Mannen (of vrouwen) ik heb een vraagje.
Zaterdag een paar overschoenen gekocht voor mijn Shimano klikschoenen (die van de promotie). De overschoenen zijn van neopreen (merk weet ik niet meer maar volgens LBS goede kwaliteit) en hebben een bijna volledig gesloten rubberen zool (enkel een gaatje waar de klikker zit). Ik heb gemerkt dat er ook overschoenen zijn zonder zool maar met enkel een riempje onderaan om rond de schoen te doen.
Heb ik de juiste of de verkeerde keuze gemaakt? Ga ik met de volledige rubberen zolen niet heel hard glijden, tewijl ik met de riempjes het profiel van mijn schoenzolen kan gebruiken? Hoe snel slijten/scheuren de naden tussen het neopreen en het rubber van de zool? Iemand ervaring?
Overschoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Schijfrem
- Mountainbiker
Mijn ervaring:
Overschoenen welke uitvoering dan ook, steeds schoven ze vooraan van mijn schoenen, meestal als ik eens van de fiets moest. Met scheurende naden nooit last gehad. Het was ook altijd een heel gedoe om die over mijn mtb schoenen te krijgen. Wat een gepruts was dat altijd zeg.
De 2 toppen van mijn schoenen scheurden heel snel 2 gaten in de onderkant van de overschoen, ook al was die onderaan verstevigd.
Beschermen wel steeds goed tegen extreme koude en nattigheid, dus in de winter zeker een aanrader!
Nu rij ik al 2 jaar rond met de Northwave Celcius
Zalig, voor mij nooit geen overschoen meer.
Overschoenen welke uitvoering dan ook, steeds schoven ze vooraan van mijn schoenen, meestal als ik eens van de fiets moest. Met scheurende naden nooit last gehad. Het was ook altijd een heel gedoe om die over mijn mtb schoenen te krijgen. Wat een gepruts was dat altijd zeg.
De 2 toppen van mijn schoenen scheurden heel snel 2 gaten in de onderkant van de overschoen, ook al was die onderaan verstevigd.
Beschermen wel steeds goed tegen extreme koude en nattigheid, dus in de winter zeker een aanrader!
Nu rij ik al 2 jaar rond met de Northwave Celcius
Zalig, voor mij nooit geen overschoen meer.
- BikeSport.be
- Mountainbiker
- Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ
Post by BikeSport.be »
second that.
Overschoenen zijn beuh. een goede winterschoen gaat 4 tot 5 seizoenen mee, een overschoen een seizoen, en ze doen nog niet waar ze voor bestemd zijn: je voeten droog houden. De prijs van een 'goede' overschoen is al gouw 40 euro. Voor 150 euro kan je een exht goede overschoen vinden in GORE-Tec en die doern het zaakje wel.
Overschoenen zijn beuh. een goede winterschoen gaat 4 tot 5 seizoenen mee, een overschoen een seizoen, en ze doen nog niet waar ze voor bestemd zijn: je voeten droog houden. De prijs van een 'goede' overschoen is al gouw 40 euro. Voor 150 euro kan je een exht goede overschoen vinden in GORE-Tec en die doern het zaakje wel.