Beste MTB voor €1000.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

Je hebt een specialized rockhopper comp 2008 voor 1.099 met daarop zeker nog 5 % korting :roll:

Het is dit jaar het lichte M4 frame geworden, er staan DTswiss wielkes op en een XT groep...

Schijfremmen Juicy 2...

Sorry maar dat vind ik een topframe met goede afmontage voor zijn geld ! =P~
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Mountain-Newbie wrote:Bij Salden nu een groot aantal baanfietsen en MTB'sb] aan 44% korting ... :wink:
Mss ook eens een kijkje gaan nemen.

Yep, koopjes....

http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... ageIndex=8
Hans78
Mountainbiker

Post by Hans78 »

Waarom altijd buitenlandse merken?
De belgische merken zijn zeker niet slechter, ik denk dat Minerva zeker een goede prijs kwalitet biedt.
Je hebt daar voor een 1.000 een Minerva Outback met deore groep en LX schijfremmen of een Minerva Starlite met v-brakes deore LX afgemonteerd.
Niet slecht voor 1.000 euro maar het is maar een minerva hé, vergeet niet dat je bij de "grote" merken de naam ook bijbetaald.[/url]
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

De kaders van Bulls zijn niet dezelfde als die van Cube! Ze lijken erop, maar zijn zeker niet dezelfde. Die van Radon zijn wel dezelfde kaders. Mijn ervaring over de Bulls frames is dat ze altijd net wat minder zijn dan die van Cube.(sorry als ik hier mensen mee tegen de schenen schop). De kaders van Canyon zijn overigens zeer goed. Ze komen overal als een van de beste uit de test, zowel voor de stijfheid als het gewicht en afmontage.

Ook het antwoord van weg te blijven van on-line shops kan ik niet goedkeuren. Ik heb mijn Cube LTD5 (nu LTD Race) gekocht met 500 euro korting in Duitsland. Ik kan alleen maar zeggen dat je prijs kwaliteit niet veel beters zult vinden. Een mooi, goed, licht kader en zeer goede afmotage. Ik heb de mijne besteld bij H&S bikdiscount en binnen de 2 weken stond hij voor mijn deur. Het enige nadeel is dat je niet zomaar binnen stapt bij een fietsenmaker om wat onderhoud te laten doen. Je moet er toch zelf wat aan kunnen sleutelen.
Toen ik de mijne kocht kon ik zelfs de Cube Reaction aan dezelfde prijs kopen al de LTD5, maar ik droomde al lang van een LTD5.

Hopelijk ben je hier iets mee. Grtz, RR!
WDB
Mountainbiker

Post by WDB »

Perfect afgemonteerde MTB Gazelle w6 nieuw!!

Bekijk de onderdelen maar eens heel goed dan zie je dat hij perfect is,

Maar 5 keer mee gereden 100% in orde wegens aankoop W8,

Is juist dezelfde Gazelle maar een Full Suspesion

heeft natuurlijk nog bijna 2 jaar garantie.

10jaar op kader

als je de onderdelen bekijkt weet je zo dat hij perfect is!!

kom gerust eens kijken.

segment
mtb

uitvoering
27 versnellingen met xtr derailleur en xt hydraulische dual control schijfremmen (v27d)

aantal versnellingen
27

frame materiaal
premium alu 6061 t6

frame geometrie
mtb compact

frame hoogte
uni 45 m

butted frame
ja

kleur
desert titanium

remsysteem
xt disc

derailleur achter
shimano xtr

derailleur voor
shimano deore xt

crank
truvativ stylo tm

voorvork
verende voorvork rockshox reba sl poplock

stuur
truvativ xr bar

stuurpen
vaste stuurpen smica pro

handvatten
vp foam

zadelpen
vaste zadelpen smica pro (ø 30,0)

velg
shimano whm 565

band
geax suguaro 50-559

spaakpatroon
nee

tandwielen
(44-32-22)

cassette
shimano deore xt 9spd

cassetteverhouding
(11-12-14-16-18-21-24-28-32)

pedalen
shimano pdm 520 spd

veerweg
100

gewicht
11,8 kg

Heb net een Gazelle W 8 gekocht een Full Suspension is verder indentiek aan deze!!

