18/11/07 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

edi wrote:Hoop bij de eerste tien dames te finishen...
in Bredene net gelukt, was 9de.

Maar bij de eerste tien (deelnemers) rijden zal er niet in zitten. Ben nogal slechte starter (daarom zijn de marathons meer mijn ding) en hoop dat de start en finish in de Panne toch rijdend kan gebeuren. Vond het aantal loopstroken in Bredene toch net iets te veel.

En die duinen in de Panne, is dit vergelijkbaar met Bredene, namelijk file (zeker als je niet bij de eerste tien bent) en constant optrekken....en moet je daar van de fiets, zoals de trap in Bredene???.
Jammer genoeg moet ik verklappen dat de aankomstzone ( en ook 1 maal doorrijzone) volledig te lopen is, ook voor toppers, eens op de dijk je je terug op je paard, maar ik moet toegeven dat zulke aankomst ook niet mijn ding is.
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Normaal kan je al rijdend starten in de Panne.Misschien best wel heel even in gang lopen ...
En als het plannetje klopt is de aankomst op de brede leopold esplanade,dus asfalt,dus zeker rijden.
Misschien daarvoor wel even lopen maar ze gebruiken soms ook planken om over te rijden.
De loopstroken??Geen idee.Toer is anders dan voorbije jaren.
En dat hangt natuurlijk ook af van je stuurkunsten in het zand!!
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

long fellow wrote: En vooral vermijden dat voeten nat worden gezien we af en toe door zeewater rijden.
Zou je neopreen overschoentjes aandoen ?
Dit zal toch niet handig zijn voor de loopstroken :-? ...
Ik doe dikwijls 'geitewollen sokken' aan.
Da's voor mij meestal voldoende als het >5 graden is, en droog.
Maar voor dat zeewater weet ik niet direkt raad :roll: ...
ronny59
Mountainbiker

Post by ronny59 »

Als ik op het strand ga rijden doe ik een thermisch hemd aan, daarover een pull, mijn gewone koersbroek en iets dikkere sokken dan normaal. Als je rap genoeg rijdt krijg je warm genoeg van je inspanning, concentreer je op de race en niet op de koude :wink:

Ik probeer zo weinig mogelijk door Zeewater te rijden, op het einde van de race durft mijn ketting tegen te spruttelen door zand die op mijn natte ketting is gekomen.
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Zal waarschijnlijk wel meevallen van de koude morgen. Ik draag een dik onderlijf mn aeropak en een mouwloos vestje. En over mn schoenen overtrekjes, en goeie warmp up aan de benen :wink: .
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik moet weer noodgedwongen forfait geven voor Oostende, dus als iemand interesse heeft in lage startnummer voor korte afstand laat maar iets weten! [-o<
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

@zaskar72: nog steeds niet in orde dan!? :-?
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Chicco Berckmans ging vandaag met de zege lopen, voor Andy Capelle. Bij de vrouwen ging de overwinning naar Joyce Vanderbeken.
Ikzelf ging een kijkje nemen en het was een pak kouder dan in het binnenland, zo'n 3°. Ik maakte ook een paar foto's die je kan terugvinden op m'n site.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

SNO wrote:@zaskar72: nog steeds niet in orde dan!? :-?
Neen :(
Ik ga eind dec langs bij de Dr. van Kim Gevaert die zou mij kunnen oplappen en dan weer trainen om 17feb te halen...
Het is de Achillespees die tegenwerkt. Zelfs met de auto rijden doet pijn. En komt er nog bij dat ik deze week ziek was... ik voel me echt leeg en ben ook 3kg afgevallen...Man Man Man miserie, miserie, miserie

Alle tips welkom !! Zowel qua voeding,training als metaal [-o<
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

rond de 300 ste plaats aangekomen... 't was wel lastig met die wind... deze week beetje ziekjes geweest... hopelijks herval ik nu niet! Weet er iemand hoeveel volk er was?

@zaskar72: mijn zus heeft eens weken moeten rusten na een ontsteking aan de achillespees! 'k Ga eens vragen hoelang ze juist niet heeft mogen sporten ('t was wel lopen).
Post Reply