Kilo's bijkomen?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Mustang
Mountainbiker

Kilo's bijkomen?

Post by Mustang »

Dag allemaal,

Ik ben hier nieuw op ht forum maar fiets el even.
Ik ben altijd aan de magere kant geweest, nl 60 kg (ik ben 178 cm groot)
nu wil ik wat kilo's bijkomen dat ik zo'n 65 kg weeg.
Ik heb bij performance een Super weight gainer gekocht.
Raden jullie dit aan, of zijn er ook andere alternatieven, en ik wil niet een hele maand fritten eten, het moet op een gezonde manier gebeuren.
Volgens Prformance zou ik ook aan spiermassa bijkomen, wat altijd meegenomen is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Al die soorten weight gainers zijn voedingsuplementen met een hoge caloriewaarde en met veel proteïnen (eiwitten).
Deze zijn in feite alleen geschikt om te gebruiken in combinatie met een strikt powertainings-programma, gericht op spiertoename. Zonder deze specifieke training gaan de proteïnen geen nut hebben en de calorie-boost gaat enkel voor vetvorming zorgen.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

heb ook nog weight gainers genomen ...

ik ben ook ecotmorfisch van lichaamstype, na veel trainen en veel eten, veel fitness ben ik op een jaar tijd van 78 naar 90kilo gegaan, daarna terug afgetraind tot 82 kilo ongeveer nu, bij 1.94. enigste wat nog overschiet zijn spieren bij 6-7% vetgehalte.

weightgainers kunnen een goeie oplossing zijn, probeer om de twee uur iets te eten. weightgainers zijn handig die kun je overal mee naartoe nemen.

elke keer je iets doet van training probeer je de verbruikte kcal terug aan te vullen. kort gezegd ; eet meer. eet alles wat gezond is en je toevallig tegenkomt op, laat de tafels en stoelen wel nog heel :P

voor het slapen gaan zijn zulke shakes is ook niet slecht. vroeger zat er eentje in het assortiment van dymatize die rond de 1000kcal zat, zware handel dus. probeer evenwel veel te trainen.

vele lachen dikzijls maar aankomen is een pak moeilijker dan afvallen, zeker als je moeilijk aankomt. velen gaan buikjes zetten en das niet de bedoeling hoop ik :-D
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Eila's,

Ikke wil ook wat bijkomen :-D 1m81 en 54kg =P~
rock'n roll gio
Mountainbiker

Post by rock'n roll gio »

die shakes mogen wel geen vervanging worden van je gewoon voedsel.
toen ik nog trainde was ik wel 7 kilo bijgekomen in drie maand.

maar heb dan problemen gehad met de maag, omdat ik op den duur mijn eten liet voor een shake.

dus s'morgens, s'middags en s'avonds goed en gezond eten.

en een shake om 10 uur 16 uur en eventueel voor het slapen gaan.

grtz
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Shakes kunnen ter aanvulling maar is eigenlijk niet echt nodig tenzij je heel zwaar gaat krachttrainen.

Waarom niet 6 à 7x per dag eten, dit heeft nog een beter effect en 't is gezonder.
Let er gewoon op dat je iedere maaltijd de nodige koolhydraten, eiwitten en vetten binnen hebt.
Genoeg sites van bodybuilders waar je nuttige info kan vinden.

Als je aan krachttraining doet kun je ook na je training een 3-tal eiwitten(uit een ei en niet uit een pot) drinken dit helpt ook zeer goed, maar vergeet geen koolhydraten toe te voegen.

En eiwittenshakes helpen niet zonder trainen voor diegene die het toch willen proberen :lol:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Degene die mijn liposuctie betaald krijgt mijn overtollig vet,
toch altijd goed voor een kilo of 10 :-$
Mustang
Mountainbiker

Post by Mustang »

Bedankt voor de reacties.
Ik eet nu elke twee uur, een boterham of fruit en in aanvulling de shakes.
Mijn gewone maaltijden sla ik wel niet over.
Nog tips??
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ei-eiwitten zijn oke maar dan moet je de dooier afsplitten en dan nog zijn ze niet zo rijk als 100%whey. (de dooier is veel dierlijk vet, welk zeer moeilijk als energiebron word gebruikt vandaar dat het opstappelt)

ik neem alle dagen mijn whey proteine shakes, 1 na elke fietstraining (1 of 2 trainingen naar benodigd dus), plus nog 1 na elke krachttraining 5x per week.

velen breken shakes af ed maar ze zijn echt ni slecht om mijn energieverbruik aan te vullen zou ik snel 2kilo biefstuk moeten eten per dag en eerlijk : denk dat ge daar sneller last van gaat hebben van is ne shake ofzo, plus dat bieftuk weer met enorm veel dierlijk vet zit en shakes zijn meestal zuiver, lees etiket.

ook heb je meestal met een natuurlijke bron van eiwitten een eenzijdige vorm van eiwitten, whey eiwitten bevatten meerdere vormen van eiwitten en aminozuren.

ik eet gezond en koolhydraatrijk, beperk mijn gewicht en vul aan met shakes. nix nis mee.
Voske
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel Si Hi-Mod, Scalpel HT, Topstone Carbon Lefty, Niner Air 9 RDO

Post by Voske »

Shakes zijn inderdaad aan te raden, de beste oplossing als het gemakkelijk, goed en gezond wil houden.

Ik gebruik deze, check eens op die website:
www.vip.gezondheid-afslanken.be

Laat je niet afleiden door de naam van de site het gaat wel degelijk over bijkomen en beter sportprestaties verkrijgen ook.
Post Reply