LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

frawiwi wrote:als getrouwde papa met kinderen vind ik die 4 dagen telang.
2 of 3 dagen zou volgens mij meer dan genoeg moeten zijn, misschien dan nog lastiger maken???
neem uw familie mee naar http://www.olfossedouth.com/
die kunnen hun daar zeker amuseren (oa zwembad)
en je hebt er van die familiekamers
en ze gaan mee eten in het restaurant waar iedereen van de lcmt eet

dan kun je nog kiezen wat en wanneer je rijdt
dirtymtbiker
Mountainbiker

lcmt

Post by dirtymtbiker »

het zal nooit goed zijn voor iedereen!

houden zoals nu : elke goed getrainde rekreant kan nu nog proberen de lcmt uit te rijden=uitdaging

4dagen en minder lastig: véél meer die gaan meedoen, met alle gevolgen van dien, voor voorzieningen logies, eten, opstopping start enz

meer dan 4 dagen: da's voor een elite groepje, dwz doorgetrainde mannen, duurder, meer verlof nemen(niet zo evident als je kind-gezin hebt),
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Hoi,

Persoonlijk vind ik deze formule super. Je spreekt er de recreatieve biker aan maar ook de competitie biker. Het is een zware dobber om 4 dagen te koersen maar ieder rijdt op zijn tempo. Ik begrijp dat dit voor sommige bikers (te) veel afstand is maar het is toch marathon biken hé ! Maak er elke dag 60 km van dan heb je het marathon gebeuren niet meer.

Ik neem de transalp als voorbeeld. Deze is nogal zwaar maar aan de start komt een bijzonder uiteenlopend publiek van wedstrijdbiker ( prof) tot recreatieve biker. Dit heeft volgens mij juist zijn charme van het marathon mountainbike.

Nu hopen dat er veel deelnemers zijn voor de LCMT 2008 !

Wanneer zijn de etappe's bekend ?
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Hoi,

Persoonlijk vind ik deze formule super. Je spreekt er de recreatieve biker aan maar ook de competitie biker. Het is een zware dobber om 4 dagen te koersen maar ieder rijdt op zijn tempo. Ik begrijp dat dit voor sommige bikers (te) veel afstand is maar het is toch marathon biken hé ! Maak er elke dag 60 km van dan heb je het marathon gebeuren niet meer.

Ik neem de transalp als voorbeeld. Deze is nogal zwaar maar aan de start komt een bijzonder uiteenlopend publiek van wedstrijdbiker ( prof) tot recreatieve biker. Dit heeft volgens mij juist zijn charme van het marathon mountainbike.

wo
Mountainbiker

Post by wo »

Hoi,

Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

4 dagen is een mooie tijdsmarche.
2-3 dagen is niet echt een 'tour', wat de LMCT toch wel een een beetje is.

voor de 10 jarige editie, 4 dagen die afstanden met technisch terrein, is zelfs mooi meegenomen.
Het geeft dat beetje xtra uitstraling, en ook, voor degenen die willen meedoen - al dan niet competitegericht in het hoofd - zal de voldoening veel groter zijn, dan men ze stuurt over een minder technisch, en/of minder dagen na elkaar.

ik denk dat na deze editie, er nadien veel meer positieve reacties gaat zijn
en al snel uitkijken naar editie nr 11.

ook naar buiten toe op de kalender, gaat het meer uitstraling geven.
voordeel van een 4-tal dagen is, dat het veel makkelijk op een internationale kalender past.
en organisatorisch is het ook allemaal veel beter te doen. om dat een week of langer vol te houden, moet je al met veel volk zijn qua organisatie... en aldus veel moeilijker haalbaar, ook financieel.

nog een voordeel is, dat het op deze manier, ook voor meer mensen haalbaar is om deel te nemen.

voor de mensen die de deelnemers volgen, zou het leuk zijn mocht er enige randanimatie zijn. Plaatselijke besturen (op plaats van aankomst) en middenstand kunnen daar veel in doen.
maar dit moet natuurlijk mogelijk zijn, want het is zo al niet makkelijk dit soort wedstrijden te organiseren en in goede banen te leiden.

ik denk dat er al heel wat mensen, deze editie hebben aangekruist. :wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

idd.....en dan vernemen dat je dochter haar eerste communie op 1 mei valt....dedju !
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

pvandebe wrote:idd.....en dan vernemen dat je dochter haar eerste communie op 1 mei valt....dedju !
Is minder erg dan te vernemen dat je dochter 40 jaar gaat worden...dedju.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Fons Moors wrote:
pvandebe wrote:idd.....en dan vernemen dat je dochter haar eerste communie op 1 mei valt....dedju !
Is minder erg dan te vernemen dat je dochter 40 jaar gaat worden...dedju.
Dat zij 40 jaar gaat worden vind je niet zo erg schat 'k, wel dat je dan weet hoe oud JIJ wel bent ondertussen :D
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

beetje zonde dat de competite enkel in DUO kan. Er zijn vast een heel deel mensen die competitief willen rijden, maar niet de mogelijkheden / mensen kennen om duo te rijden. En recreatief vinden velen geen optie omdat een deel van de uitdaging (de drang van de competiterenner, je kent dat wel.. :wink: ) wegvalt....
dus deze vallen allen uit de boot? of moeten recreatief gaan??

een vraag die waarschijnlijk velen zullen stellen
Post Reply