11/11/07 Ossendrecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Toffe tocht en zelf vond ik dat het moddergehalte zeer goed meeviel.
De bosgrond zorgt ervoor dat de brij niet aan banden en andere onderdelen blijft kleven.
Nergens last gehad van volgelopen banden bvb.
Bij bike-maat Bulls-eye bleek dit toch ook het geval.
Gelukkig mijn '1-vitesse-bike' nog net op tijd klaargekregen.
Trapas terug levend gekregen maar de body kreunt en protesteert bij elk steil klimmetje.
Voelde mij als een vis in het water, of mss beter als een varken in de modder :lol: met de wat grotere wielen en nooit schakelprobs :wink:
Alleen zijn de schijfrem-blokjes weggesmolten als sneeuw voor de zon :evil:
Inrijden, bakken op de kookplaat, alles al geprobeerd en niets helpt #-o .
In streken met klei-of leemgrond zouden er zelfs velen de aankomst niet halen bij deze weersomstandigheden imo.
Toch 80% van deze tocht was goed bollend, allé volgens mij toch...
Het bos gaf bescherming tegen de snijdende wind, dat kon je op het einde goed voelen op die zandweg in de open vlakte richting eindmeet :wink:
De Burchtse tt volgende zondag zal ons pas met een diarree van échte modder om de oren kletsen. :lol:
Last edited by Dickie on Mon 12 Nov 2007 20:28, edited 1 time in total.
imre
Mountainbiker

Post by imre »

properfietsje dat doe ik thuis wel ik heb nooit zin om inde koude te wachten, de douchen waren daar integen een heerlijke gewaarwording, na aldat vocht en de wind.
De soep was ook lekker. Mag ook wel na zoveel afzien op 59km
Groeten Imre entot volgendjaar :lol: :lol:
dickino
Mountainbiker

3 X

Post by dickino »

Hallo,

Mijn 3e keer in Ossendrecht in voor de eerste keer zo'n zwaar parcours.
We waren met 3 vertrokken vanuit Brugge ( met de auto ) :P en al was er veel modder en slijk volgend jaar doen we die verplaatsing zeker weer ( 130 km ).
Echt een prachtig parcours. Door die modder hebben we de laaste splitsing niet genomen maar toch hadden we 55 km. Allemaal totaal kapot zodat we een snert gedronken hebben ipv Leffe. :drunk:
Als het zo'n weer is moeten ze toch een betere afspuitplaats hebben, het enige minpunt.

Tot volgend jaar ...
mt-biker
Mountainbiker
Location: zandstra ATB handmade deore XT/ bianchi via nirone 7 alu/carb ult-105 mix compact

Post by mt-biker »

heb ook na 33 km terug gedraait naar huis. had er dervoor al 10 opzitten van naar ginder te rijden dus was al bij al toch men normale aantal km dat ik doe op een zondagmorgen :P
Tirad
Mountainbiker

Post by Tirad »

Was me idd het tochtje. Was met goede moed begonnen aan 54 km, maar had na enkele km al door dat dit niet ging lukken. Ben ook na bevoorrading teruggereden omdat remblokjes op waren. Heb aan de eerste modder ook nog een oogonsteking opgeloppen ... En toch komen we zeker terug !
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

INKORTEN INKORTEN MIETJES ? ZO EEN PRACHTIGE TOCHT :-D MOET JE HELEMAAL DOEN (zoals wij). buiten de modder
(met als gevolg remblokken v&a weg en een schijf naar de kl... een spaak af, ketting en buitenblad versleten en nu ook nog mijn bracket vast.
Veel te laat thuis omdat we er langer op reden dan gedacht daardoor mijn eten koud en een vrouwke dat boos was.)
buiten dit was het heel tof .....
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

'T groot mes wrote:INKORTEN INKORTEN MIETJES ? ZO EEN PRACHTIGE TOCHT :-D MOET JE HELEMAAL DOEN (zoals wij).
buiten dit was het heel tof .....
Inderdaad veel te mooi om deze in te korten eens je aan het biken bent en niet verkleumt bent van de kou is dat toch goed te doen (imo)
Post Reply