Handleiding p6... :)
Ik rij met mij rohloff 99,9% van de tijd op de weg... Dus het minste extra weerstand valt op... De eerste 1000km moest ik serieus harder trappen voor dezelfde snelheid en maakte de naaf nogal wat lawaai...
Na die 1000km en een oliewissel draaide het iets soepeler.
Misschien dat ik net een had die wat meer inloop nodig had, of 't kan er ook aan liggen dat op 20" wielen en de gigantische overbrenging (65t - 16t) het allemaal wat harder opvalt...
Het is idd zo dat het moeilijke schakelen meestal door hoge belasting komt, maar als je in't stadsverkeer rijdt met een ligfiets, dan wil je graag goed acceleren om niet overhoop gereden te worden
Momenteel staat er nog maar +- 2400km op de naaf dus jah
Winterolie bestaat tegenwoordig niet meer. Het is nu all-season olie of vanaf -15°C gewoon spoelolie ipv de all-season.
Ik denk dat dit een compromis is.
Misschien dat ik binnenkort een winterjasje maak voor m'n rohloff, dan blijft hij ineens ook properder :)
Wat onderhoud betreft doe ik amper iets aan m'n fiets. Af en toe wat (zonnebloem)olie op de ketting et basta... Wanneer ik m'n banden nog'ns moet opblazen weet ik duidelijk door dat'm onderstuurverschijnselen begint te krijgen in de bochten... :)