04/11/07 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biky
Mountainbiker

Post by Biky »

siegie wrote:
Biky wrote:
katrien20 wrote:Pfff, niet zo negatief mannen!
Mensen die de vergelijking met vorig jaar niet konden maken, kregen vandaag een schitterende tocht voorgeschoteld!
De organisatie was piccobello : perfecte bepijling, 2 mooie bevoorradingen, uistekende bikewatch, heel veel oversteekposten op gevaarlijke plaatsen, gezellige zaal met broodjes, hamburgers en voldoende gekoelde leffes... :lol:

MAAR, ook ik was op zoek naar het schitterend parcours van vorig jaar! :cry: De mooie beklimmingen van vorig jaar rond de streek van Ronse waren er niet meer bij! Tja, vorig jaar 885 hm en nu maar 605!dankzij de Kluis... Ontgoocheling alom...enfin, het enige dat je dan kan doen is de knop omdraaien en toch genieten en dat heb ik gedaan!

Naar verluidt zouden we volgend jaar opnieuw een versie van 2006 krijgen!!! [-o<

@ biky : :evil: je spreekt jezelf volledig tegen! Je hebt dus respect voor mensen die minder goed kunnen klimmen, maar je vindt toch dat ze hier niks te zoeken hadden??? :evil: BOE VOOR JOU!

@lichterveldenaere : ook bedankt!
@archie bunker en organisatie: bedankt voor alle werk!
ik had het niet over de beklimmingen maar over de singletracks, waar er teveel mensen uit schrik of om reden van niet aangepast materiaal voet aan grond zetten en daarom de boel ophouden.

Wat betreft de organisatie op zich wil ik hier wel meegeven dat daar weinig op af te keuren valt. Ik had enkel meer verwacht op het vlak van parcours in deze streek.
Persoonlijk vond ik het zeer geslaagd, 1100 deelnemers, dan zal er al wel eens een voet op de grond gezet worden en ja als je net goed bezig bent is dat jammer maar dit hoort er ook bij (net als de modder :wink: !). Ik heb er ook velen zien afhaken op de steile hellingen, gewoon kapot waren ze, wat zou dat niet geweest zijn met nog meer hoogtemeters. Misschien een tip, wetende dat de kluis erin zat op het laatst, best wat inhouden in het begin om nog voldoende reserve over te hebben op het laatst. :wink:
Mijn 'kritiek' naar deelnemers van deze (en gelijkaardige) tocht(en) die op doenbare stukken toch dienen te stoppen is de volgende:

als je (nog) niet goed kunt zwemmen dan moet je je behoeden om direct in te diep water te oefenen, want anders riskeer je te verdrinken.

Wellicht had ik de pech om net achter zulke mensen te komen. Uw eigen kennen en kunnen goed inschatten vooraleer je aan zulke tochten begint is essentieel en vermindert de frustratie van deelnemers die wat verder staan. Geloof me: tijdens de laatste passage in het Kluisbos ben ik echt lange tijd opgehouden op geen te moeilijke stukken. Wellicht daardoor mijn frustratie (toegegeven, bij mijn eerste post maakte ik niet voldoende nuances daarop). Dat er al eens voet aan de grond wordt gezet op technisch moeilijke en steile stukken is de evidentie zelf, ook ik kom dat tegen.

Ik maak de vergelijking met de RVV. Daar zie je mensen die op de eerste helling (Molenberg) reeds dienen af te stappen, tja ... Dat er iemand dient af te stappen op de Koppenberg lijkt mij begrijpelijk(er).
ericsson
Mountainbiker

Post by ericsson »

Ik vind dat het van 2 kanten moet komen, uit ervaring weet ik dat het niet plezant is achter iemand (een lange) tijd te zitten en niet voorbij kunnen, zeker op een helling. Aan de andere kant mag men hier ook niet te lomp of egoistisch zijn, elke week kom je zulke (jonge) strevers tegen die iedereen voorbij vlammen zonder enig scrupule, beetje hoffelijkheid van beide kanten kan hier geen kwaad, indien je merkt dat je iemand lang ophoudt maak dan ruimte. (ook in het verkeer! :bounce:
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

