Beste MTB voor €1000.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
montenbaiker
Mountainbiker

Re: Beste MTB voor €1000.

Post by montenbaiker »

Bulls69 wrote:
mr.p wrote:Ik ben op zoek naar een goede mountainbike.
Mijn budget is 1000€.

Hoe zoek ik een mountainbike met een goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Welke modellen kunnen jullie me aanbevelen voor €1000?
Momenteel bij Bulls een aanbieding met complete XT groep, enkel de hydrolische remmen zijn niet XT maar van Magura Julie, RS REBA vork.
Prijs kwaliteit zeker geen slechte deal, normale prijs 1299Euro, staat nu voor 999Euro

http://www.fietsencarry.be/copperhead.jpg
http://www.fietsencarry.be/Promotiesfietsen.html
Ik vraag mij zelfs af of dit niet dezelfde kaders zijn of van Cube??
Allesinds veel fiets voor dat geld!
dbaumer50
Mountainbiker

Post by dbaumer50 »

hoi

ik zou eens de MERIDA TFS 900 bekijken als ik jou was. een ALU kader met een volledige XT afmontage (ook de naven)

een manitou R7 als voorvering met Lock out! alles onderdelen zijn in 2008 oversized uitgevoerd en het oogt wel héél knap!

hij is verkrijgbaar met schijfremmen, magura hs 33 of de gewone vbrake!
catalogusprijs is 1199€ maar ik kan je zeggen dat ze bij fietsen Saman 15% korting geven!

www.saman.be

succes met je keuze!
Abductee
Mountainbiker

Post by Abductee »

dbaumer50 wrote:hoi

ik zou eens de MERIDA TFS 900 bekijken...
Ik heb het gevoel dat ik dit al eens gelezen heb.
:-k
aahja, nu weet ik het weer, het was in de vorige topic die ik las, maar dan enkele tekens veranderd... #-o
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Mijn budget is 1000€.

Hallo als ik wat advies mag geven .....
Mijn voorkeur zou hier gaan naar deze bike aangezien uwe budget toch niet zo veel is . http://www.fietskopen.be/?gclid=CPyv66v ... XgodqydDyQ . Volledig xt afgemonteerd maar het merk van het kader is mss niet bekend maar is zeker goed . Het is nl toch alleen maar het merk wat je betaald gewoon voor de stickers wat er op staan . Als ik nog eens een bike zou kopen dan die iets duurdere model van Xtrail. Met XTR -XT afmontage met mavic crossrides.http://www.fietskopen.be/?gclid=CPyv66v ... XgodqydDyQ. Dit is pas echt waar voor je geld vind ik . Grtzzzzzzz Beste koop !!!!!!!!!!!! Ik zou niet maar merk kijken . De afmontage is het belangerijkste :lol:
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Bulls69 wrote:
Mijn budget is 1000€.

Momenteel bij Bulls een aanbieding met complete XT groep, enkel de hydrolische remmen zijn niet XT maar van Magura Julie, RS REBA vork.
Prijs kwaliteit zeker geen slechte deal, normale prijs 1299Euro, staat nu voor 999Euro

http://www.fietsencarry.be/copperhead.jpg
http://www.fietsencarry.be/Promotiesfietsen.html
Wel even meegeven, een maat van mij heeft ook een fiets bij fietskopen.be gekocht van I-trail. Moet toch gezegd worden dat de kader wat zwaarder uitvalt + de stickers op het frame is een spijtige zaak aangezien deze er al na enkele wasbeurten eraf kwamen, met als gevolg dat hij maar alle stickers eraf gehaald heeft. Bij de Bulls hierboven voor hetzelfde geld goed materiaal,lichte kader + geen stickers maar mee in de lak gespoten details, en niet onbelangrijk gekocht bij een lokale fietsboer waar je achteraf zonder te blozen voor een herstelling vriendelijk geholpen word en geloof me, als je echt wilt gaan MTB'en kan je niet omheen het feit dat er al eens gesleuteld moet worden aan de fiets.

