10/11 en 11/11/07 Wervik
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jaja vandaag vroeg uit de veren om mijn 2e deel van een Werviks vttweekendje te doen.Goed gestart voor de 54 km maar dan na ong 10km juist bij het oprijden van het kasteelbos aan de franseberg springt mijn keting daar wel in 2
.Nog geprobeerd hem te repareren maar niet gelukt en dan maar terug naar start(nog bedankt aan de persoon met de geblokeerde versnelling om mij een eindje te duwen)Thuis vastgesteld dat ook cassete en tandbladen voor hun beste tijd hebben gehad
.Zeer spijtig want van de rest was het gans het weekend top in orde .Maar dat parcours zal ik wel nog eens op en andere dag doen (heb dat van de site van de raketmannen afgehaald)maar dan zonder bepijling en vooral zonder bevooradingen

- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
raketwomanFIE wrote:goede tip volgend jaar zorgen we hiervoor!!
Ik zou niet weten welke tips ik zou kunnen geven want het was SUBLIEM! Een dikke proficiat aan alle Raketmannen en vrouwen! De beste organisatie die ik al gezien heb! Voor velen een voorbeeld!!!
als ik echt zou moeten zoeken naar een mogelijke tip dan zou het een pijltje naar de start vanop de autostrade zijn zodanig dat je niet zoals ik naar afrit "2b" zoekt terwijl die niet bestaat (wel "2a"); mijn fout natuurlijk!.::Andy::. wrote:raketwomanFIE wrote:goede tip volgend jaar zorgen we hiervoor!!
Ik zou niet weten welke tips ik zou kunnen geven want het was SUBLIEM! Een dikke proficiat aan alle Raketmannen en vrouwen! De beste organisatie die ik al gezien heb! Voor velen een voorbeeld!!!
ook lees ik hier dat er een parking voorzien was maar buiten die 20-tal plaatsen aan de start zelf heb ik geen parking gezien (ik ken Wervik natuurlijk totaal niet); misschien een bordje naar de parking toe plaatsen want de start is blijkbaar in het centrum van Wervik en dat maakt het niet zo gemakkelijk
en om echt moeilijk te doen: ikzelf kom zeer weinig in die streek en als je op het parcours in Wulvergem dan een bordje "Kemmel 4km" ziet staan en de Kemmel ook al kilometers ziet liggen dan is het misschien spijtig dat die er niet inzit; anderzijds zijn er genoeg tochten die de Kemmel en aanverwanten wel aandoen en had ik meer tijd gehad dan zou ik de lus er zelf wel aan toegevoegd hebben
- the grandmaster
- Mountainbiker
T'was fijn, bedankt, tot ziens!
Post by the grandmaster »
Mag ik namens mtbc de raketmannen alle bikers bedanken, die ondanks de toch wel gure weersomstandigheden, de 'grinta' hadden om naar Wervik af te zakken.
Enkel de 'echte' bikers die deze uitdaging niet uit de weg gingen!
U was een fantastisch deelnemersveld.
Graag wil ik hier dan ook afsluiten met de woorden van de wijze Nederlandse filosoof B. Neyman;
t'Was fijn, bedankt, tot ziens!
Enkel de 'echte' bikers die deze uitdaging niet uit de weg gingen!
U was een fantastisch deelnemersveld.
Graag wil ik hier dan ook afsluiten met de woorden van de wijze Nederlandse filosoof B. Neyman;
t'Was fijn, bedankt, tot ziens!
Inderdaad! Voor mij is de organisatie van de raketmannen/vrouwen dé allerbeste !
De bepijling naar de start en tijdens de tocht : TOP! Een schitterende afspuitstand, een gratis bikestalling, warme douches, gezelligheid troef in de ruime zaal : koffie met cake met een gezellige bediening, broodje kaas/gehakt, kaasjes bij de leffe, een frietkot, een tombola (zondag werden de hoofdprijzen verloot en ik denk dat de gewonnen personen persoonlijk zullen verwittigd worden), 5 nog nooit geziene schitterende bevoorradingen (3 op zaterdag op de grote toer en 2 op zondag
) met telkens een afspuitstand ter plaatse en een technische bijstand! ONGELOOFLIJK!!!
en dit alles maar voor 2€!
Het mooie parcours lag er al bij al heel goed berijdbaar bij (zelfs het stukje naast de spoorweg!!!)! Ik had wel het gevoel dat er in tegenstelling tot vorig jaar toch een aantal stukjes baan bijgekomen waren tenkoste van de offroadstukken? Ik kan mis zijn hoor. Het is voor mij een streek welke ik heel weinig aandoe en ik heb er beide dagen echt van genoten mede dankzij de wind!!!
BEDANKT!!!
Nog een goed herstel aan de jongen die na een val op de brug zijn sleutelbeen gebroken heeft.
De bepijling naar de start en tijdens de tocht : TOP! Een schitterende afspuitstand, een gratis bikestalling, warme douches, gezelligheid troef in de ruime zaal : koffie met cake met een gezellige bediening, broodje kaas/gehakt, kaasjes bij de leffe, een frietkot, een tombola (zondag werden de hoofdprijzen verloot en ik denk dat de gewonnen personen persoonlijk zullen verwittigd worden), 5 nog nooit geziene schitterende bevoorradingen (3 op zaterdag op de grote toer en 2 op zondag
Het mooie parcours lag er al bij al heel goed berijdbaar bij (zelfs het stukje naast de spoorweg!!!)! Ik had wel het gevoel dat er in tegenstelling tot vorig jaar toch een aantal stukjes baan bijgekomen waren tenkoste van de offroadstukken? Ik kan mis zijn hoor. Het is voor mij een streek welke ik heel weinig aandoe en ik heb er beide dagen echt van genoten mede dankzij de wind!!!