Voor 1100 euro mag hij weg dan verdien je er nog 350 op.

Tel : 0032473804949
befender
Mountainbiker

nieuwe mtb voor 100€

Post by befender »

Beste mensen,

Ik ben zelf ook een beginnend mtb-er uit Brugge. Ik bevind me ook deze situatie: een nieuwe mtb voor 1000€. Ik ben al gaan kijken naar scott en cube. Deze leveren, denk ik goed materiaal af voor die prijs. Langs de andere kant boets ik regelmatig op Granville: licht kader met Sram of XT afmontering! Kennen jullie dit? Zijn dit prijs/qualiteit goede mtb? Of blijf ik er beter af?

Groet... =D>
Borisbeer
Mountainbiker

Re: nieuwe mtb voor 100€

Post by Borisbeer »

befender wrote:Beste mensen,

Ik ben zelf ook een beginnend mtb-er uit Brugge. Ik bevind me ook deze situatie: een nieuwe mtb voor 1000€. Ik ben al gaan kijken naar scott en cube. Deze leveren, denk ik goed materiaal af voor die prijs. Langs de andere kant boets ik regelmatig op Granville: licht kader met Sram of XT afmontering! Kennen jullie dit? Zijn dit prijs/qualiteit goede mtb? Of blijf ik er beter af?

Groet... =D>
Zoals hier reeds gezegd kan je beter een goed kader kopen met een goedkopere afwerking. Shifters, remmen, cranck...kan je veel makkelijker vervangen dan een frame.
Wat je noemt lijkt me zeker niet slecht, laat je zeker niet afschrikken door Granville, mss iets minder bekend dan Scott, maar zeker degelijk en...Belgisch.
populier
Mountainbiker

Post by populier »

Het beste van al lijkt me toch om de gulden middenweg tussen kwaliteit kader en afwerking te zoeken. Zodat ze van kwaliteit wat aan elkaar gelijk zijn :-D .

Een goed merk hiervoor is Canyon. (Ik zelf ben op mijn Nerve XC 6.0 8) aan het wachten, eind deze week heb ik hem :lol: , eindelijk)

Ik raad u de Canyon Grand Canyon 6.0 aan, deze reeks van mtb's is verkozen als topseller bij hardtails in duitsland, dus zal wel niet zo slecht zijn :-D :
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... html?b=146

Of de Yellowstone 5.0 lijkt me ook niet slecht, alhoewel deze dan wel weer een minder goed frame heeft dan de Grand Canyon, maar lijkt me wel niet slecht als instapmodel, maar dat is weer eigen keus:
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... html?b=119

Het grootte voordeel van het aankopen van een fiets bij Canyon is dat de prijs-kwaliteit verhouding zeer goed is, doordat zij rechtstreeks aan de klant verkopen.

Het nadeel is dat ze niet met verdelers werken waar je naderhand naar terug kan voor herstellingen (je kan altijd wel mtb terug opsturen om te laten herstellen, maar dat kan soms wel wat omslachtig zijn).
Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen (was aan het twijfelen met tussen deze en de Specialized FSR XC Comp) om toch bij Canyon mijn nieuwe mtb te kopen, doordat mijne fietsenboer er dit jaar mee gestopt is, en ik nog steeds op zoek ben naar een degelijke andere. (maar die zijn precies niet echt dik gezaaid in mijn regio :-D ) En natuurlijk dat ik voor hetzelfde geld een veel beter fiets krijg.

Moet zien, als je zelf niet zoveel kan herstellen aan je fiets, begrijp ik dat je liever ervoor kiest om je fiets bij een plaatselijke fietsenboer te gaan halen. Maar ja, je moet wel toegeven dat je bij Canyon waar voor je geld krijgt :-D [/url]
Last edited by populier on Tue 04 Dec 2007 15:55, edited 1 time in total.
Borisbeer
Mountainbiker

Post by Borisbeer »

Die Canyon is idd een fijne bike voor zijn geld!
Post Reply