18/11/07 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
robin
Mountainbiker

Post by robin »

dast leven e,

afzien windop, en dan dubbel zo hard afzien in het terugkeren,
vliegen over die golfbrekers,en hopen dat je nie op je bek ging 8)
elie
Mountainbiker

Post by elie »

Weet iemand welke grote namen er aan de start zullen verschijnen?

Weet iemand raad ivm de bandendruk op de supermoto's ifv het harde strand in De Panne, dit uiteraard rekening houdende met de rolweerstand.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

elie wrote:Weet iemand welke grote namen er aan de start zullen verschijnen?

Weet iemand raad ivm de bandendruk op de supermoto's ifv het harde strand in De Panne, dit uiteraard rekening houdende met de rolweerstand.
Bij Swalbe geeft men de raad niet onder de 2 bar te gaan, doch men geeft toe dat er heel wat "lichtgewichten" met nog minder druk rijden.
In weeg 98 kg en zet 2.2 voor en 2.5 achter.
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

long fellow wrote:
elie wrote:Weet iemand welke grote namen er aan de start zullen verschijnen?

Bij Swalbe geeft men de raad niet onder de 2 bar te gaan, doch men geeft toe dat er heel wat "lichtgewichten" met nog minder druk rijden.
In weeg 98 kg en zet 2.2 voor en 2.5 achter.
Ik rij met B-each van Vredestein, weeg 66 en durf er vooraan 1.8bar en achteraan tussen 2-2.5 in te steken ze. En zeker in de Panne...als je constant over golfbrekers moet en af en op de fiets moet in mul zand, maar in de panne moeten we blijkbaar bijna niet van de fiets in vergelijking met andere manches kustcriterium.
En vind het wel een beetje raar dat je geen bevestiging ofzo krijgt van inschrijving. Voor hetzelfde heb ik op de verkeerde rekening gestort, of is mijn fax verloren gegaan en sta ik daar zondag, klaar om weet naar huis te keren...! [-X
turbomugge
Mountainbiker
Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Post by turbomugge »

ik heb gewoon eens gebeld naar de sportdienst van de panne en ze konden mij direct zeggen dat mijn inschrijving in orde was...
Van Hoey Gert
Mountainbiker

Post by Van Hoey Gert »

Aangezien het fris zal zijn, heb ik nog een vraagje in verband met het warm houden van de voeten. Bij dit weer is het moeilijk om mijn tenen en voeten warm te houden.
Zijn er tips voor? Speciale sokken?
long fellow
Junior redactielid

Post by long fellow »

Van Hoey Gert wrote:Aangezien het fris zal zijn, heb ik nog een vraagje in verband met het warm houden van de voeten. Bij dit weer is het moeilijk om mijn tenen en voeten warm te houden.
Zijn er tips voor? Speciale sokken?
Uiteraard sokken aanpassen , maar truckje die profs toepassen is reflexspray spuiten op voeten en handen voor de wedstrijd. :P
Skiërs doen het ook, maar het gevaar bestaat dat ze niet aanvoelen dat er zich bevriesingsverschijnselenzouden zouden voordoen. :-?
En vooral vermijden dat voeten nat worden gezien we af en toe door zeewater rijden.
Voila, een warme race toegewenst.
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Kan iemand zeggen hoeveel keer we per ronde van de fiets moeten? Raak echt niet wijs uit dat plannetje....
En hoe is de start, is dit een lopende start zoals in Bredene???
long fellow
Junior redactielid

Post by long fellow »

edi wrote:Kan iemand zeggen hoeveel keer we per ronde van de fiets moeten? Raak echt niet wijs uit dat plannetje....
En hoe is de start, is dit een lopende start zoals in Bredene???
is echt afhankelijk vd files.Denk zo een 4 a5 tal keer bij de verkenning toch.
Als je natuurlijk bij de eerste tien zou rijden, is er geen probleem!
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Hoop bij de eerste tien dames te finishen...
in Bredene net gelukt, was 9de.

Maar bij de eerste tien (deelnemers) rijden zal er niet in zitten. Ben nogal slechte starter (daarom zijn de marathons meer mijn ding) en hoop dat de start en finish in de Panne toch rijdend kan gebeuren. Vond het aantal loopstroken in Bredene toch net iets te veel.

En die duinen in de Panne, is dit vergelijkbaar met Bredene, namelijk file (zeker als je niet bij de eerste tien bent) en constant optrekken....en moet je daar van de fiets, zoals de trap in Bredene???.
Post Reply