18/11/07 Noyelles-sous-Lens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

hmmmmmmmm terrils, alweer een bikersorgasme gegarandeerd. Ik zal er zijn.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

lok 36000 wrote:hmmmmmmmm terrils, alweer een bikersorgasme gegarandeerd. Ik zal er zijn.
Past maar op, mijn vorige (bikers)orgasme resulteerde in een gebroken hand en... neen, ik had niet op het nachttafeltje geslagen op het ultieme moment!!! :oops:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Ja Noyelles, gewoonweg prachtig. Met een 10-tal forumbikers aan de start. Op het kaartje aan de deur bleek dat we een 7-tal terrils te verwerken zouden krijgen en inderdaad het begon prachtig . Een speeltuin , bergske op volle bak naar beneden om volgend bergske terug op te geraken. Alleen die Fransen liepen/reden wat in de weg. Naast een moustaske , een jodelatje hebben we nu ook een joccaatje doen. Wel pijnlijk voor het staartebeen.
Onderweg heeft Lokske er ook nog een bij gedaan een Lokske doen is wel heel pijnlijk, je moet het hem maar eens vragen Op hun affiche stond 100% terril en inderdaad we hebben van de ene terril naar de andere gereden. De tussenstroken waren ook vrij technisch met enkele bosjes erbij. Asfalt was heel erg schaars.
Kortom voor mij de beste TT tot nu toe over de grens.
Alleen een groot bruin gesneden brood was er niet te verkrijgen aan de 2 bevoorradingen , voor de rest éclairs , broodpudding, ....
Eens we de splitsing van de 35/55 voorbij waren was er ook nog eens heel wat volk weggevallen zodat we ons nog wat meer konden uitleven.
Aan de 2 bevoorrading allemaal samen vertrokken maar een local wilde locomotief spelen van ons treintje. Tobi heeft hem vakkundig op zijn plaats gezet en daarna ging het in snelvaart naar de aankomst.
Direct in de auto gesprongen en nog juist op tijd thuis om warm te eten en mijn volgende trip veilig te stellen.
Wanneer is de volgende terriltocht ?
Deze was gewoon de beste voor mij tot nu toe.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

jodelaietie wrote:Naast een moustaske , een jodelatje hebben we nu ook een joccaatje doen. Wel pijnlijk voor het staartebeen.
Onderweg heeft Lokske er ook nog een bij gedaan een Lokske doen is wel heel pijnlijk, je moet het hem maar eens vragen.
@Traxer: Die woordenlijst op deforumbikers.com zal toch nodig worden hoor!
jodelaietie wrote:Deze was gewoon de beste voor mij tot nu toe.
Verdorie, verdorie... 'k Had efkes getwijfeld, maar had niet gedacht dat het zo'n goeie rit zou worden. Enfin, we weten waar naartoe volgend jaar.
:lol: :lol: :lol:
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Ja sorry, kwas er ook weer niet bij #-o
Opgestaan om 6u deze morgen met een zere rug en daar ik alleen moest rijden tot ginder zag ik het niet zitten .
Volgende week misschien dan maar hé.
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

Ik hoor het al. We hebben weer wat gemist, maar helaas konden wij er niet bij zijn vandaag want het was strandrace in de Panne (Brrrrrrrrrr het was berekoud met die wind). Gelukkig hebben wij ons ook geamuseerd gisteren in Sint michiels
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Hoi,

Ik was wat ontgoocheld omdat een :evil: @#§{à&@% onnozelaar :evil: het bord waarop de splitsing stond, weggekieperd had. Zodoende stond ik en nog vele anderen al na 20 km terug aan de aankomst ... Spijtig natuurlijk, maar tja, zulke dingen gebeuren natuurlijk. Het parcours was nochtans behoorlijk goed uitgepijld.
Natuurlijk was ik ook niets moe, want wetende dat er 7 terrils aankomen, dan doe je het kalmpjes aan in het begin. Slechts 2 terrils hebben we afgewerkt... dus niets moe... Maar kom, den après was niet slecht en dat verguldt de teleurstelling een beetje.
Volgende jaar doen we een 2de poging :wink: want het heeft wel iets zo'n omgeving.
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Schitterende tocht alweer over de schreve met veel leuke terrills. Dit levert natuurlijk de nodige technische afdalingen en beklimmingen op.
Slecht één redelijke asfaltstrook viel te bespeuren daar ergens rond Ognies verder slechts hier en daar een kleinere strook.
Hier en daar waren enkele baggerstrookjes voorzien waarvan één door de quadsporen onberijdbaar was. Het was dan ook hier dat ik mijn Lokske beweging heb uitgevoerd (tegen lage snelheid in diepe geul over de kop en gaan en met Kl----n tegen stuurpen). Dan zit je toch wel een tijdje ongemakkelijk in het zadel maar blijkbaar heb ik bij deze schijnbaar onschuldige tuimelperte de rug geraakt want ik zit serieus vast nu.
Het weer was ook al behoorlijk anders dan bij ons, vertrokken met de zon maar al snel overtrok het en kwam een zeer stevige wind opzetten. Met al die heuvels daar in de buurt zal dat de mistral geweest zijn zeker.
Op de aprés hebben we ook nog even bij de organisatie moeten komen voor alweer een kleine trofee.
Deze rit was naar Franse normen wat duurder maar met twee ravito's (buffet), een stuk belegd stukbrood, drankje en nog soep inbegrepen was dit alweer geen eurocent te veel.
Conclusie: alweer eentje om op de kalender te zetten voor 2008 =D> =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

