Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Nogthans:

nr. geeft aan hoeveel rohloffs er de afgelopen +-7j zijn gemaakt...
geeft een idee van het succes van het product.

het graveren geeft aan dat er nog steeds een vorm van product-improvement loopt.

Maar als zo'n dinges u nie boeien, dan leesde daar toch gewoon over en reageerde er nie op...
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

nebraz M/30j. wrote:[
Ik zeg niet dat het systeem niet werkt of slecht is maar er zijn enkele nadelen aan verbonden zoals ik hier eerder heb vernoemd. Of die nadelen voor iedereen relevant zijn laat ik in het midden. Voor mij in ieder geval wel en geloof maar niet dat ik alleen sta met deze mening.
klopt!

ik ben wel overtuigd van Rohloff, nochtans nog niet mee gereden (jij ook niet denk ik?). Maar wel al genoeg over gelezen.

wat de mensen (mezelf incluis) tegenhoudt: aankoopprijs (naaf, wiel + zelfs aangepast kader als ge volledig wilt gaan)

gewicht kan mij ni schelen.

Alleen ben ik ook ni helemaal akkoord met je argumenten (27 stapkes, remember :wink: ).

't wordt dringend is tijd voor een testritje.

8)
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

LuckyIron wrote: klopt!

ik ben wel overtuigd van Rohloff, nochtans nog niet mee gereden (jij ook niet denk ik?). Maar wel al genoeg over gelezen.

wat de mensen (mezelf incluis) tegenhoudt: aankoopprijs (naaf, wiel + zelfs aangepast kader als ge volledig wilt gaan)

gewicht kan mij ni schelen.

Alleen ben ik ook ni helemaal akkoord met je argumenten (27 stapkes, remember :wink: ).

't wordt dringend is tijd voor een testritje.

8)
LuckyIron, als 'k het goe zie op uw prentje dan hebt gij een fully?
Een aangepast kader is in dat geval zinloos omdat ge toch een kettingspanner nodig zult hebben.

In dat geval werkt ge zowiezo met de rohloff kettingspanner, en als ge schijfremnokken hebt en schijfremmen steekt ge een speedbone.

In het geval van fullies is eigenlijk de standaard-achterbrugbouw de enige mogelijkheid.
Misschien wist je dit al, maar ik vertel het nog maar even voor de duidelijkheid...
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Ik wist het al, maar toch bedankt. :wink:

'k zou idd zeer graag ne Rohloff hebben op mijn fietske
Image

8)
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

hoe zit dat eigenlijk als ge uw achterwiel wilt demonteren??? alsek alleen naar een wedstrijd, tt of marathon rij, doe'k de moeite niet om m'n vlorek op den trekhaak te monteren, maar pak ik rap de wielen uit m'n vlo'ken... kunt ge dan zoals bij een traditioneel transmissiesysteem gewoon uw wiel erin vlammen, schijfkens rap centreren en vertrekken?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

LuckyIron wrote:ik ben wel overtuigd van Rohloff, nochtans nog niet mee gereden (jij ook niet denk ik?). Maar wel al genoeg over gelezen.
was jij niet van die club uit Overijse ? Moet je anders eens naar de Koen koen@fietsenkoen.be mailen en vraag eens een testrit op een id-worx.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Swannie wrote:hoe zit dat eigenlijk als ge uw achterwiel wilt demonteren??? alsek alleen naar een wedstrijd, tt of marathon rij, doe'k de moeite niet om m'n vlorek op den trekhaak te monteren, maar pak ik rap de wielen uit m'n vlo'ken... kunt ge dan zoals bij een traditioneel transmissiesysteem gewoon uw wiel erin vlammen, schijfkens rap centreren en vertrekken?
de methode die ik toepas:

- snelsluiter lossen
- versteller in stand 1 of 14 zetten
- clickbox losdraaien (met de hand eventueel met een centje)
- veer van de kettingspanner loshaken

wiel valt er zo uit...

indien je geen clickbox hebt en EBB of verstelbare achterpads:

- snelsluiter lossen
- snelkoppelingetjes van schakelkabels lossen

tsjakkaah klaar...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Swannie wrote:hoe zit dat eigenlijk als ge uw achterwiel wilt demonteren???
veel hangt af van het schakelsysteem dat je gekozen hebt.
1 hint : voordat je begint schakel je naar een uiterste stand ( 1 of 14)

bij een externe schakel box draai je deze los
de ontspanner lossen en wiel eruit halen
omdat je geen derailldingese hebt moet je dus ook geen schrik hebben dat die er zou afbreken he ;-)

bij een intern systeem moet je de kabeltjes lossen door erop te drukken, gezien je een uiterste stand heb geschakeld zal 1 kabel lang zijn en 1 kabel los, zo ben je zeker dat je den boel terug juist ineen zet !

Schijfkes centreren ? Ik dahct dat de meesten nu een open systeem hadden waardoor de schijven zich automatisch centreren ? (andere discussie)

Ik heb nog een leuke. Heb je schrik dat je je ketting gaat overtrappen, dan kan je steeds een 2de ketting monteren in je kader en deze heleaal oprollen en onder je zadel hangen. Als de moment daar is gewoon ontrollen en over je tandwiel schuiven, voila. Tis moeilijk uit te leggen maar de dolfmannen weten wat ik bedoel.
Een extra ketting is dan weer extra gewicht. De EBB juist draaien moet je sowieso in beide gevallen

Heb eigenlijk nog nooit mijn ketting overgestampt, want deze word tijdeig vervangen EN de slijtage is veeeeeeeeeel kleiner dan bij nebras zijn systeem, ik bedoel een klassiek systeem lol
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

phille wrote: was jij niet van die club uit Overijse ? Moet je anders eens naar de Koen koen@fietsenkoen.be mailen en vraag eens een testrit op een id-worx.
that's me! en 'k ga daar zeker is werk van maken! merci nog is voor de info

8)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

LuckyIron wrote:
phille wrote: was jij niet van die club uit Overijse ? Moet je anders eens naar de Koen koen@fietsenkoen.be mailen en vraag eens een testrit op een id-worx.
that's me! en 'k ga daar zeker is werk van maken! merci nog is voor de info

8)
ik heb daar ook een testritje mee gedaan.
zeker aan te raden, en het is geen gewone fietswinkel
dat ligt daar proper en ordelijk, tja die moet bijna geen tandwieltjes steken, dus heel proper werken hee

heb uiteindelijk mijn rohloff laten maken bij Daan in lebbeke.

Streets
Post Reply