Dat monteren van die Shadow valt wat tegen. Niet dat die derailleur moeilijk af te stellen is maar :
- om de kabel aan te spannen en vast te zetten heb je weinig plaats
- het uiteinde van de kabel moet kort afgeknipt worden anders tikt de kabel tegen de spaken.
Ik heb ook een zeer licht geratel op vrijwel alle kamwielkes - vraag me af van waar dat komt ? Het is niet dat de derailleur te dicht tegen de kamwielen komt, dat heb ik gecontroleerd. Iemand een idee ?
Qua schakelen : zelfs in combinatie met ouwe XT triggers gaat het snel en zeer kordaat op en af.
Ik ben er eigenlijk zeker van dat die triggers de zaak vertragen - dat wordt dan de volgende upgrade.
Shadow derailleur XTR 2008
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- jerommeken
- Mountainbiker
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
De kabel kort afknippen is eigen aan het concept : door de zeer smalle bouw, staat hij zeer dicht tegen de spaken wanneer je hem op je 32 of 34 schakelt.
Wel moet je hem zeer precies afstellen, ietsje nauwkeuriger dan een XO. Op mijn Specialized frame hoef ik met mijn 11-32 cassette de stelschroef voor de afstand tussen derailleur en cassette zelfs niet gebruiken, deze is volledig uitgedraaid net 6 à 7 mm, perfect dus.
Omtrent je geratel : als je de kabel volledig ontspant, zodat hij op de 11 tanden staat, is de derailleur dan perfect afgesteld? Zo ja, dan dien je de kabel lichtjes bij te spannen totdat de speling op de shift hendel weg is. Tenslotte is het van uit deze positie dat de derailleur gepositioneerd wordt tov alle andere versnellingen.
Wel moet je hem zeer precies afstellen, ietsje nauwkeuriger dan een XO. Op mijn Specialized frame hoef ik met mijn 11-32 cassette de stelschroef voor de afstand tussen derailleur en cassette zelfs niet gebruiken, deze is volledig uitgedraaid net 6 à 7 mm, perfect dus.
Omtrent je geratel : als je de kabel volledig ontspant, zodat hij op de 11 tanden staat, is de derailleur dan perfect afgesteld? Zo ja, dan dien je de kabel lichtjes bij te spannen totdat de speling op de shift hendel weg is. Tenslotte is het van uit deze positie dat de derailleur gepositioneerd wordt tov alle andere versnellingen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Die is wel degelijk aanwezig, maar op mijn Specialized fietsen heb ik ze niet nodig in combinatie met mijn 11 - 32 cassette. Met volledig uitgedraaide schroef (dus zonder dat de derailleur afstand wijzigt tov de cassette), is de afstand tussen mijn 32 tanden tandwiel net +/- 6 a 7 mm, wat het ideale is.
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Als het goed is, is het goed en dan mag het gezegd worden
Heeft niks met mode te maken 
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III