PAP!!!! :lol:

Voila,we zijn terug onder de levenden. 8) :bounce:
Wat een tocht en wat een gure koude wind op het laatst. :evil: :evil: Na de tweede controle leek ik te gaan invriezen en bij momenten dacht ik dat ik in de docusoap zat : "het leven zoals het is: de kruisweg van Jezus Christus". :lol: :lol: Niet door het parcours,maar na 40 km voelde ik me helemaal uitdoven en afkoelen.Maar een koud-warme douche (nee,geen lauwe), een goeie warme "potage" en een half stokbrood deden me weer opwarmen.Vervolgens kaapten we met de forumbikers een schitterende 7de plaats weg wat de grootste club betreft met 11 stuks.(Ik vraag me wel af wie nummer 11 was).Dit werd beloont met een mooi eigengemaakte trofee van "Les Galibots". #-o #-o Amai,fotootje zal hier zeker nog verschijnen ofwel op de website.

Wat de tocht betreft vind ik dat hij op dezelfde lijn stond van Sallaumines.Heel veel stukken zaten in beiden tochten alsook haast alle terrils (7 in totaal!!! op 55 km).Het begin was weer veelbelovend :meteen de terril in Harnes met bibberafdalingskes en een eerste orgasme was weer een feit.Jocca was ook nog ne keer mee en we hebben het geweten.Hij werd er zelfs helemaal ondersteboven van.(Zie filmpke,ai,ai,ai #-o #-o ).Na een 10 tal kilometer zaten we in een park of zoiets en plots geen pijl meer te bespeuren.Dan maar een beetje geimproviseerd met op en af,door ,tussen,onder ,.....de bomen en de heuveltjes te rijden ginder.Ook een plaatselijke kinderzandbak met bijhorende glijbaan (weer Jocca) werd aangesneden.Jaja,we waren weer losgelaten. #-o #-o Uiteindelijk toch op het rechte pad geraakt en dan naar de "Moustache" terril waar iedereen zonder kleerscheuren doorkwam.De beruchte plek werd nog eens geobserveerd en uiteindelijk door iedereen overwonnen.Aan de splitsing 35-55 km koos Motorbiker het hazepad door af te slaan.Toen waren we nog met 9.Even verder was Hanzi het slachtoffer en werd hem letterlijk een stok in de wielen gestoken. #-o #-o Na bijna 30 km was het tijd voor een eerste en enige (!) lekke band.Traxer mocht met de eer gaan lopen.Even verder weer een halte want de cowboy moest een powerlinkske steken.Daarna op naar de tweede bevoorrading waar mijn kaarsje door de koude wind werd uitgeblazen en ik in mijn eentje verkleumd de tocht heb beeindigd.
Toch weer een ongelooflijke ervaring rijker in "la France" maar vanaf nu richt ik mijn pijlen op ons belgenlandje voor de rest van de winter.Op naar de wintertt's en modder met parcourskes van maximum 45 km.

Een impressie zal binnenkort te zien zijn op: www.deforumbikers.be
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Met een schuldig gevoel de vroegmis vanmorgen overgeslagen, en aan 90 km/u naar Rekkem, alwaar het forum rassembleerde. Luttele minuten later vertrok het brattpack en groupe richting Noyelles-S-Lens.
Met geografische zekerheid was elke opa in dit gehucht – toen hij nog een jonkie was – broodnodig met pikkel en houweel in de weer.
Thans is het resultaat van hun noeste arbeid aanleiding tot groot jolijt van menige biker. En het moet gezegd, de eerste twintig km tot aan de splitsing waren super. Een rustig tempo dat zelfs dan nog vele malen afgeremd werd door de relaxte Fransen, die enthousiast bij elke terrein verhoog- of verlaging afstapten. Eénmaal vertrouwd met dit parcour en iets minder volk moet het adembenemend biken zijn.
Het was er aan te zien dat iedereen zich amuseerde. Zo had iedereen wel iets:
Een Hanzi: wachten tot het vriest en dan met één handschoen rijden.
Een Veeteeteetje: Als je een plasje modder ziet geruststellend en met kennis van zaken zeggen: “Dit is het vuilste stukste van de tocht”. Tot je 10 minuten later tot aan je knieën in de blubber staat.
Een Traxer: Bij een afdaling met uw gat op uw achterwiel zitten.
Een Jocca: Zie filmverslag.
…..enz, enz.
De laatste km reed ik alleen want de benen waren voor de helft nog in Torhout. Het tweede stuk was minder maar toch goed.
In ieder geval een aanrader voor de toekomst.
Bij de aankomst nog een beetje naar de broodjes staan kijken want ik had geen bonneke.
Post Reply