Helm verplicht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Is in jullie club een helm verplicht tijdens clubritten? (trainingen)

ja
164
76%
Nee
52
24%

Total votes: 216

Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

newbiker wrote:
pt3r wrote: Oh btw, een familie is geen democratie (eerder een verlichte dictatuur) dus mijn kids rijden onder geen beding met de fiets, zonder helm op.
<grijns>
met madam die de sjerp draagt 8) :-?

serieus: ook mijn kids komen het veld niet in zonder een helm op hun hoofd. (hetzelfde geldt trouwens voor mij: geen helm bij---> terug naar huis). Tijdens een wegritteke (overdag) durf ik in de winter als eens met een potske rijden :oops:
Geerthawk
Mountainbiker

Post by Geerthawk »

Ik zit niet bij een club, maar ik vind dat een helm noodzakelijk is bij mountainbiken, omdat je bij mountainbiken wel eens flink op je BEK kan gaan :-D, maar als ik mountainbikers zonder helm zie heb ik altijd iets van [-X
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Ik draag altijd een helm tijdens het mountainbiken, en tijdens ritten op de weg ook. (heb al genoeg mogen uitwijken voor auto's, al één keer net aangetikt geweest)
Als ik naar het station/naar school fiets draag ik geen helm, maar eigenlijk ben ik er wel voorstander van om de helm ook tijdens het gewone fietsgebruik te dragen. (de helmen zijn ondertussen ook vele mooier geworden dan vroeger, da's weer een drempeltje minder)
rudy coolens
Mountainbiker

Post by rudy coolens »

Bij ons is helm sinds dit jaar verplicht, we hebben dan wel allemaal een splinternieuw mooi lichte helm (TREK) gekregen van de sponsor!!!
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

Het gaat dus hierover ! Maar het was niet een voorbijganger maar mijn schoonbroer (ook MTBer, cyclocrosser, ...) én 't was maar een klein takje hoor +/- 5 cm en een duim dik!!!!! :(

Tak in wiel wordt 64-jarige wielertoerist fataal in Oostkamp
Een 64-jarige wielertoerist uit Oostkamp is gisteren in de namiddag om het leven gekomen na een ongeval op het jaagpad langs het Kanaal Gent-Brugge in Moerbrugge bij Oostkamp. De man ging tijdens zijn fietstocht over de kop nadat een tak tussen zijn wielen raakte.

Het was een voorbijganger die de wielertoerist vond en alarm sloeg. De man was toen al overleden aan een hoofdwonde. Het slachtoffer droeg geen fietshelm. (belga/sam)
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Willy D wrote:Tijdens een wegritteke (overdag) durf ik in de winter als eens met een potske rijden :oops:
Dus tijdens een wegritteke in de zomer draagt ge een helm maar in de winter als er bvb ijzel kan liggen (die ge niet ziet) dan draagt ge 'm niet ?????

Dan zie 'k 't nut echt niet in dat ge 'm anders wel opdoet op de weg....

@SNO : da's echt wel bad luck....Ik verwacht dan een (zware) hersenschudding maar toch geen overlijden ?????
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

pvandebe wrote:
Willy D wrote:Tijdens een wegritteke (overdag) durf ik in de winter als eens met een potske rijden :oops:
Dus tijdens een wegritteke in de zomer draagt ge een helm maar in de winter als er bvb ijzel kan liggen (die ge niet ziet) dan draagt ge 'm niet ?????
ik weet het...stom, maar als het koud is, het zonneke schijnt, cruisen op de dijken...awel; dan is een potske zalig om op uwe kop te hebben
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ja, 'k snap 'm....Maar dan ook niet vloeken op mij als 'k in de zomer als het zonnetje schijnt zonder helm over de dijk begeef....

Alhoewel...op hondepoep kunt ge ook goed onderuit gaan :lol:
TitaTovenaar
Mountainbiker

Post by TitaTovenaar »

ik heb gisteren eindelijk een helm gekocht
Heb +/-15 ritten zonder gedaan. Wist niet als het een blijvende hobby zou worden.

Image
€145 betaald.
Is veel geld, maar het was de enige die ik ook mooi vond.

Morgen in Maasmechelen mijn eerste rit ermee doen.
Moet ik rekening houden met iets speciaals?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

[quote="TitaTovenaar"]ik heb gisteren eindelijk een helm gekocht
Heb +/-15 ritten zonder gedaan. Wist niet als het een blijvende hobby zou worden.

Image
€145 betaald.
Is veel geld, maar het was de enige die ik ook mooi vond.

Morgen in Maasmechelen mijn eerste rit ermee doen.
Moet ik rekening houden met iets speciaals?[/quote]

Als hij valt, zorg dat je hoofd erin zit!
Post Reply