16/11/2007 Torhout (nachtrit)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

Zal er zeker ook zijn, maar aan de late kant.
Kwerk tot 19u, vandaar..
misschien dat de vrouwkes ook meekomen :-)
tot vrijdag
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

slijkcrosserke wrote:
katrien20 wrote: Hoelaat vertrekt de forumtrein precies???
Ik had dezelfde vraag op mijn lippen branden.
Kwestie dak de gasten van de mikke kan informeren.
Ze zouden graag met het treintje meerijden :bounce:
Pepeetje en ik zullen er zijn tegen 19u.
Inschrijven,de sfeer een beetje opsnuiven,een babbelke hier en daar en wachten op de laatkomers.

Ik vermoed dat het startschot zal gegeven worden rond 19u30 van de forumtrein.

Zorg dus dat ge den trein niet mist!!!!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Bij deze ook nog eens een oproep aan alle twijfelaars en pessimisten wat het weer betreft. :(

KOM NAAR DE NACHT VAN TORHOUT!!!!
:bounce: :bounce:

Dit is de koninginnerit van de nachttochten!!!! =P~ =P~
De beste en perfecte organisatie in het Torhoutse!!! =D> =D>

Genieten en de sfeer opsnuiven,daar draait het allemaal om. 8) 8)
Het is geen wedstrijd,dus voor wie bang is in het donker,dit is voor niks nodig.Rijd uw tempo en indien mogelijk probeer dit met vrienden of in groep te doen.Er heerst een fantastische ambiance langs het parcours,op de bevoorrading en in den aprés. :drunk:

Een must voor iedere biker!!!! :P :P

Wie Torhout "by night" éénmaal gereden heeft,komt ieder jaar terug!!!! =P~ =P~ (o)
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Moet hierin VTT-tje zeker bijtreden. 'k Heb vorig jaar voor 't eerst deelgenomen aan de nachtrit in Torhout, en da's zo goed bevallen dat 'k dit jaar weer zeker mee doe.
Ben ondertussen ook gaan meerijden in Zele aan de nachtrit, en de eerlijkheid gebiedt ons toch te zeggen, dat ze daar qua organisatie gerust naast Torhout mogen gaan staan. Uiteraard kun je in Torhout half november het Haloween-thema niet meer gaan uitspelen, maar we twijfelen er niet aan dat het zeker weer in orde zal zijn in Torhout. Of ik de forumtrein haal of niet, weet ik niet, we zien wel.
verigens ligt dat tempo van die trein voor mij toch wat te hoog zo bleek in Zele, maar 'k zal proberen te compenseren op 't vlak van lichtsterkte.
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Ik ben bang in het donker!!!!!!!!!!!!!!!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Niemand is perfect, ook wij niet en dat weten we zeker en vast. Wij proberen voor iedereen een zo aangenaam mogelijke tocht te organiseren en leren steeds uit de opmerkingen (als die er zijn).

En inderdaad Rik C, de organisatie van Zele (en andere nachttochten) was volgens deelnemers van onze club uitstekend te noemen. Halloween is het thema van de tocht in Zele, maar in Torhout hebben we de Spookwegel (op de grote afstand) en die zal dit jaar een Halloweentrekje hebben!
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

lucky22, Lucienne22 en Kurt vertrekken om 19u vanuit Grimbergen. Is toch 1u10 rijden voor ons naar Torhout dus we zullen pas om 20u10 toekomen. Naar het naar uitziet zullen we de forumtrein dus missen.

Misschien een 2e forumtrein om 20u30?
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Heb nog nooit een nachttocht gereden maar als ik zie hoeveel forumbikers er naar Torhout zullen afzakken dan kan ik niet achterblijven.
Je moet dus toch niet zot zijn om zo'n toer te rijden!!!!
See you at Friday!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Nog wat parcoursinfo.
Het aantal offroadzones (dit jaar voor het eerst aftellend genummerd, in hoeverre je ze 's nachts natuurlijk zult zien?) is voor de grote afstand uiteindelijk 25 geworden, voor de kleine 18. De afstanden zijn zoals aangegeven 27 en 37. De splitsing bevindt zich in Groenhovebos na bijna 22km.

De rit start direct met een offroadstrook (locals zullen al wel weten welk stukje dat is). De tweede offroadstrook is kort, maar zal voor sommigen toch al wat kracht kosten. Een beetje opwarming zal ook nodig zijn, want dan komen jullie in de Warande voor het technisch parcours by night.

Na de Warande gaat het richting Wijnendale. Zoals hierboven vermeld, mogen we 's avonds niet meer door het domein d'Aertrycke (jammer, maar wet is wet). Hierdoor trekken we nu naar Wijnendale City en zo naar Aartrijke. We dwarsen hierbij de Aartrijkestraat, dus eventjes opletten! Na het dwarsen krijgen jullie zone 16 en dat zal voor velen wellicht een kuitenbijtertje zijn! Alles geven mag gerust, want daarna wordt de ondergrond wat lichter en komt de bevoorrading in zicht. Die valt op zo'n 13km. Een beetje vroeg misschien maar dat komt vooral door enkele nood-last-minute parcours wijzigingen. Voor de kleine tocht zijn we dan al halfweg en is het zwaarste al wat achter de rug. Voor de grote afstand volgt wel nog een duwtje, maar denk aan de après en pannenkoeken! Die zullen u staande houden!

Na de bevoorrading gaan we direct offroad, maar dan volgt de gevaarlijke oversteek op de Torhoutsesteenweg in Veldegem. Volg de instucties! Door deze oversteek volgt ook het langste roadstuk van de rit. Daarna volgt een zwaarder stuk en de passage langs het Plaisirbos. Enkele kilometers verder volgt de passage door het donkere Groenhovebos. Hier neemt de grote tocht afscheid van de kleine tocht.

De grote afstand heeft bij het verlaten van Groenhovebos de keuze bij zone 11, de Spookwegel. Ofwel gemakkelijk op de baan blijven, ofwel meer dan 1300m offroad, maar 'moeilijk', zeker gezien het donker zal zijn. Vandaag al wat gaan draineren en snoeien. Het is nog te doen en gezien de weersvoorspelling zal de Spookwegel wellicht terug aanwezig zijn. Wellicht een van de donkerste en zwaarste stukken in het parcours.

Daarna doen we enkele Lichterveldse Velddreven aan (wat dacht ge met zo'n nickname). Die kunnen er zwaar bij liggen, maar nu zijn de meeste nog goed te doen. Er is er eentje na jaren terug bij en eentje is al in geen jaren meer in een tocht voorgekomen. Uiteindelijk keren we naar Groenhove terug waar de 27 terug aansluit. Er volgt nog een klein lichtspektakel en een mooie voetweg om daarna langzaam naar Torhout centrum terug te keren, waar jullie kunnen aanschuiven voor een warme pannenkoek.
groten tetter
Mountainbiker

Post by groten tetter »

:-D :-D :-D Alle reacties kloppen, de Torhoutse nacht vtt is niet te missen. De tetters zullen talrijk aanwezig zijn. Zet de bokma maar koud! :wink: :wink: :wink:
Post Reply