Greets, Luc
Last edited by Bulls69 on Sun 11 Nov 2007 17:50, edited 1 time in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Remmenlos wrote: Hallo als ik wat advies mag geven .....
Mijn voorkeur zou hier gaan naar deze bike aangezien uwe budget toch niet zo veel is . http://www.fietskopen.be/?gclid=CPyv66v ... XgodqydDyQ . Volledig xt afgemonteerd maar het merk van het kader is mss niet bekend maar is zeker goed . Het is nl toch alleen maar het merk wat je betaald gewoon voor de stickers wat er op staan . Als ik nog eens een bike zou kopen dan die iets duurdere model van Xtrail. Met XTR -XT afmontage met mavic crossrides.http://www.fietskopen.be/?gclid=CPyv66v ... XgodqydDyQ. Dit is pas echt waar voor je geld vind ik . Grtzzzzzzz Beste koop !!!!!!!!!!!! Ik zou niet maar merk kijken . De afmontage is het belangerijkste :lol:
Hier begrijp ik niks van.... :roll:
En jij rijdt zelf met een echte MTB?

1. De afmontage van een fiets is zeker niet het belangrijkste!
2. Wat heb je aan topschakelmateriaal op een frameke van 25€. (of hoe denk jij dat ze aan zulke prijzen komen samen met hun winst?)

Wegblijven van die verkoopssites..
Borisbeer
Mountainbiker

Post by Borisbeer »

Een vriend van mij heeft een Granville volledig LX afgewerkt gekocht voor 1000€ . Bij Zagers in Brasschaat. Enkel zijn vork in van lage kwaliteit. Da's meer waard dan een klotekader met XT afgewerkt.

Stel: de kader is kapot, lelijk of te zwaar. Ge koopt ne nieuwe kader voor pakweg een 400 à 500€ en dan naar de fietsenmaker met die handel om alles over te bouwen.

2 mogelijkheden.

a) hij zit u niet graag komen met uwe rommel, en zet U achter al zijn vaste klanten die daar wel een fiets gekocht hebben (logisch). Bovendien gaat hij flink doorrekenen voor de hele zaak aangezien hij zegt van "weer zo'n krent die de plaatselijke kleine zelfstandige geen euroke gunt" (en gelijk heeft em)

b) hij zit u niet graag komen met uwe rommel, en zegt dat hij geen tijd heeft, of dat ge met die rommel maar op een ander moet gaan.

Koop een fiets bij een lokale fietsemaker. Is de vork van mindere kwaliteit? Dan laat je er na een paar maanden een nieuwe opzetten, hij zal je nog korting geven ook. En op het einde heeft het je minder gekost.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Borisbeer wrote: Koop een fiets bij een lokale fietsemaker. Is de vork van mindere kwaliteit? Dan laat je er na een paar maanden een nieuwe opzetten, hij zal je nog korting geven ook. En op het einde heeft het je minder gekost.
Zo is het...

Als het frame al goed zit kan je alle kanten op.
xinram
Mountainbiker

Post by xinram »

heb net een cube ltd race 2008 gekocht
reba sl vork
xt onderdelen,oro-remmen alles voor een lekkere 1016 €
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

je moet allemaal opletten met de "beste bike" een goede afmotage is niet altijd het best hoor , ik en mijn maat hebben een bike rond de zelfde periode gekocht , we doen er bijna altijd het zelfde meet , hij rijd full xt en ik deore/xt , en nu rijd hij al terug met lx onderdelen zoals cascette , ketting, kettingbladen (voor). dus moet je rekenen dat wanneer je een beter afmontage kiest ook duurder uitvalt wanneer je iets moet vervangen

dus denk daar om , ik heb gekozen voor een iets goedkoper afmotage bij de onderdelen die rap verslijten zoals groep , en duurder kader , stuur, vork , stuurpen , zadelpen, en wielen en ik heb daar nog altijd geen spijt van gekregen
voor een student vind ik een full xt nogal duur uitvallen om te onderhouden

grtzz , hopelijk ben je iets wijzer geworden met mijn raad
Post Reply