Zeg phille we hebben het ondertussen al door dat je niet met je berekeningen stopt voor we zeggen :"ja phille, je hebt gelijk jongen".phille wrote:ik vergelijk met Shimano XT (prijs kwaliteit zeer goed) en dan kom je rond 300gr
je mag bv ook niet vergeten dat je slechts 1 shifter hebt en van die dingen he, ook slechts 1 kamwiel, .....
In Willingen staan de mensen van Rohloff op hun stand met een glazen doos daarin zit het verschil aan materiaal met een klassiek systeem. Ze gaan extreem en er liggen ook stukjes spaken, want een rohloff heeft kortere spaken ...
Allerlichtste traditionele componenten kosten ook wel een beetje meer he, kom je dan nog toe met je 1000eur
Nogmaals het gaat gewoon om het feit dat de eerder vernoemde nadelen voor mij en wellicht wel vele andere hier meespelen in hun beslissing om al dan niet zo'n systeem aan te schaffen.
Of dat nu klopt of niet dat moet de persoon die in dergelijk systeem wil investeren zelf maar uitmaken. Ik snap wel dat je kost wat kost mijn genoemde nadelen van tafel wil vegen. Je goed recht trouwens maar dat neemt niet weg dat dit in mijn ogen wel nadelen zijn.
Die nadelen wogen bij mij niet op tov de voordelen en dus koos ik niet voor rohloff en als ik dan 1000€ kan uitgeven aan mijn bike prefereer ik wat lichtere onderdelen boven die rohloff. Snappie?
Verder nog veel plezier met uw rohloff.