouwend op! Een mens kan er alleen maar van leren is mijn mening over kritiek! (What doesn't kill you only makes you stronger is mss iets overdreven gesteld.)

Mvg,
Jan B.
Jou site staat in ieder geval bij mijn favorieten.

CU
Greetz.
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

Hmm er is blijkbaar al lang niet meer geantwoord op dit topic.
Heb de route nog eens proberen te rijden maar de bepijling is niet echt meer in orde. Verschillende tracks door de velden zijn bijna verdwenen en begroeid met gras wat niet echt interessant is om over te biken.
Ook zou er op sommige stukken eens dringend gesnoeid moeten worden.
Ik ben dan ook eens gestopt bij de sportdienst van Bilzen en heb gevraagd of hier eventueel iets aan gedaan kan worden.

Tot mijn verbazing wisten ze mij hier te vertellen dat de routes vernieuwd worden. Er zou ook een nieuwe lus bijkomen naar Zutendaal (misschien een aansluiting met de blauwe Genk route?).
Nog straffer, in oktober al zullen de nieuwe routes bewegwijzerd worden!
Ik kijk er alvast naar uit :)
Slayer
Mountainbiker

Post by Slayer »

Dat is nog eens goed nieuws. Want zoals de route nu is stelt ze echt niets meer voor.
Phoenix
Mountainbiker

Post by Phoenix »

Amai, dat is goed nieuws!
Dan kan je wel gigantische parcours aan elkaar breien.

klinkt leuk!!
dynamic
Mountainbiker

Post by dynamic »

nightraver wrote:Ik ben dan ook eens gestopt bij de sportdienst van Bilzen en heb gevraagd of hier eventueel iets aan gedaan kan worden.

Tot mijn verbazing wisten ze mij hier te vertellen dat de routes vernieuwd worden. Er zou ook een nieuwe lus bijkomen naar Zutendaal (misschien een aansluiting met de blauwe Genk route?).
Nog straffer, in oktober al zullen de nieuwe routes bewegwijzerd worden!
Ik kijk er alvast naar uit :)
Zijn er ondertussen al vernieuwingen gebeurd aan deze route van Bilzen?
Het zou zeker geen slechte zaak zijn.
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

Oktober bleek wat te optimistisch denk ik, het laatste wat ik van de sportdienst vernomen heb:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=41665
dynamic
Mountainbiker

Post by dynamic »

nightraver wrote:Oktober bleek wat te optimistisch denk ik, het laatste wat ik van de sportdienst vernomen heb:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=41665
Dan nog maar wat geduld uitoefenen, het zal er zeker niet slechter op worden :wink:
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

Opening uitbreiding in maart 2008 : het wordt een serieuze uitbreiding (netwerk)
po
Mountainbiker

Post by po »

Josss wrote:Opening uitbreiding in maart 2008 : het wordt een serieuze uitbreiding (netwerk)
we zijn nu maart 2008 is de route al in orde of zijn ze nog bezig
Post Reply