BEDANKT!!!
Nog een goed herstel aan de jongen die na een val op de brug zijn sleutelbeen gebroken heeft.
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
Enig idee waar en wanneer we de fotokes van deze prachtige toertocht kunnen bewonderen?
- archie bunker
- Mountainbiker
Post by archie bunker »
Na een jaar onderbreking van een jaar zaterdag opnieuw present geweest in Wervik.
Wat later gestart dan voorzien (na 13.30 uur), waardoor ik maar weing deelnemers meer ben tegengekomen.
De tocht was super : goeie bepijling, goeie bevoorradingen bediend door echt simpathieke mensen (waardoor ik mij daar veel te lang heb bezig gehouden en mij vreed heb moeten haasten om voor den donker weer binnen te zijn) en prachtig parcours (vooral het stuk tussen de 1ste en de 2de bevoorrading was echt schitterend).
'k Zou bij God niet weten waarom ik het volgend jaar nog elders zou moeten gaan zoeken.
Raketboys & girls bedankt.
Wat later gestart dan voorzien (na 13.30 uur), waardoor ik maar weing deelnemers meer ben tegengekomen.
De tocht was super : goeie bepijling, goeie bevoorradingen bediend door echt simpathieke mensen (waardoor ik mij daar veel te lang heb bezig gehouden en mij vreed heb moeten haasten om voor den donker weer binnen te zijn) en prachtig parcours (vooral het stuk tussen de 1ste en de 2de bevoorrading was echt schitterend).
'k Zou bij God niet weten waarom ik het volgend jaar nog elders zou moeten gaan zoeken.
Raketboys & girls bedankt.
Zaterdag ochtend in Wervik toegekomen zonder schoenen
Dan maar aan het bedelen geslagen EN één van die raketjes had schoeisel liggen in mijn maat
Dankzij zijn hulp toch de tocht kunnen aanvangen met de bende.
Het was ook de eerste keer dat ik de winter editie reed, mo zeker niet de laatste keer.
80 km voor een winter editie, je hebt er niet veel, mo ze weten me best te bekoren
Over de organisatie, rit , controles, bepijling,... kan ik zeer kort zijn:
gewoon TOP
Hier zie je ook nog eens dat een rit voor mountenbikers ingericht door mountenbikers toch altijd wa meer te bieden heeft.
-> Nogmaals bedankt voor het gebruik van de schoenen
Dan maar aan het bedelen geslagen EN één van die raketjes had schoeisel liggen in mijn maat
Dankzij zijn hulp toch de tocht kunnen aanvangen met de bende.
Het was ook de eerste keer dat ik de winter editie reed, mo zeker niet de laatste keer.
80 km voor een winter editie, je hebt er niet veel, mo ze weten me best te bekoren
Over de organisatie, rit , controles, bepijling,... kan ik zeer kort zijn:
gewoon TOP
Hier zie je ook nog eens dat een rit voor mountenbikers ingericht door mountenbikers toch altijd wa meer te bieden heeft.
-> Nogmaals bedankt voor het gebruik van de schoenen
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Post by raketwomanFIE »
onze webmaster Dirk zal alle foto's deze week ontvangen en ze dan spoedig plaatsen.
neem dus met regelmatig een kijkje op onze site.
neem dus met regelmatig een kijkje op onze site.
Sorry hoor maar er zijn hier tochten genoeg die het Heuvelland (en Kemmel) opzoeken. Ik vond het parcours, ook door de weersomstandigheden, meer dan lastig genoeg. Kom de tocht van de Kodobikers in Kemmel rijden zou ik zeggen. Je zal je (klimmers)hartje kunnen ophalen.Gunter wrote:als ik echt zou moeten zoeken naar een mogelijke tip dan zou het een pijltje naar de start vanop de autostrade zijn zodanig dat je niet zoals ik naar afrit "2b" zoekt terwijl die niet bestaat (wel "2a"); mijn fout natuurlijk!.::Andy::. wrote:raketwomanFIE wrote:goede tip volgend jaar zorgen we hiervoor!!
ook lees ik hier dat er een parking voorzien was maar buiten die 20-tal plaatsen aan de start zelf heb ik geen parking gezien (ik ken Wervik natuurlijk totaal niet); misschien een bordje naar de parking toe plaatsen want de start is blijkbaar in het centrum van Wervik en dat maakt het niet zo gemakkelijk
en om echt moeilijk te doen: ikzelf kom zeer weinig in die streek en als je op het parcours in Wulvergem dan een bordje "Kemmel 4km" ziet staan en de Kemmel ook al kilometers ziet liggen dan is het misschien spijtig dat die er niet inzit; anderzijds zijn er genoeg tochten die de Kemmel en aanverwanten wel aandoen en had ik meer tijd gehad dan zou ik de lus er zelf wel aan toegevoegd hebben