Overschoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
Tovaco
Mountainbiker

Overschoenen

Post by Tovaco »

Mannen (of vrouwen) ik heb een vraagje.

Zaterdag een paar overschoenen gekocht voor mijn Shimano klikschoenen (die van de promotie). De overschoenen zijn van neopreen (merk weet ik niet meer maar volgens LBS goede kwaliteit) en hebben een bijna volledig gesloten rubberen zool (enkel een gaatje waar de klikker zit). Ik heb gemerkt dat er ook overschoenen zijn zonder zool maar met enkel een riempje onderaan om rond de schoen te doen.

Heb ik de juiste of de verkeerde keuze gemaakt? Ga ik met de volledige rubberen zolen niet heel hard glijden, tewijl ik met de riempjes het profiel van mijn schoenzolen kan gebruiken? Hoe snel slijten/scheuren de naden tussen het neopreen en het rubber van de zool? Iemand ervaring?
blades
Mountainbiker

Post by blades »

Mijn ervaring:

Als je een volledige zool hebt onderaan komt er weinig modder/water langs daar binnen in de schoen. Dat is het voordeel. Nadeel is, als je veel wandelt dat die zool nogal rap verslijt. Zeker als je van die voetbaltoppen onderaan je schoen hebt.

Frank
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Mijn ervaring:

Overschoenen welke uitvoering dan ook, steeds schoven ze vooraan van mijn schoenen, meestal als ik eens van de fiets moest. Met scheurende naden nooit last gehad. Het was ook altijd een heel gedoe om die over mijn mtb schoenen te krijgen. Wat een gepruts was dat altijd zeg. [-X
De 2 toppen van mijn schoenen scheurden heel snel 2 gaten in de onderkant van de overschoen, ook al was die onderaan verstevigd. :cry:
Beschermen wel steeds goed tegen extreme koude en nattigheid, dus in de winter zeker een aanrader!

Nu rij ik al 2 jaar rond met de Northwave Celcius =D>
Zalig, voor mij nooit geen overschoen meer.
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Post by BikeSport.be »

second that.

Overschoenen zijn beuh. een goede winterschoen gaat 4 tot 5 seizoenen mee, een overschoen een seizoen, en ze doen nog niet waar ze voor bestemd zijn: je voeten droog houden. De prijs van een 'goede' overschoen is al gouw 40 euro. Voor 150 euro kan je een exht goede overschoen vinden in GORE-Tec en die doern het zaakje wel.
Rallyman
Mountainbiker

Post by Rallyman »

Heeft er iemand ook een probleem met die overschoenen?
Zo is er bij mij altijd aan de binnenkant van die "kousen" door de wrijving met pedaalstang na een tijdje een gat.

Zo moet ik na elke winterseizoen nieuwe overtrekken kopen...

Iemand die dat ook heeft of die een idee heeft om dit te verhelpen?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

die dingen in de vuilbak smijten en goede winterschoenen ala northwave celius kopen :roll: Een aankoop die je je echt niet zal beklagen.
Rallyman
Mountainbiker

Post by Rallyman »

kenny wrote:die dingen in de vuilbak smijten en goede winterschoenen ala northwave celius kopen :roll: Een aankoop die je je echt niet zal beklagen.
da zijn dan ook kliks?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

kan je gebruiken met alle types klikpedalen ja
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Ik heb water -en winddichte kousen van Sealskin® gekocht.

Voor mij ook geen overschoenen meer. :bounce:
Post Reply