8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Iegienie wrote:We proberen het parkoers zo in te delen dat het enerzijds goed te doen is voor elke biker die eens "wat meer wilt", en voor elke biker die van zichzelf vindt dat hij nen superman is.

En inderdaad, die eerste klim is voor een bepaald stukje in sommige omstandigheden vrij pittig. Maar dat is al bij al maar een paar meter waar het er echt op aankomt om fijn technisch te werk te gaan en het korrecte spoor te kiezen. Dat is mountainbiken op de grens he : ofwel lukt het, ofwel lukt het net niet. Nergens is het echter zo dat het zowiezo nooit lukt.

Na die klim komt trouwens nog den bosberg, alles goed te doen, maar daarna moet ge toch wel effe uitpuffen. En op ons parkoers kan dat dus, want na elke bergzone komt een korte of lange zone waar je effe op uwen plooi kunt komen.

Maar dat is dus het mooie aan ons parkoers : we pakken echt alles alles alles mee wat er te beleven is in onze streek, geen compromissen. Maar, het moet wel te doen blijven. EN, imho, is het allemaal te doen, tenzij je je opblaast, dan is het niet te doen. Maar dat is nu juist de kunst van het marathon rijden : blaas je nergens op, en rij toch zo snel mogelijk.
Versta me niet mis,
ik vind het heel leuk dat dat stuk er in zit, zeker en vast, maar ik denk dat het misschien té vroeg komt.
Maar ik vertrouw op jullie kunde, dat hebben jullie al genoeg bewezen!
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Ik denk dat ik deze volgend jaar ook eens ga doen. Al veel goeie dingen over gehoord, maar nog nooit deelgenomen.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Kevindn wrote:Ik denk dat ik deze volgend jaar ook eens ga doen. Al veel goeie dingen over gehoord, maar nog nooit deelgenomen.

SHAME ON YOU !!
Enkel na deze chronorit mag je jezelf een volwaardig mountainbiker noemen MAAR..... vergis U niet het Hageland ligt in dardennen [-o<
vaeske
Mountainbiker

Post by vaeske »

ik zal er zeker terug zijn voor de derde keer en ik zal nog is proberen om mijne tijd iets te verbeteren normaal moet da wel lukken als het weer beter is als vorig jaar
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

ik zal er ook zeker zijn ! voor de 2de keer dan :-D en hopelijk net iets beter weer dan dit jaar :drunk:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

denk eraan deze ook mee te doen ook al is het voor hem gewoon uit te rijden omdat dees mijn tweede jaar is dat ik op de mtb zit. :lol:
En moet vervoer vinden.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

devil biker wrote:denk eraan deze ook mee te doen ook al is het voor hem gewoon uit te rijden omdat dees mijn tweede jaar is dat ik op de mtb zit. :lol:
En moet vervoer vinden.
Gewoon doen devil!
D.
Mountainbiker

Post by D. »

Iegienie wrote:
zaskar72 wrote:
Iegienie wrote:@zaskar72 : ik vind dan wel dat ge uwen nickname moet veranderen in zaskar51_hagelandsechrono_goes_for_gold_en_al_dedie_die_nie_afkomen_zijn_platte... J*N*TT*N?

HAHA WACHT MAAR TOT IKU DE MAIL ZEND DIE JIJ ME ZENDDE NA DE EDITIE 2007... =D> :lol: ALS GE U DAAR AAN HOUDT STA IK WEER AAN DE START...MAAR GOUD HALEN DA'S NI VOOR MIJ WEGGELEGD DAARVOOR GENIET IK TE GRAAG VAN DE TOCHT IPV ZE AF TE RACEN EN NIKS TE ZIEN WANT HET IS MOOI IN DARDENNEN =D>

Morgen gaan we trouwens gaan verkennen, kwestie van op tijd alle dossiers binnen te krijgen bij de gemeente dat als weer iets moeten veranderen (grrr) dat we tijd genoeg hebben.

We gaan namelijk proberen om een paar stukskes die we vorig jaar verloren zijn terug op te pikken, kwestie van jullie - as usual - uitermate straf te kunnen plezieren ende te behagen !!!
We gaan ons wel (proberen) aan de limiet van 80km te houden. GRAAG Ergens vind ik dat een mooie afstand : niet te ver om het toch voor iedereen doenbaar te houden, ver genoeg om het element "exact doseren" in te bouwen.

"ik wist niet dat het hageland in dardennen lag" is en blijft ons motto !!! JA DA'S ECHT EEN WAARHEID ALS EEN KOE DIE NAAR EEN TREIN KIJKT..

vallen, zwaar vallen kan op elke plaats hoor.

zo trok ik persoonlijk "wit" weg toen ik hoorde dat men aan de laatste bevoorrading gewoon aan 40km/h de baan over knalde. Een baan waar je nu eens echt NIKS ziet afkomen, en waar er door de auto's veel te snel gereden wordt.
die biker was ikke,

nog altijd vrolijk aan t biken , littekens zijn er wel nog maar zullen na verloop van tijd wel vervagen. De plastische is voor later :wink: iet of wa biker moet hier en daar een litteken hebben :wink:

allee ik zal ook van de partij zijn , heb mijn gedachten op Ardennes Trophy en daarna op de hagelandse gezet.

See you
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Dominiek wrote: die biker was ikke,

nog altijd vrolijk aan t biken , littekens zijn er wel nog maar zullen na verloop van tijd wel vervagen. De plastische is voor later :wink: iet of wa biker moet hier en daar een litteken hebben :wink:

allee ik zal ook van de partij zijn , heb mijn gedachten op Ardennes Trophy en daarna op de hagelandse gezet.

See you
er zijn drie soorten bikers :
1. bikers zonder littekens. Ook wel zanettebikers genoemd

2. bikers die van elk litteken weten waar het gebeurd is en er een fantastisch verhaal bij kunnen vertellen. Dat is een pril stadium van bikerisme. Gevaarlijk, want reeds moeilijker om te genezen.

3. bikers die zo veel littekens hebben dat ze begot niet meer weten welk litteken bij welke val hoort. Ook zij kunnen fantastische verhalen vertellen, een beetje zoals vissers. Hier spreken we over een wat vergevorderde staat van bikerisme. Hoewel het chronisch is, wordt het nog niet terugbetaald door de ziekenbond.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Iegienie wrote:
Dominiek wrote: die biker was ikke,

See you
er zijn drie soorten bikers :
1. bikers zonder littekens. Ook wel zanettebikers genoemd

2. bikers die van elk litteken weten waar het gebeurd is en er een fantastisch verhaal bij kunnen vertellen. Dat is een pril stadium van bikerisme. Gevaarlijk, want reeds moeilijker om te genezen.

3. bikers die zo veel littekens hebben dat ze begot niet meer weten welk litteken bij welke val hoort. Ook zij kunnen fantastische verhalen vertellen, een beetje zoals vissers. Hier spreken we over een wat vergevorderde staat van bikerisme. Hoewel het chronisch is, wordt het nog niet terugbetaald door de ziekenbond.
ik heb ( van te fietsen, allé te vallen..) 2 littekens tot welke cat behoor ik dan?
maar heb er in totaal wel een pak meer maar das ni altijd met een mooi verhaal aan vastgeknoopt..
Post Reply