11/11/07 Ossendrecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Dat was weer lekker modderdabben. :-D
De 55 km gedaan (die er 59 was) en toch wel leeggereden aangekomen.
De eerste modderplassen wat proberen te ontwijken maar na een tijdje was het gewoon erdoor vlammen.
Kleine kinderen die we zijn hebben we ons weer goed geamuseerd.

Veel last gehad van een vastslaande ketting en het achterste remblokje van mijn V-brakes is nogal wat gekrompen.

We zijn vertrokken om 10:00, het was echt niet druk onderweg.
De bevoorrading zat wat door zijn voorraad, maar er waren nog bananen genoeg en warme chocomelk + sportdrank.

Mooie en zware tocht, aanrader.
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Vorig jaar hier voor de 1ste keer geweest en wou deze absoluut niet missen dus weer of geen weer, Dickie en ik naar Ossendrecht en we konden niet vroeg genoeg zijn bij aankomst aan de Drie Schaar was alles nog donker een 20tal min. wachten en we konden binnen.

Door de gevallen regen was het zwaar rijden t.o.v. vorig jaar alles droog en een lekker weertje Alhoewel het zeker in het begin niet goed draaide, mijne diesel kwam maar niet op gang, moest happen naar lucht ondanks de wind zou die er toch genoeg moeten zijn. #-o

Het parcour is hier voor duimen en vingers van af te likken dus dat kan niet fout zitten bos en nog eens bos met regelmatig een bult wat draaien en keren en ook wat vals plat fun verzekerd en dan ook de modder en plassen voor deze editie met dit verschil dat de modder niet kleeft zoals het bij ons in het Waasland wel het geval is. 's Morgens nog gedacht om de kleine toer ook mee te pakken maar na de grote wijslijk besloten om maar de douches op te zoeken, vatje was toch (zo goed als) af. :oops:

Parcour: subliem =D> =D>
Bevoorrading: veel maar zuinig in keuze (enkel bananen + drank gezien)
Pijlen: voldoende maar de kleuren zijn niet echt mijn ding en omzegens niet mis gereden.
Bikewash: hoge druk (2*) ik verkies gewone tuinslangen met voldoende druk.
Douches: lekker warm en proper.
Apres: Trappist van Westmalle kan dus niet slecht zijn :-D
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Vandaag ook naar "olland" komen biken. Met Kogaboy en nog wa mannen vertrokken voor de 40 km, maar..............na de bevoorrading ben ik, samen met 2 bikemaats, langs de baan terug naar Ossendrecht gereden :oops: .

Had mijnen buik serieus vol van da slijk, door dien bagger rij ik echt ni graag

Parcours op zich was dik in orde, goed afgepijld en seingevers aan de drukke overtsteekplaatsen =D>

Alleen den bikwash was redelijk triestig, maar ik had daar geen last van want we waren iets vroeger dan verwacht terug hé. Dus voor de grote massa :wink:

@kogaboy: Zal volgende keer mijn best doen om heel den toer uit te rijden 8)
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Dickie en BullsEye,de vroege vogels :lol: ..sorry gasten 7u00 vertrekken is blijkbaar niet aan mij gegeven :wink: .

Deze tt is voor mij sowieso al een klassieker geworden,ik denk dat ik ondertussen aan de 4e keer zit.

Aangezien mijn Trek kader in garantie zal vervangen worden,zelf voor een vervangbike gezocht,nml. een Specialized Epic . Ik was best benieuwd hoe deze bike zich zou gedragen in het gevarieerde parcours van Ossendrecht.Je hebt hier immers alles : modder,technische stukjes,klimmetjes,eindeloze singletracks,the (S-) works allè :wink: ...

De organisatie is zodanig ervaren dat ze steeds voor een goed georganiseerde tt zorgen.Je had dus 95% offroad,echt genieten dus.Alleen de bevoorrading was op z'n Ollands...redelijk sober met een banaantje en energiedrank.

