Wat maakt een goede toertocht ?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Wat maakt jou toertocht geslaagd ??

Kameraden, sfeer en omgeving
36
31%
moeilijkheidsgraad, snelheid en verbrande Kcal
24
21%
bepijling, bevoorrading, organisatie
56
48%

Total votes: 116

mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

1 Kameraden, sfeer en omgeving
2 moeilijkheidsgraad, snelheid en verbrande Kcal
3 bepijling, bevoorrading, organisatie

Kan hier geen keuze maken , niet dat ik zo veel eisend ben of zo , maar als er van de 3 punten iets wegvalt ??
Sfeer word mede bepaald door alle 3 de punten voor mij ..

8)
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Eigenlijk zijn alle 3 de punten belangrijk maar doe mij toch maar een uitdagend parcours met technische singletracks en ik ben al wree content.
Als het is zoals in france dan is da voor mij zeer goed,zeker de prijs en verplaatsing telkens waard.
In tegenstelling tot den belgiek #-o
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

een je moet altijd denken dat de organisators hun best doen en moeten doen met wat ze hebben, 2 de uitpijling :genoeg pijlkes zetten , 3 vraag ietske meer, maar hou het niet voor jezelf zoals bij ons in de ksa ,jamaar een club is anders he ,4 als er gevaarlijke punten zijn seingevers ,voor zoveel je er hebt, 5 apre genoeg drank zeker 6 bevoorrading zorg da ge voor de prijs da ge vraagt de mensen er iets voor terug krijgen ,7 douches zorg da de mensen hun kunnen wassen sommige zijn heel vies als je van de jaar naar Avelgem gaat en je doucht kijk links verwarmde kleedkamers, 8 parcour voor mij mag zwaar zijn stoempen en stoempen dan ben je een echte flandrien.9 parking ja da zal bij ons een serieus probleem worden ze hebben aande baan gewerkt jullie mogen in de wijk staan , als je van de autostrade komt pijlen volgen avelgem 10 gratis fietsbewaking 11 altijd zorgen voor veilighied ambulance,12 en voor pechverhelping, enzo 13 vriendelijk zijn en eentje drinken zeker14 bikewas zorgen da er genoeg druk op zit
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

raketwomanFIE wrote:1* het beste uit de streek halen
2*goede bepijling
3*goede bevoorrading
4*goede douches en bike-wash
5*gezellige aprés

't zijn er maar 5 en het behalen ervan vraagt enkel een inspanning van de organisatoren we doen het nog steeds om de medebiker te plezieren niet?!!
ik had t nie beter kunnen omschrijven
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

géén van de 3 opties die je hier kan kiezen

Lot's of singeltracks en technische paadjes en minimum 70% offroad, anders ist voor mij géén mtb :wink:

TT's die aardig in de buurt komen: Olloy, Wechelderzande, Tubize, Okselaar,...
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

Ik rijd mijn wekelijkse tt puur als ontspanning,dus voor mij belangrijk:
Min. 35 a 40 % off-road die BERIJDBAAR is(van 1 of 2 modderbreien gaan we nu ook nie zagen).
Bepijling die je ziet hangen(je moet natuurlijk altijd kijken hè :wink: )
Bevoorading met fruit,koek en sportdrank(meer is leuk,maar hoeft niet)is een must.
Een propere was-en omkleedruimte(douche's of met emmer maakt nie uit maar proper)
parking kun je niet altijd zomaar bijmaken dus daar kun je niet over zagen vind ik.
Grote afspuitplaats voor fiets=heel belangrijk nu dit moment(nat en vol slijk is het niet leuk ergens 20 min staan wachten om je fiets af te spuiten)
En voor de aprés:een lekkere boterham,vlotte bediening en genoeg leffe :lol: :lol: :lol:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

alexi wrote:Ik rijd mijn wekelijkse tt puur als ontspanning,dus voor mij belangrijk:
Min. 35 a 40 % off-road die BERIJDBAAR is(van 1 of 2 modderbreien gaan we nu ook nie zagen).
Bepijling die je ziet hangen(je moet natuurlijk altijd kijken hè :wink: )
Bevoorading met fruit,koek en sportdrank(meer is leuk,maar hoeft niet)is een must.
Een propere was-en omkleedruimte(douche's of met emmer maakt nie uit maar proper)
parking kun je niet altijd zomaar bijmaken dus daar kun je niet over zagen vind ik.
Grote afspuitplaats voor fiets=heel belangrijk nu dit moment(nat en vol slijk is het niet leuk ergens 20 min staan wachten om je fiets af te spuiten)
En voor de aprés:een lekkere boterham,vlotte bediening en genoeg leffe :lol: :lol: :lol:
35 à 40% offroad en bijna géén modder #-o #-o #-o dan kan je evengoed op de baan gaan rijden hé :wink: t gaat hier over MTB hé
Fish
Mountainbiker

Post by Fish »

Wat verwacht ik op vlaamse TT:
1/ 60% offroad
2/ één goede bevoorrading
3/ een nieuw pad, nieuw bos, een stukje privé waar we anders niet mogen of kunnen komen
4/ duidelijke wegwijzers en waarschuwingen gevaarlijke (kruis)punten

Wat is te vermijden op vlaamse TT:
1/ uitgebreide modderstroken
2/ rijden over mais- of aardappelvelden
3/ inschrijvingen boven 5euro

Wat verwacht ik in de Ardennen:
1/ 90% offroad
2/ singletracks,techniek en super afdalingen
3/ douches omdat ik nog ver naar huis moet
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

zeg MADRISTA666 ik had het over 35 à 40 %MINIMUM.EN met berijdbaar bedoel ik geen modderbreien waar je wiel tot 20 cm in wegzakt en waar je van armoe te voet door moet :evil: ,JA!!!Maar ja, voor velen ist nooit genoeg hè.Meer bergen ,meer modder ,meer off-road jaja 110% off road is nog nie genoeg.En als we het nie krijgen dan krijgt de toertocht een hoop kritiek op het forum [-X [-X .Nen TT is voor iedereen en moet toegankelijk zijn voor allen en zekers de kids,of gaat ge ook zeggen dat ze maar op de baan moeten gaan rijden. :evil:
jolini
Mountainbiker

Post by jolini »

Ik heb nu ongeveer een tiental tourritten gedaan en ben eigenlijk nog nooit teleurgesteld geweest hier in het Limburgse. (Neerpelt, Mergellandroute, Heusden-Zolder, Halen, Lummen, Houthalen, Camba-tour Genk,....).

Tochten waren altijd goed georganiseerd met goede bewegwijzering en bevoorrading. Je rijdt door plaatsen waar je anders nooit komt en op vele plaatsen door prachtige natuurstreken.

Het is ook wat je ervan verwacht natuurlijk. Ik kan goed begrijpen dat je als mountainbiker zoveel mogelijk het asfalt wil vermijden en het liefst van al je hart ophaalt in het bos en op de hei en door het veld...Ikzelf ook, doch ik ben al regelmatig blij geweest met een stuk asfalt om wat te kunnen recupereren van zware stukken.

Waar ik wel zeker van ben is dat elke organisatie bedankt mag worden voor hun inzet en enthousiasme waardoor wij elke week kunnen genieten van een tocht!
Post Reply