wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

mtb arno wrote:
freezy wrote:Arno, hoe reed die RF600?
Die staan ook nog af en toe eens te koop op de 2ehands sites. Staat mij eigenlijk ook wel aan qua model.

ik vond die eigenlijk redelijk saai in zijn originele uitvoering, heb er wel nooit echt veekl km's mee gedaan, schadegeval omgebouwd naar streetfighter en dan verkocht, heb er zelf mss 250 km mee gedaan.
Ik heb inderdtijd ook sterk gedacht om een RF600 te kopen, deze zijn degelijk en betrouwbaar, maar inderdaad nogal saai.
Als je weet dat die toen uitkwamen tegen een Honda CBR600F, een Yamaha FZR600R en een Kawasaki ZX6-R Ninja, dan weet je dat de RF op sportief gebied (en qua looks) het onderspit moest delven. Daarom ook dat Suzuki iets daarna met de GSXR600 op de proppen kwam, die qua sportiviteit de rest dan weeral overklast.

Bij mij is het toen een Yamaha FZR600R (model '95) geworden, en dat is tot op dit ogenblik nog steeds één van mijn favoriete moto's waar ik ooit mee gereden heb (komt net na mijn Kawa ZX9-R Ninja in mijn top van beste moto's), hoewel ik hem al bijna 8 jaar geleden verkocht heb.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

El Perro Diablo wrote:Op mijn 42ste begin ik wat verstand(=schrik) te krijgen.
Hmmm, dat heb ik dus ook...
Dat plus het feit dat ik mijn rijbewijs absoluut niet kan missen (vrachtwagenchauffeur) zorgt ervoor dat mijn 748 bijna niet meer buitenkomt.
Boeny
Mountainbiker

Post by Boeny »

_alain_ wrote:
El Perro Diablo wrote:Op mijn 42ste begin ik wat verstand(=schrik) te krijgen.
Hmmm, dat heb ik dus ook...
Dat plus het feit dat ik mijn rijbewijs absoluut niet kan missen (vrachtwagenchauffeur) zorgt ervoor dat mijn 748 bijna niet meer buitenkomt.
Den tijd van onnozel doen op straat is bij mij ook al lang gepasseerd hoor, ik leef mij uit op circuit met de supermotard en den duc gebruik ik eigelijk maar voor woon-werk verkeer, en dan nog, staat trouwens te koop maar moet niet per sé buiten ...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Op circuit heb ik nooit gereden,
gewoon uit zelfkennis.
Daar zou ik me toch laten opjagen en over mijn limieten gaan,
en zoveel geld heb ik ook niet dat ik zomaar een 748 kan neerleggen ;)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Op circuit is het iets veiliger dan op de baan: iedereen is er wakker en rijdt dezelfde kant uit(meestal). Er staan weinig bomen en paaltjes.....
Neemt niet weg dat ge er ook slecht kunt vallen, of goed en iemand rijdt in uwe nek en je hoofd is eraf........
dendave
Mountainbiker

Post by dendave »

sTTevie wrote:altijd Kawasaki gereden ...

'97 ZXR-400
'99 ZX-7R
'05 ZX-6R

altijd goed uitgeleefd, eerst Ardennen leren kennen, later de Eifel ... & voor de 'kenners' vaak op "de Ford" gezeten .... zogenaamde asocialiteit hoog in 't vaandel gedragen :lol:

maar sinds 'n paar jaar meer & meer aan 't (koers)fietsen & nu sinds 'n klein jaartje ook 't mountainbiken ... & moet bekennen ... echt kicken 8)

met als resultaat ... moto's gaan de deur uit ...
hiese, ik had zo iets horen waaien dat ge uw moto's ging wegdoen, maar dat het echt waar was ](*,)
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

een beetje :off:
http://www.motorfreaks.nl/sportnieuws/n ... geval.html
2007 is precies geen goed jaar voor de helden uit de auto-en motorsport.
Eerst McRae, nu Norifumi Abe, misschien niet de bekenste onder de motorracers (stevenvde zal 'm wel kennen)maar wel eentje met een tamelijk spectaculaire stijl... en opnieuw door zo'n lullig accident... #-o
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Heb vroeger een honda mt 50cc getund gehad(was een echte race en cross machine).Vele male snacht in de bos gaan rijden met vrienden(heerlijk)Vanaf mijn 18 een yamaha yz 125 cross dan een it 175 yamaha tweetakt enduro en nog en honda xr 500 viertakt enduro.Nu getrouw en kids niets meer ,zou nog wel willen maar mij kennende is het beter van niet.Ben nogal ontstuimig.Met mijn zoontje ga ik regelmatig naar de tuningmeting kijken van auto's ,heb zelf een beetje getungde autoke en een car-hifi instalatie :bounce: =D>
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

In 1985 mijn eerste okkazie BMW R65 moto gekocht. In 1988 dan een nieuwe BMW R80 gekocht en met beide redelijk wat afgereisd. onder andere naar Turkije, Griekenland, Oostenrijk, Engeland en Schotland.

Een jaar of 6 geleden mijn jongensdroom waargemaakt en een Trial wedstrijdmotor (Montesa R315) okkazie gekocht en aan wedstrijden in Limburg (Trial Maaskant) en de Ardennen (Bilstain Trophy) meegedaan.

Omdat tijdens het triallen mijn conditie nogal eens tekort schoot, ben ik een jaar of drie geleden, met mountainbiken begonnen.

6 weken geleden bleef het voorwiel van mijne mountainbike in een bocht in het losse zand steken, ik met een mooie zweefvlucht over mijn stuur, op mijn schouder geland en ... krak m'n sleutelbeen gebroken.
En nu kan ik alles te voet doen godverd...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

En terwijl blijf ik maar rondkijken... 'k Weet echt niet wat kiezen. Ik zie het liefst een racer maar die zijn direct zo extreem. Ben bang om er in het begin weinig rijplezier aan te hebben.
Iemand hier ervaring met een Yamaha XJ 600?
Deze 2 bvb:
http://www.2dehands.be/yamaha-xj-600-di ... 54239.html
http://www.2dehands.be/xj-600-s-red-30496573.html

En hoe zit dat juist om een nummerplaat aan te vragen? Stel nu dat ik een 2ehands zie staan, ik beslis om die te kopen. Moet ik dan eerst plaat gaan aanvragen? Of eerst verzekering in orde brengen en met die papieren een plaat aanvragen?

Ik denk dat de uiteindelijk koop toch maar voor tussen kerst en nieuwjaar zal zijn. In december zit ik 3 weken in het buitenland dus ik kan toch niet rijden. Als ik in januari met de moto naar het autosalon kan gaan zal ik heel gelukkig zijn! :-D
Post Reply