De Epic heeft toch wel voor een openbaring gezorgd.Het rendement,handelbaarheid maar vooral het comfort (ik kom van een carbon hardtail :roll: !) is buitengewoon goed.

De grote toer gedaan en 't bobijntje was hier ook af,blijkbaar was de 55 er uiteindelijk 59,in totaal er 3u '04 over gedaan :oops: .De bike-wash nadien was onderbemand met 2 man personeel..enigste verbeterpunt denk ik.Bepijling was voortreffelijk.

Aanraders in de buurt : Rucphen , Hoogerheide

Data hier te vinden :

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... estbrabant

@Dickie en BullsEye : volgende week speel ik nen thuismatch :wink: ..
Last edited by on Sun 11 Nov 2007 23:19, edited 1 time in total.
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

ook gereden daar, ttz 10 km en dan lek gereden vooraan. Had kort daarvoor een bocht nogal ruim moeten nemen en was door de doorns gereden. Ik voelde dat ik veel geluk nodig zou hebben maar... helaas... een leegloper !
Geen nood, dacht ik... ik had immers 2 reservebinnenbanden bij en een aantal CO2-cartridges. Maar wat bleek: ik had mijn hoge velgen "opgelegd" maar had enkel binnenbanden bij met een kort ventiel. Te voet dan maar naar Ossendrecht, was vlakbij en moest maar heel even tegen de richting.
Nochtans ben ik een "controlefreak" maar zelfs daar komt precies al wat sleet op...
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

forza_inja wrote:Vandaag ook naar "olland" komen biken. Met Kogaboy en nog wa mannen vertrokken voor de 40 km, maar..............na de bevoorrading ben ik, samen met 2 bikemaats, langs de baan terug naar Ossendrecht gereden :oops: .

Had mijnen buik serieus vol van da slijk, door dien bagger rij ik echt ni graag

Parcours op zich was dik in orde, goed afgepijld en seingevers aan de drukke overtsteekplaatsen =D>

Alleen den bikwash was redelijk triestig, maar ik had daar geen last van want we waren iets vroeger dan verwacht terug hé. Dus voor de grote massa :wink:

@kogaboy: Zal volgende keer mijn best doen om heel den toer uit te rijden 8)

heb het ook ni helemaal uitgereden hoor :-D ben op 33 km dan maar door het bos naar gereden :drunk:
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

kogaboy wrote: heb het ook ni helemaal uitgereden hoor :-D ben op 33 km dan maar door het bos naar gereden :drunk:
Aha , dan was ik niet het enige watje :lol:
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Sissies... :lol: :wink:
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

yeah :lol: :lol: 8)
CrazyCrank
Mountainbiker

Post by CrazyCrank »

Amai, serieus afgezien bij onze noorderburen. Nu is het in mijn waasland deze tijden ook wel vettig, maar in Ossendrecht kijken ze toch ook niet op een spatje modder. In het begin waar ik kon rond het water, maar na 5 km wanneer een aantal beken moesten worden gepasseerd, er toch maar gewoon door. Merci neopreen overtrekjes, voetjes goed droog gehouden.

Heel leuk gebiked, tot ongeveer halfweg (nog lang niet aan de bevoorrading, die blijf maar weg) toen mijn versnelling achteraan niet meer wou blijven liggen waar ik ze graag had. Vooral op stukjes waar je wat meer kracht moest zetten, en dat was praktisch altijd. Gevloekt, want er ligt just een nieuwe ketting en cassette op!
Na de bevoorraading (toen er nog koekjes waren) was ik dat verspring beu en heb ik de korte toer gevolgd, maar uiteindelijk toch 48 kilometers op de teller.
Dat winderig stukje richting dorp was voor menig biker een laatste loodje.
Minpunt: nog ruim een half uur moeten aanschuiven om een propere fiets te hebben... dat kon beter.
Post Reply