Biky wrote: tijdens de laatste passage in het Kluisbos ben ik echt lange tijd opgehouden op geen te moeilijke stukken.
op die laatste klim naar de vierschaar en de single track erachter was het inderdaad druk maar zeker op die klim kon je een pak mensen zonder veel probleem voorbij steken; zelf heb ik daar een gans pak voorbij kunnen rijden; natuurlijk moet je bij het voorbijsteken wel eens afwijken van het ideale pad maja dat maakt het dan ook zwaarder maar ook uitdagender hé

zolang iedereen met elkaar rekening houdt is dit in mijn ogen geen probleem; en dat is in mijn ogen ook als je moet afstappen en er zit een ganse rij achter je dat je dan ook eens opzij stapt (want je bent toch al afgestapt). In die laatste passage heb je daar nog een klein knikske omhoog waarbij voor mij 2 moesten afstappen, ik voelde het wel aankomen dat die gingen moeten afstappen daar dus heb ik voor dat knikske een 10tal meter gelaten en vanzodra zij afstappen dan eens kort roepen "tuuttuut" en ze gaan wel opzij
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Biky wrote:
siegie wrote:
Biky wrote: ik had het niet over de beklimmingen maar over de singletracks, waar er teveel mensen uit schrik of om reden van niet aangepast materiaal voet aan grond zetten en daarom de boel ophouden.

Wat betreft de organisatie op zich wil ik hier wel meegeven dat daar weinig op af te keuren valt. Ik had enkel meer verwacht op het vlak van parcours in deze streek.
Persoonlijk vond ik het zeer geslaagd, 1100 deelnemers, dan zal er al wel eens een voet op de grond gezet worden en ja als je net goed bezig bent is dat jammer maar dit hoort er ook bij (net als de modder :wink: !). Ik heb er ook velen zien afhaken op de steile hellingen, gewoon kapot waren ze, wat zou dat niet geweest zijn met nog meer hoogtemeters. Misschien een tip, wetende dat de kluis erin zat op het laatst, best wat inhouden in het begin om nog voldoende reserve over te hebben op het laatst. :wink:
Mijn 'kritiek' naar deelnemers van deze (en gelijkaardige) tocht(en) die op doenbare stukken toch dienen te stoppen is de volgende:

als je (nog) niet goed kunt zwemmen dan moet je je behoeden om direct in te diep water te oefenen, want anders riskeer je te verdrinken.

Wellicht had ik de pech om net achter zulke mensen te komen. Uw eigen kennen en kunnen goed inschatten vooraleer je aan zulke tochten begint is essentieel en vermindert de frustratie van deelnemers die wat verder staan. Geloof me: tijdens de laatste passage in het Kluisbos ben ik echt lange tijd opgehouden op geen te moeilijke stukken. Wellicht daardoor mijn frustratie (toegegeven, bij mijn eerste post maakte ik niet voldoende nuances daarop). Dat er al eens voet aan de grond wordt gezet op technisch moeilijke en steile stukken is de evidentie zelf, ook ik kom dat tegen.

Ik maak de vergelijking met de RVV. Daar zie je mensen die op de eerste helling (Molenberg) reeds dienen af te stappen, tja ... Dat er iemand dient af te stappen op de Koppenberg lijkt mij begrijpelijk(er).

Als je dit dwars zit voor wedstrijden zou ik u gelijk geven maar we zijn nog altijd bezig over een toertocht , dat toegankelijk is voor iedereen , jong en oud al dan niet ervaren . T'is maar aldoende dat men kan leren .
Met een beetje goede ervaring is er altijd wel eens een moment om te kunnen voorbijsteken zonder te hinderen . Wat ik dan wel niet goed vind is dat sommigen moeten afstappen maar dat ze geen stap opzij zetten om de achterliggers door te laten , maar zo zijn er niet veel .
Daarmee , geef iedereen gelijke kansen =D>

Moonie
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Geen helm of koersschoenen gevonden,wel een grijze koersbril.
Als de ongelukkige eigenaar van dit goed zich bij ons bekend maakt zullen wij het nodige doen om deze terug te bezorgen.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik heb de 53km tocht gereden. De organisatie was perfect, leuke wegen en een perfect herfst-mountainbike weertje !
na 43km was de derailleur van mijn bike-vriend in zijn wiel gedraaid, dus moesten we de rit na 43km verlaten.

het hoogteprofiel van de 43km is hier te bekijken;

Image
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Een verslag van de Herders is hier te lezen!

Veel leesplezier!
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Herder Ronny wrote:Een verslag van de Herders is hier te lezen!

Veel leesplezier!
leuk verslag die ik voor 99% volg want we zijn niet den "Trieu " [-X op het eind naar beneden gereden maar wel langs de Rue Verte Voie :wink:
den echten "Trieu" ligt iets meer dan 1km verder aan uwe linkerzijde terwijl ge aan het afdalen waart :wink:

den eerste klim was via de straat Rue de la Cavèe (voor de streekkenners: mini koppenberg :lol: ) en deze lag paralel met die laatste afdaling op +/- 100m van elkaar.

greetz 8)

en nu uitkijken naar jullie marathon...
Post Reply