Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
gian-claudio
Mountainbiker

Post by gian-claudio »

Een beetje "zoeken"
Ivo had toen geschreven :
De convertors tussen de bestandsformaten staan op pagina 1 van het kraksontracks topic.

Je moet een file converteren naar een .gpx file en dat met het programma
Gpx2Crs converteren naar een .crs extensie.

Vervolgens kan je het met Trainingscenter importeren in je Edge.
Flower2
Mountainbiker

Post by Flower2 »

gian-claudio wrote: Vervolgens kan je het met Trainingscenter importeren in je Edge.
Is dat niet via Motionbased ?
Via mijn versie van trainingcenter kan ik dat niet importeren ?
Pips
Mountainbiker

Post by Pips »

Heb het ook via motionbased geprobeerd en dat werkt ook bij mij niet.

Krijg in het venster te zien:

- Error transferring data to EDGE 205
Software Version 2.30 on Garmin GPS
- Unable to write to USB communications device (Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.)

- No device Found on Communicatiepoort (COM1)
- No device found on USB ports
Pips
Mountainbiker

Post by Pips »

Heb het terug geprobeerd via motionbased en nu werkt het wel met mij.

Dank u.

GRTZ
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Sinds enkele weken een Edge 205 in mijn bezit (nieuw gekocht op ebay voor 128 euro)

Ben er vrij tevreden over, al 1 track opnieuw gereden die ergens op internet stond en al enkele tracks zelf opgenomen. Toch wel een ferm ding die me nog veel plezier gaat opleveren :-)

Goede ontvangst, scherm goed zichtbaar, batterij levensduur valt reuze mee (hopelijk blijft dit zo)
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Het heeft een tijdje geduurd (+-maand) maar eindelijk de edge305 terug uit reparatie en wat blijkt het is een volledige nieuwe gps unit, dus dat is wel mooi.

RMA via Futurumshop gaat vrij eenvoudig, probleem via e-mail versturen, je krijgt dan een RMA nr en je kan het dan opsturen naar hun.
Zij verzenden het dan door naar Garmin, terugsturen gaat ook terug via Futurumshop.
Je word op de hoogte gehouden via email, status van reparatie en wanneer het verzonden is.
Futurumshop betaald gedeeltelijk u verzendingskosten terug tot max. 7.5euro als je een bewijs hebt van de post, het terugsturen is kosteloos.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Zijn er forumleden die hun Garmin de USA kochten?

Indien positief : Kan je de Edge in het Nederlands plaatsen?

Ik kan die Edge 305 in de USA kopen voor amper €126, maar zit dan natuurlijk met het garantie probleem.

En nog een vraag : wie van de forumleden gaat er ook gaan lopen met zijn Edge? Bestaan er systemen waar je de Garmin aan je pols kan vastmaken?

Bedankt!!!
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik zou de dat 'garantieprobleem' toch niet overdrijven.
Garantie heb je altijd. Koop je in de US dan moet je bij problemen tijdens de garantieperiode je toestel naar Garmin Europe (de UK dus) sturen.
En of je je toestel nu naar de UK stuurt of naar een internetdealer in pak bv. Nl, dan kost dat ongeveer evenveel (ongeveer 10€ voor een verzekerde zending).
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

@ Joris : Mijn cadansmeter was laatst stuk . Men hele ding binnen gedaan bij Ataf Westerlo, waar ik hem gekocht had . Ik had hem op 1 week al terug .
Knappe service van Garmin (of Formar) .

@ I Mac : Ik ga er ook mee lopen , ik steek hem dan in men zak of houd hem gewoon vast .
Straffe Fons
Mountainbiker

Post by Straffe Fons »

Wanneer ik mijn edge aan de pc hang, gaat de trainingcenter open en mijn geschiedenis wordt naar trainingcenter geüpload; Tot daar alles goed maar waar kan ik die koersen nu terugvinden op mijn computer (om hen bijvoorbeeld, na transformatie gpx en gdb, kunnen door te mailen naar kraksontracks). Zelfs de zoekfunctie van de PC (windows Xp) weet deze .crs files niet te lokaliseren.
Iemand een antwoord ?

Beste wensen en uiteraard veel mtb plezier zonder ongelukken voor alle bikesters en bikers van det forum

SF
Post Reply